ﭘﺪﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺧﺘﺮ ﻭ ﭘﺴﺮﺵ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪ .ﺍﺳﻢ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﺭﺩﮎ ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ، ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ، ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ ﺑﻮﺩ. ﻗﺼﻪ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ.... ﺭﻭﺯﯼ ﯾﮏ ﺍﺭﺩﮎ ﺧﻮﺷﮕﻞ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﺩﺵ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺯﻭﺩ ﯾﮏ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺁﺏ ﺗﻤﯿﺰ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ.
ﺍﻭﻩ، ﭼﻪ ﺍﺭﺩﮎ ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺴﯽ! ﺍﺭﺩﮎ ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ ﮔﻔﺖ: "ﮐﻮﺍﮎ" ﺍﺭﺩﮎ ﮐﻮﭼﮏ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ، ﺗﻮﯼ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﮐﻮﭼﮏ ﻭ ﺯﯾﺒﺎ ﺷﯿﺮﺟﻪ ﺭﻓﺖ. ﺍﻭﻩ، ﭼﻪ ﺍﺭﺩﮎ ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ، ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺴﯽ. ﺍﺭﺩﮎ ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ، ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ ﮔﻔﺖ: "ﮐﻮﺍﮎ" ، "ﮐﻮﺍﮎ" ﺍﺭﺩﮎ ﮐﻮﭼﮏ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ، ﺍﺯ ﺗﻮﯼ ﭼﺎﻟﻪ ﭘﺰ ﺍﺯ ﺁﺏ ﻗﺸﻨﮓ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺯﯾﺮ ﻧﻮﺭ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﭼﺮﺗﯽ ﺯﺩ . ﺍﻭﻩ ، ﭼﻪ ﺍﺭﺩﮎ ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ ، ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ ، ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺴﯽ.
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺭﺩﮎ ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ ﺧﻮﺵ ﺷﺎﻧﺲ ﻃﻮﺭﯼ ﺧﺮ ﻭ ﭘﻒ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺍﻧﮕﺎﺭ ﻣﯽ ﮔﻔﺖ : "ﮐﻮﺍﮎ" ، "ﮐﻮﺍﮎ" ، "ﮐﻮﺍﮎ" ﺩﺧﺘﺮ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻗﺼﻪ ﮔﻮﺵ ﻣﯽ ﺩﺍﺩ ، ﻧﻔﺲ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﭼﻪ ﺍﺭﺩﮎ ﺑﺎﻧﻤﮑﯽ. ﺷﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻗﺸﻨﮕﺘﺮﯾﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺗﺎ ﺑﺤﺎﻝ ﺩﯾﺪﻩ ﺍﻡ ﭘﺴﺮ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ ﺳﺮﺵ ﺭﺍ ﺧﺎﺭﺍﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﻣﺎ ﺗﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﺼﻪ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ .
ﻣﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺼﻪ ﺭﺍ ﻃﻮﺭﯼ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﻢ ﮐﻪ ﮐﻤﺘﺮ ﺟﺬﺍﺏ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻭ ﯾﮏ ﻣﺪﺍﺩ ﻭ ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﮐﺎﻏﺬ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺭﻓﺖ . ﻣﺪﺗﯽ ﺑﻌﺪ ﭘﺴﺮﮎ ﺑﻪ ﺍﺗﺎﻕ ﺁﻣﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﺪ .ﻣﻦ ﻗﺼﻪ ﺑﻬﺘﺮﯼ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﻡ ﺑﻌﺪ ﺻﺪﺍﯾﺶ ﺭﺍ ﺻﺎﻑ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﺳﻢ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ، ﺍﺭﺩﮎ ﺑﺪﺷﺎﻧﺲ، ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ﺍﺳﺖ ﺍﺭﺩﮎ ﺑﺎﻧﻤﮑﯽ ﯾﮏ ﭼﺎﻟﻪ ﭘﺮ ﺍﺯ ﮔﻞ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﺍﻭﻩ ، ﭼﻪ ﺍﺭﺩﮎ ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺴﯽ! ﺍﺭﺩﮎ ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ﮔﻔﺖ:
"ﮐﻮﺍﮎ" ﺍﺭﺩﮎ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ، ﺗﻮﯼ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﭘﺮ ﺍﺯ ﮔﻞ ﺷﯿﺮﺟﻪ ﺭﻓﺖ. ﺍﻭﻩ ، ﭼﻪ ﺍﺭﺩﮎ ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ، ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺴﯽ. ﺍﺭﺩﮎ ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ﮔﻔﺖ: "ﮐﻮﺍﮎ" ، "ﮐﻮﺍﮎ" ﺍﺭﺩﮎ ﮐﻮﭼﮏ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ، ﺍﺯ ﺗﻮﯼ ﭼﺎﻟﻪ ﭘﺮ ﺍﺯ ﮔﻞ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺯﯾﺮ ﻧﻮﺭ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﭼﺮﺗﯽ ﺯﺩ . ﺍﻭﻩ ، ﭼﻪ ﺍﺭﺩﮎ ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ، ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ، ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺴﯽ. ﺍﺭﺩﮎ ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ﺑﺪ ﺷﺎﻧﺲ ﮔﻔﺖ : "ﮐﻮﺍﮎ" ، "ﮐﻮﺍﮎ" ، "ﮐﻮﺍﮎ"
ﻗﺼﻪ ﯼ ﻣﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪ ﭘﺴﺮﮎ ﺩﻓﺘﺮﭼﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﺴﺖ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﻧﻈﺮﺗﻮﻥ ﭼﯿﻪ ؟ ﺩﺧﺘﺮﮎ ﺩﻣﺎﻏﺶ ﺭﺍ ﺧﺎﺭﺍﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﺍﺯ ﻗﺼﻪ ﯼ ﺍﻭﻟﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺧﻮﺷﻢ ﺁﻣﺪ. ﭘﺴﺮ ﮔﻔﺖ: ﺍﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﻗﺼﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﻦ ﻧﻮﺷﺘﻢ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﭘﺪﺭ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﭼﯿﻪ ؟ ﭘﺪﺭ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﻔﺖ: ﻫﺮ ﺩﻭ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ . ﺩﺧﺘﺮﮎ ﻭ ﭘﺴﺮﮎ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻭﻩ ﭘﺪﺭ ، ﺷﻤﺎ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﻮﺋﯿﺪ .
YOU ARE READING
داستان ها
Randomتقدیم به همه پارسی زبانان داستان های طنز کودکانه جالب ماجرا جویی سرکاری معمایی comment vote follow پلیز...