2

101 9 0
                                    

HYERA menghempaskan badannya di atas katil. Fuh penatnya. Namun, fikirannya teringatkan tentang kejadian yang berlaku tadi. Eii sumpab dia tak balik lewat sorang sorang mcm tu dh. Nasib ada doktor tu.

"Hensem jugak kan doktor tu? Weh kau kenapa Hyera? Sudahlahh. Jgn nak berangan."

Kata Hyera sendiri sambil masuk ke dalam bilik air.

-----

"SEKARANG ini, aku nak kau cakap, asal semalam? Kalau ye pun nak minum, asal kau datang sini? Kau jangan ingat aku tak tahu niat kau. Aku banyak mata mata lah kat sini. Semua yang kau buat, bila kau berak, kecing, mandi, tidur, aku petik jari je, maklumat tu datag terus kat telinga aku. Lagi sekali kau buat hal, kau jangan ingat aku tak teragak-agak nak report kat pihak atasan. Aku ni pun jawatan tinggi, kalau aku nak pecat kau, aku dah lame pecat. Tapi aku taknak malukan muka pengarah je tahu tk? Dahlah keluar. Yang penting, kalau kau nak dtg sini tolong nurse jge kaunter takpe, aku tak halang, tapi kalau kau buat hal lagi, kau tanggung akibat. Dah, KELUAR!"

Jimin yang mendengar bebelan panjang Kai mengangkat keningnya. Kakinya yang bersilang diturunkan. Kakinya melangkah ke arah pintu dan segera keluar.

-----

"HYERA! Datang sini sekejap."

Jerit Ketua Choi. Di tangannya ada sebuah fail berwarna hitam.

"Ye Ketua?"

"Ermm, saya nak awak jaga pesakit ini. Nama pesakit ini Kang Jung Hyun. Umur 56 tahun. Dia ada penyakit arteri koronari (jantung). Kanser dia telah mencapai tahap keempat. Dia pun dah tandatangani borang kebenaran ini."

Kata Ketua Choi sambil memberi sehelai kertas berwarna putih.

"Kalau jadi apa apa, takkan saya nak biar je. Tak sampai hati lah."

Kata Hyera sambil memandang muka pucat lelaki tua itu.

"Dah, nak buat mcm mne. Hmm, kalau ade ape ape masalah lagi, awak rujuk je Encik Kim."

"Arasseo."

Hyera mengeluh. Haish. Tanggungjawab kali ini memang berat bagi dia.

TBC

Okayborang tu sebenarnye borang yg pesakit tu tandatangan kalau mcm jdi ape ape kt dia, pihak hospital tk boleh buat ape ape sbb keadaan dia dh teruk. fhm? tk fhm tk pelah. Haha best ke? komen komen Byee

[#] Typo itu cumel

Doctor StrangerWhere stories live. Discover now