Kap. 1

178 4 0
                                    

Shawn's perspektiv

DET ÄR NOVEMBER?
Samma tanke snurrar runt i mitt huvud och jag vill inte ens tro att det är jul snart? I jul, eller rättare sagt, den 13:onde december är det 8 månader sen jag lärde känna Natalie.

Vi spelade samma spel som antagligen kallades moviestar, ärligt talat så vet jag knappt vad det gick ut på egentligen. Men det var spelet alla haft, så jag gav det en chans.
Vi var i samma chattrum, och sen började vi snacka. Dessutom flöt det på hur bra som helst.
Allt led till bästa vänner, fast.
Det är ju en sak.

Vi bor inte på samma ställe.

Jag bor i Kanada och Natalie i Sverige, allt låter egentligen helt sjukt.

Första gången vi träffades så,

Eller förresten, vi har ju inte träffats.

DET SUGER.

"Natalies perspektiv"

I jul hade jag tänkt att överraska Shawn, jag har redan pratat med mamma. Fast det första hon sa var:
- Är det din pojkvän?
Och nej, än så länge är vi bara vänner. Bästa vänner.
Även fast hon var väldigt tveksam att åka hela vägen till Kanada, så såg hon hur gärna jag ville. Så efter tjat och fjäsk så fick jag.
Men snart, alltså ikväll ska jag prata med hans föräldrar om allt det där.

För att vara förberedd så hade jag frågat om deras nummer och så ifall detta skulle hända, men han anade ingenting iallafall.
Jag ska göra det lite senare. Eftersom det inte är samma tidzon så blir det svårare att snacka.
I Kanada så är klockan hela 6 timmar efter, iallafall i den delen Shawn bor. Men det kan distansen kan inte stoppa någonting.

Soulmates over the internet / Shawn mendes {swe}Where stories live. Discover now