Bölüm 1

52 9 0
                                    

"Ne yani hemen pes mi edeceksin?" Dedi Alex. Yaklaşık on dakikadır başımda beni şarkı yarışmasına sokmaya çalışıyordu. Alex benim en iyi arkadaşlarımdan biri. Kendisi gaz vermeye bayılır.

"Off yeter Alex! Katılmak istemiyorum işte şu lanet yarışmaya. Zorlama lütfen."

"Ne demek o? Katılacaksın! Hem yarışmayı kazanan One Direction grubu ile aynı havayı soluyacak kızım. Bir düşünsene. Hem sen onlara hayran değilmiydin? Ne biçim Directionersın sen."

"Directioner lığımı mı sorguluyorsun? Peki sonucuna katlanmaya razı mısın Alex?"

Oturduğum sandalyeden kalktım. Sandalyeden çıkan ses okulun kantininde yankılanmıştı.
"Tamam. Kızma hemen. Otur sakinleş."

"Ben sınıfa gidiyorum." Kantinden hızlı adımlarla çıktım ve sınıfıma doğru ilerlemeye başladım. Bugün almam gereken bütün dersleri almıştım. Sınıfa girer girmez çantamı alıp çıktım.
Üniversiteye başladığım günden beri okulu seviyordum aslında. Üniversite çok farklı ve bambaşka bir şekilde eğlenceli. Ben 19 yaşındayım bu arada. Ailemle birlikte İngilterede yaşıyoruz. Edebiyat okuyorum. Edebiyat öğretmeni olmayı planlıyorum işte. Aslında konservatuar okuyacaktım ve oyuncu olacaktım. Yani ailem, çevrem böyle istiyordu. Sesimin güzel olduğunu söyleyenler var. Ama edebiyat okumak benim hayâlimdi bu yüzden sesimin güzel olması felen beni ilgilendirmiyor. Her zaman hayâllerimi düşünürüm ben. Yani ne istersem onu yaparım. Biraz inatçıyımdır. Ama biraz.
*****
Eve girer girmez odama çıktım duş aldım ve yatağıma uzandım. Yorucu bir gün geçirmiştim. Yarın öğlene kadar uyumayı planladım. Nasıl olsa tatildi. Yarın şarkı yarışmasının seçmeleri vardı bu yüzden okulu tatil yapmışlardı. Yaşasın seçmeler.

"Lisa akşam yemeği için aşağıya iner misin? Sabahtan beri o odadan çıkmıyorsun. Yine depresyonda filan mısın?" Merdivenin yanından bağıran annemin sesi çok cırtlak gelmişti kulağıma. Bu düşünceme kıkırdayarak odamdan çıktım. Salon da duran yemek masasında yerimi aldım. Yemeğimle ilişki kurarak bütün dikkatimi yemeğime verdim.

"Eee Lisa. Nasılsın?"
Yemeğimle ilişkimi bozan babama dik dik baktıktan sonra cevap vermek için peçetemle ağzımı sildim. Görgü kurallarına pek dikkat etmesemde yemekte ağzımı silmek zorundayım annem sağolsun.

"İyiyim."
"Biraz yorgun görünüyorsun. Neyin var?" Bir soru daha mütüş.
"Bir şeyim yok baba."
"Evet sadece şarkı yarışması için heyecanlı diğil mi Lisa?"
"Yarışmaya katılmayacağımı söylemiştim anne. Lütfen bu konu hakkında daha fazla üstüme gelmeyin! Sabah Alex tarafından yeterince öğüt dinledim. Fazlasına gerek yok. Size afiyet olsun. Ben odama çıkıyorum." Masadan kalkarak odama çıktım. Yatağıma uzandım ve düşünmeye başladım.
Aslında şarkı yarışması benim için bir fırsat. Eğer seçmeler iyi geçerse bu seneki ödül törenine gideceğim. Yarışmayı ödül töreninin yöneticisi mi ne düzenliyormuş.Ama katılmadığıma göre gidemeyeceğim. Şarkı söylemek pek bana göre değil. Şarkı söylemeyi değil dinlemeyi severim.
Kulaklığımı aldım ve sık çalınanlardan One Direction Drag me Down u açtım. Kendimi müziğin ritmine bırakıp uykuya dalmayı diledim. Ama böyle hareketli bir şarkıda uyursam herhalde rüyamda dans felen ederim. Şarkı bittiğinde uyumayı tercih ederekten müziğimi dinlemeye devam ettim.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Çalan telefonumun melodisiyle uyandım. Telefonumu elime aldım ve arayan Alex'e lanet okudum.

"Ne var?" Dedim uykulu sesimle.

"Seçmeler var tatlım. Hadi hazırlan. Şık bir şeyler giy."

Love And Death  ||h.sHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin