"KAU kena ingat Kai. Benda ni bukan main main. Pesakit ni VVIP. Walau apapun yang terjadi dia diutamakan. Dan saya memberi tanggungjawab ni kepada awak."
Seorang lelaki berkaca mata memandang Kai dengan serius.
"Ya, saya tahu. Cuma saya hanya nak pembantu. Saya bukan hebat sangat nak buat kerja ni sorang sorang."
Kai berkata sambil menyandarkan badannya di sofa. Dia menghembuskan nafasnya dan berpeluk tubuh.
"Ya, ya. Nanti saya cari pembantu. Awak jalankan tugas yang saya bagi ini. Awak kena jaga dia. Utamakan dia walau dalam keadaan apa pun. Faham?"
Kata lelaki berkaca mata itu sambil kakinya melangkah keluar.
-----
HYERA mencapai beg tangannya dan mencabut kot doktornya.
"Aduh penatnye harini.. nasib Ketua Choi bagi balik awal. Ni pun tak awal dah ni. Pukul 11 dah."
Katanya sambil melihat jam tangannya.
Kakinya melangkah ke arah pintu lift dan menekan butang.
Ting!
Pintu lift terbuka. Hyera memasuki lift yang mempunyai seorang lelaki yang berpakaian selekeh. Bau minuman keras menusuk hidungnya.
Tiba tiba, ada sepasang tangan melingkari pinggangnya.
"Eii! Apa ni! Lepaslah! Kau mabuk ke apa?!"
Hyera ingin menepis tangan lelaki itu tetapi kudrat lelaki itu lebih kuat.
Ting!
Pintu lift terbuka. Seorang lelaki yang sedang menunggu di hadapan pintu lift terkejut.
"Jimin?! Kau buat apa ni? Kau mabuk ke?!"
Pekik lelaki itu dengan kuat. Berdesing telinga.
"Nah amik lah dia. Aku nak blah."
Jimin menolak Hyera ke arah lelaki itu.
"Jiyeon? Awak ke ni? Awak okay tak?"
"Haa? Jiyeon? Siapa Jiyeon?"
TBC
[#] Typo itu cumel
YOU ARE READING
Doctor Stranger
Romance"Kau patut bersyukur aku tolong kau dulu." -KAI- "Nasib aku dapat ketua mcm kau. Ergh." -HYERA-