4

70 5 0
                                    

HYERA melihat badannya di hadapan cermin. Harini, majlis hari jadi kawan baiknya iaitu Irene. Hyera hanya memakai dress paras lutut berwarna purple lembut dan bercorak bunga berwarna putih. Legging berwarna putih dipakai untuk menutup kakinya. Rambutnya yang panjang paras di atas siku diikat ke belakang.

Setelah puas hati melihat penampilannya, Hyera mencapai beg tangannya dan kunci kereta.

-----

"WAHHH cantik kau harini weyhhh."

Puji Mina sambil membulatkan matanya. Tangannya perlahan menepuk bahu Hyera.

"Haih kau lagi cantik. Tahu ah aku tk cantik.. acah acah je kan?"

Gurau Hyera sambil ketawa. Tangannya memaut bahu kawannya itu.

"Hmm yelah tu. Jom masuk Irene lawa gila malam ni. Lagipun kau single kann? Ramai lelaki hensem malam ni kau thu? Anak anak dato pulak tu."

Kata Mina. Matanya bersinar sinar.

"Haish kau ni menggatal je thu."

Kata Hyera. Haish Mina nii. Pantang nampak lelaki ade rupa.

Setelah menjejakkan kakiya di rumah Irene, kelihatan ramai orang sedang menari, makan, duduk dan lain lain (faham faham jelah)

"Wuish. Ramainya orang. Mane Irene?"

Kata Hyera sambil menutup telinganya kerana bunyi yang amat bising. Haih.

"Kat situu. Jom."

Mina berjalan ke arah Irene yang sedang duduk di tepi kolam renang.

"Irene!! Rinduuu kauuu. Btw Happy Birthday!!!"

Kata Hyera sambil memeluk Irene.

"Weyh kau asal lambat sgt sampaiii. tak sempat tgk aku potong kek."

Rajuk Irene. Haish dia ni mcm tk thu aku busy.

"Aku kan kerjaa. Ni bru blik."

Kata Hyera sambil duduk di tepi Irene.

"Haish yelahh. Kau gi lah makan dulu."

Kata Irene. Senang je pujuk dia ni.

Hyera mengangguk lalu bergerak kemeja yang penuh dengan makanan.

"Fuh banyaknya makanan."

Tangan Hyera mencapai sebijik cupcake yang berwarna merah. Wuu red velvet ke ni?
Mulutnya kelihatan comot dengan krim cupcake yang berwarna putih itu.

Tiba tiba, ada satu tangan menghulurkannya tisu.

Hyera memandang ke tepi. Rahangnya terjatuh. Dadanya dihambat rasa berdebar. Cupcakenya jatuh ke lantai. (fuh kejut tahap maksima ni)

Kelihatan seorang lelaki sesang tersenyum sambil mengelap mulut Hyera yang comot.

-----

Doctor StrangerWhere stories live. Discover now