Bölüm 3

21 3 1
                                    

-Simgee- itafen

Konuşmalarına son vermeleriyle birlikte içeriye girdim. Annem bana bakarak sevimli gülücükler attı. Ama suratındaki tedirgin ifade halâ gitmemişti.

"Hoşgeldim bebeğim. Gel otur lütfen seninle konuşacaklarımız var." Dedi babam.

Berjerlerin karşısında duran koltukta yerimi almamla birlikte babam konuya girdi.

"Evet kızım. Sana bir şeyden bahsetmemiz gerekiyor. Annenle biz bu şekilde birlikte olduk ve evlendik. Aynı şekilde seninde bir erkekle bu şekilde evlenmeni isteriz. Sana daha önce bundan bahsetmemiştik. Ama şimdi bahsetme zamanı geldi." Dedi babam. Daha sonra annem devam etti.

"Bir aile göreneği ile birlikte olmuştuk babanla. Şimdi sıra sende. Göreneğe göre kız ailenin seçtiği erkekle kızın 20. yaşına kadar aynı evde yaşar. 20. Yaşından sonra erkekle birlikte olmaları gerekir."

"Çok saçma!" Annemin sözü biter bizmez konuştum.

"Lisa!" Annem susmamı ifade ederek ismimi söyledi. Klasik anne işte.

"Ben tanımadığım bir adamla neden aynı evde yaşıyorum sonrada birlikte olucam onunla. Bu çok saçma." Dedim anneme aldanmayarak.

"Merak etme. Seni istemediğin bir adamla aynı evde bırakmam. Bu yüzden erkeğini sen seçeceksin bir hafta süren var. Normalde bu yasak ama seni çok seviyorum bebeğim. Sana kıyamam." Babam ayağa kalkıp beni alnımdan öptü daha sonrada gitti. Babamın peşinden bende odama çıktım. Daha sonra Alex'i arayıp olanları anlattım. Sonrada yatağıma yerleşip uykuya daldım.
••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Gözlerimi beceren güneşle birlikte uyandım. Yatağımdan kalkıp duşa girdim. Duştan sonra saçlarımı kurulayıp tost yaptım. Siyah şortumu ve üstüne siyah askılı bluzumu giydim. Spor ayakkabılarımıda giydikten sonra odamdan çıktım. Yemek masasında kahvaltı eden annemle babama günaydın dedikten sonra kahvaltımı etmeye başladım. Kahvaltımı bitirdikten sonra odama çıkıp Harry'nin gelmesini bekledim.

Yaklaşık on dakika sonra çalan korna sesleriyle aşşağıya indim. Bahçeye doğru bakındım. Harry'nin geldiğini görür görmez odama çıkıp sırt çantamı ve telefonumu aldım. Güneş gözlüğümüde taktıktan sonra evden çıktım. Babam bu sırada Harry ile konuşuyordu. Ben yanlarına gittiğimde babam Harry'nin omzuna vurup gülümsedi ve yanımızdan ayrıldı. Harry arabaya bindi arkasından bende bindip ve yola çıktık.

"Babamla ne konuştunuz?" Dedim yola çıkar çıkmaz.

"Göreneklerinizi." Diyerek güldü. İçimden bir ses Harry'e dün geceki konuşmadan söz ettiğini söylüyordu yanılmak isteyerek "Ne göreneği?" Dedim.

"İşte aynı evde yaşama sonra sevişmek. Filan baban bana bu göreneğinizi anlattı."

"Babam delirmiş olmalı." Öfkeyle elimi bacağıma vurdum.

"Sakin ol. Ve anlat."

"Bu görenek sıra bende. Ben yapacağım. Tanımadığım bir adamla sürteceğim yani!"

"Baban benim uygun olduğumu söyledi."

"Ne?!"

"Tamam sakin ol."

"Sakin olmam beni bu utanç verici durumdan kurtarmıyor."

"Bu utanç verici değil! Her ailenin böyle görenekleri var! Sizinde olduğu gibi. Senin bu göreneği saçma bulman çok kabaca farkında mısın?" Frene basıp durdu. Ve bana bakarak suratıma nefret kustu.

Love And Death  ||h.sHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin