کفش های نو

141 6 0
                                    

ﻣﺪﺭﺳﻪ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﻛﻮﭼﻮﻟﻮ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ‌ﺷﺎﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﺰﺩﯾﻚ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﻭ ﻫﺮﺭﻭﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﺻﺒﺢ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﺭﻓﺖ ﻭ ﻇﻬﺮﻫﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﻣﯽ‌ﮔﺸﺖ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺟﻠﻮﯼ ﺩﺭ ﻣﯽ‌ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ ﻭ ﻣﻮﺍﻇﺐ ﺍﻭ ﺑﻮﺩ. ﻛﻨﺎﺭ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﯾﻚ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻛﻔﺶ‌ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﻣﯽ‌ﺷﺪ، ﭼﻨﺪ ﻟﺤﻈﻪ‌ﺍﯼ ﻣﯽ‌ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺷﯿﺸﻪ‌ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ‌ﻛﺮﺩ، ﭼﻮﻥ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎﯼ ﺑﭽﮕﺎﻧﻪ ﺧﻮﺷﮕﻞ ﻭ ﺭﻧﮕﺎﺭﻧﮕﯽ ﺩﺍﺷﺖ.

ﺍﯾﻦ ﻛﺎﺭ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻟﺬﺗﺒﺨﺶ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺣﺘﯽ ﮔﺎﻫﯽ ﻭﻗﺖ‌ﻫﺎ ﺩﻟﺶ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻫﻤﻪ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻣﺎﻝ ﺍﻭ ﺑﻮﺩﻧﺪ! ﺩﯾﺪﻥ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻛﺎﺭ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻫﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺩﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯽ‌ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺁﻧﺠﺎ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺪﺍﻡ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ‌ﻛﻨﯽ ﻭ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯽ‌ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ.

ﯾﻜﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻫﺎﯾﯽ ﻛﻪ ﻃﺒﻖ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺟﻠﻮﯼ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺁﻣﺪ ﺩﯾﺪ ﻛﻪ ﯾﻚ ﺟﻔﺖ ﻛﻔﺶ ﻛﺘﺎﻧﯽ ﺳﻔﯿﺪ ﻭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﻗﺸﻨﮓ ﺩﺍﺧﻞ ﻭﯾﺘﺮﯾﻦ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻮﺷﺶ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﻓﻜﺮ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﯽ"‹ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺍﯾﻦ ﻛﺘﺎﻧﯽ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺨﺮﺩ ﭼﻘﺪﺭ ﺧﻮﺏ ﻣﯽ‌ﺷﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺳﯿﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﻌﻄﻠﯽ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺑﺨﺮﺩ. ﺍﻣﺎ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭﯼ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﯾﻜﯽ ﺩﻭ ﻣﺎﻩ ﻗﺒﻞ ﺧﺮﯾﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻭ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﻛﻔﺶ ﻧﻮ ﺯﻭﺩ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﺍﯾﻦ‌ﻗﺪﺭ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﮔﻔﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺻﺒﺮ ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭘﺪﺭﺵ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺑﮕﺬﺍﺭﺩ.

ﻓﺮﺩﺍﯼ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻭﻗﺘﯽ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺁﻣﺪ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺎﺑﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺮﯾﺪ ﻛﻔﺶ ﭼﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺎﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﻓﻌﻼ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﻫﻢ ﻫﯿﭻ ﻓﺎﯾﺪﻩ‌ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻛﻪ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩﺵ ﺣﺮﻓﯽ ﻧﺰﺩ.

ﺭﻭﺯﻫﺎ ﯾﻜﯽ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﺬﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺳﻌﯽ ﻣﯽ‌ﻛﺮﺩ ﺍﺯ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﻛﻪ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﻭ ﺍﺻﻼ ﺑﻪ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﻜﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﻨﺪ. ﺍﻣﺎ ﯾﻚ ﺭﻭﺯ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﺟﻠﻮﯼ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺷﺖ ﯾﻮﺍﺷﻜﯽ ﯾﻚ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻮﭼﻮﻟﻮ ﺑﻪ ﻭﯾﺘﺮﯾﻦ ﺁﻥ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪ ﻛﻪ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﻛﺎﺭﯼ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﺎﻝ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻛﺲ ﻫﻢ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﮕﻔﺖ.

ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻇﻬﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎﺑﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺁﻣﺪ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﯾﻚ ﺩﻓﺘﺮ ﺑﺨﺮﻧﺪ ﻭ ﺑﺎﺑﺎ ﻫﻢ ﻗﺒﻮﻝ ﻛﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻣﻦ ﻫﻢ ﯾﻚ ﻛﺎﺭﯼ ﺩﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺮﻭﻡ.

ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻌﺪ ﺩﻭ ﻧﻔﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻛﺎﺭ‌ﻫﺎﯼ‌ﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻣﻮﻗﻊ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻛﻔﺶ‌ﻓﺮﻭﺷﯽ ﻛﻪ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﺑﺎﺑﺎ ﺍﺯ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﺍﺧﻞ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﺠﺎ ﻫﻢ ﯾﻚ ﻛﺎﺭ ﻛﻮﭼﻜﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻛﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﺍﻭﻝ ﺳﻼﻡ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﺑﺎ ﮔﻔﺖ: ﺣﺴﻦ ﺁﻗﺎ ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﻣﯽ‌ﺷﻪ ﺍﻭﻥ ﺍﻣﺎﻧﺘﯽ ﻣﻦ ﺭﻭ ﺑﺪﯾﺪ.

ﺣﺴﻦ ﺁﻗﺎ ﻫﻢ ﺑﺎ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﮔﻔﺖ:

ﺑﻠﻪ، ﺣﺘﻤﺎ.

ﻭ ﺑﻌﺪ ﯾﻚ ﺟﻌﺒﻪ ﻛﻔﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺑﺎﺑﺎ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺍﻭ ﻫﻢ ﺟﻌﺒﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﻓﺮﯾﺒﺎ ﺟﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻝ ﺷﻤﺎﺳﺖ.

ﺩﺧﺘﺮ ﻛﻮﭼﻮﻟﻮ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺑﺎ ﻭ ﺁﻗﺎﯼ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺩﺍﺭ ﺗﻌﺠﺐ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﮔﻔﺖ: ﻣﺎﻝ ﻣﻦ !؟

- ﺑﻠﻪ.

- ﭼﯿﻪ ﺑﺎﺑﺎﺟﻮﻥ ؟

- ﺑﺎﺯﺵ ﻛﻦ ﺧﻮﺩﺕ ﻣﯽ‌ﻓﻬﻤﯽ.

ﻓﺮﯾﺒﺎ ﺟﻌﺒﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺎﺑﺎ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﺭﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺩﯾﺪﻥ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎﯼ ﺩﺍﺧﻞ ﺁﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺷﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻫﯿﺠﺎﻥ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﮔﻔﺖ: ﺑﺎﺑﺎ ﺟﻮﻥ؛ ﺑﺎﺑﺎ ﺟﻮﻥ.

ﭼﻨﺪ ﻟﺤﻈﻪ‌ﺍﯼ ﺳﺎﻛﺖ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﻇﻬﺮ ﺩﯾﺪﻡ ﻛﻔﺶ‌ﻫﺎ ﻧﯿﺴﺘﻦ؛ ﭘﺲ ﻛﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺑﻮﺩﻩ.

ﻭ ﺑﻌﺪﺵ ﺩﺳﺖ ﺑﺎﺑﺎ ﺭﺍ ﻣﺤﻜﻢ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺶ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﺑﺎﺑﺎ ﺟﻮﻥ، ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻢ؛ ﺣﺎﻻ ﺑﯿﺎ ﺑﺮﯾﻢ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﺎﻧﻢ ﻫﻤﻪ ﭼﯽ ﺭﻭ ﺑﮕﯿﻢ.

ﻭ ﻫﺮﺩﻭ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻭ ﺧﻨﺪﺍﻥ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﻓﺘﻨﺪ.

داستان هاWhere stories live. Discover now