MukaSurat 2

234 13 0
                                    

**Tolong ingatkan aku.. Kisah kau tersedar.. Dengan saku penyeluk masa.. Kau dampingi aku.. Setiap detik jantungku berdetak.. Setiap nota jiwaku berlagu-lagu**

Lagu Ana Raffali yang aku set menjadi nada alarm kat fon aku bergema.

'Hm.. Da pukul 9. Malasnya nak bangun..'

Aku menekup muka ke bantal semula. Lebih kurang 2 minit kemudian, aku baru teringat something. Aku terus mengangkat muka aku semula.

'Alamak! Hari ney Faruq ajak keluar. Aduh! Aku da lambat.'

Bingkas aku bangun dari katil, capai tuala dan terus ke bilik air.

*****

Aku menuju ke lobi. Dari jauh aku da nampak Faruq dengan akak dia duduk kat sofa lobi. Sampai kat dorang aku terus memohon maaf.

"Eh! Sorry, sorry. Saya terlambat. Ada hal tadi."

"It's okay. Kenalkan, ney Kak Kautsar. Akak yang awak nampak malam tadi."

"Kak Kautsar, hai. Saya Anees."

Aku tersenyum sambil bersalaman dgn akak yg kelihatan masih muda tu.

"Panggil Kak Sar je."

"Akak ney owner resort ney. So, kalau awak nak duduk free kat sini, awak bodek la dia. Hahahaha..."

Faruq cuba buat lawak. Aku tersenyum la jugak. Kak Sar berkata.

"Hm.. Da la. Jom!"

"Eh! Kak Sar. Kita nak pergi mana sebenarnya?"

"La.. Faruq tak cakap ke dengan Anees?? Faruq... Kenapea tak cakap dengan Anees lagi. Akak ingat Anees da tau."

"Ala.. owang nak buat surprise sikit... Shh! Tak payah bagitau dulu kak."

Aku menjeling Faruq. Faruq tersenyum nakal. Kitorang berjalan ke kereta Peugeot yang berwarna hitam. Cermin pown 90% tinted. Memang nampak classy la. Faruq memandu. Kak Sar duduk kat sebelah dan aku duduk belakang. Kereta pun bergerak tanpa aku tau destinasinya.

*****


SAYANG KAUWhere stories live. Discover now