MukaSurat 5

191 9 1
                                    

Aku duduk merenung handphone aku. Renungan aku kosong. Hari ni adalah hari competition bola tampar besar-besaran kat resort ney. Dan hari ni jugak hari penentuan aku. Penentuan antara aku akan bersama Syuk atau bebas dari dia. Aku teringat kata-kata Faruq sebelum dia pergi ke tempat perlawanan.

"Anees.. Awak mesti pergi tau. Kalau takde awak, saya tak boleh main pulak nanti."

Aku hanya diam menunduk. Faruq menolak dagu aku, mengangkat muka aku. Dia pandang dalam ke mata aku.

"Awak tak payah risau. Saya mesti menang demi awak. Saya harap awak boleh datang ke sana. Tolong bagi sokongan untuk team saya. Boleh?"

"InshaAllah."

Ringkas aku menjawab tapi sudah mampu membuatkan Faruq tersenyum.

"Ok la. Saya nak pergi dulu. Game start pukul 8.30 tau. Jangan lambat."

Faruq terus berlari dari anjung chalet aku.

**When I see your face.. There's not a thing that I would change.. Because you're amazing, just the way you are.. And when you smile.. The whole world stops and stares for a while.. Because girl you're amazing, just the way you are...**

Deringan handphone membuatkan aku tersentak. Aku jawab panggilan daripada Faruq itu.

"Hello."

"Hello, Anees. Da gerak belum? Game da nak start."

Aku menoleh ke arah jam. 8.15 pagi.

"Ouh! Ok! Ok! Nanti Anees sampai."

"Hah, bagus la kalau camtu. Datang tau."

"Ye.. Ok la. Saya nak siap-siap ney."

"Ok. Saya tunggu ney. Bye!"

Aku mematikan talian dan terus melangkah ke cermin. Aku betul-betul kan baju aku. Setelah sempurna, aku melangkah keluar dari chalet. Buka je pintu.....

"Hai, Anees."

Aku terkejut tengok Syuk yang terpacul kat depan pintu tu.

"Syuk! Apa you buat kat sini?"

"I datang nak cakap, you da sedia ke nak jadik hak I semula? Dalam masa beberapa jam je lagi, sayang. You akan jadik milik I dan tak kan ada siapa yang akan rampas you dari I."

"Syuk, kenapa you jadik macam ney? Dulu you tak macam ney pown."

"Ala sayang. Sedangkan pantai lagi kan berubah, inikan pula I ney. Lagipun, I memang macam ney sejak dulu lagi. You je tak tau."

"Syuk. I da ta suka you, ok? So, please la jangan kacau I."

Aku menolak Syuk ke tepi, membuat laluan untuk melarikan diri. Namun, Syuk lebih pantas menarik tangan aku.

"Sayang.. Tak payah la sombong sangat. Dalam masa beberapa jam je lagi, you akan jadik milik I. Jantan bodoh tu pown satu. Berani sangat nak pertaruhkan you."

"Nama dia Faruq, ok! And now, lepaskan tangan I sebelum I menjerit."

"Boleh lepas. Tapi dengan satu syarat. Kiss me."

"Jangan harap!"

Aku terus memijak kaki Syuk sekuat hati. Perbuatan aku membuatkan Syuk menjerit kesakitan dan terus melepaskan tangan aku yang dia pegang tadi. Aku terus berlari ke tempat perlawanan bola tampar.

*****


SAYANG KAUWhere stories live. Discover now