BAHU Hyera disentuh secara tiba tiba menyebabkan Hyera terkejut.
"Heish Eun! Jgn buat terkejut!"
Kata Hyera sambil mengurut dadanya. Fuh, nasib dia takde sakit jantung.
"Wehh Encik Kim nak jumpe kau. Ayok kau ade buat salah ke?"
Tanya Eun.
"Ermm takpelah kau jage jap eh pesakit ini. Aku gi dulu."
Hyera berkata sambil kakinya melangkah ke arah bilik Encik Kim.
Hyera menolak pintu bilik Encik Kim dan melihat dia sedang berdiri memandang ke arah dinding kaca. Pemandangan bandar di Seoul dari tingkat atas ini sungguh cantik.
"Err Encik nak jumpe saya?"
Tanya Hyera dengan teragak agak.
Lelaki itu berpaling. Dia menolak rambut nya kebelakang (alahh flip hairr).
'Fuh iman akuu.'
Kata Hyera didalam hati sambil tersenyum keseorangan.
"Kau kenapa? Senyum sorang sorang."
Kata lelaki itu sambil duduk di atas kerusinya.
"Err tkde ape."
Kata Hyera sambil menutup pintu kaca bilik lelaki itu.
"Oleh sebab haritu aku dah tolong kau, aku nak kau tolong aku balik. Boleh?"
Tanya lelaki itu sambil menghulurkan sebuah fail berwarna merah.
Hyera menyambutnya dengan sopan. Tangannya menyelak satu persatu muka surat. TIba tiba, tangannya terhenti. Matanya membulat.
"Ini kan perdana menteri.. dia sakit ke?"
Kata Hyera sambil memandang ke arah lelaki itu.
"Ya. Aku nak kau rahsiakan perkara ini. Dia taknak rakyat dia tahu. Hanya sesetengah orang je boleh tahu. So, kau bertuah. Aku nak kau jadi pembantu tetap aku. Jadi, automatik kau bekerja di tingkat 12. Kerja kau senang je. Kau duduk dalah satu bilik rahsia and then perhati je keadaan perdana menteri. Kau akan tukar syif dengan jururawat Han. Okay. Sekarang ni, aku nak persetujuan dari kau. Kau nak ke taknak?"
Tanya lelaki itu sambil mengangkat keningnya.
"Ermm boleh saya fikirkan dulu?"
Tanya Hyera. Dia sebolehnya tidak mahu terima. Kerana bekerja di tingkat 12 merupakan satu kerja yang berat kerana dia akan bercampur dengan ahli ahli korporat, semuanya VIP dan juga ada VVIP.
"Okay. Aku bagi masa sampai Isnin. Sebelum lunch aku nak kau surat pelepasan ni atas meja aku. Kau tandatangan dan jawab ya atau tak. Okay kau boleh keluar."
Kata lelaki itu sambil menghulurkan sehelai kertas. Hyera menyambutnya dengan hormat.
"Baik Encik Kim. Saya pergi dulu."
Kata Hyera sambil tunduk hormat.
"Kalau kita berdua je ade, panggil aku Kai. Aku tak suka formal sangat."
Hyera mengangguk sambil berjalan keluar dari pejabat Kai.
-----
HYERA menyandarkan badannya di seat kereta. Aircond dipasang. Dia memicit kepalanya yang pening kerana memikirkan tentang hal tadi. Nak terima salah tak terima salah.
Matanya ditutup. Telefonnya berdering. Butang berwarna hijau ditekan. Telefonnya dilekapkan di telinga.
"Yeoboseyo?"
"Hyera!! Kau pergi tak majlis hari jadi Irene?"
"Aigoo! Yaish. Aku kat dlm kete ni. Okay aku balik sekarang."
"Okayy."
Hyera mematikan panggilan. Kedudukannya dibetulkan dan dia segera memandu untuk pulang ke rumah.
-----
How about for this chapter? Yaish ngarut habis kan? Btw readers saya yg tersayangg follow my ig boleh? username : Eqaax hehehe ig first kne hack.. malang nasib okay byee eqa tak mandi lagi ni huhu
YOU ARE READING
Doctor Stranger
Romance"Kau patut bersyukur aku tolong kau dulu." -KAI- "Nasib aku dapat ketua mcm kau. Ergh." -HYERA-