5

292 18 1
                                    

Jeg hadde ikke klart og sovne i natt. Gutta i huset på sida ville ikke la meg være i fred og dunket på vinduet i ett sett. Det var like før jeg åpnet vinduet, men jeg gjorde det ikke, for jeg husket hva jeg hadde lovet meg selv.

*Emmz*
Vi er utenfor, hva driver du med?

*Ali*
Kommer nå cuties ;*

Jeg løp ned trappene og ut døra. Wow, har Sam fått ny bil?

"Sammyyyyyy, ny kjerre?" Spurte jeg med et glis. Sam ga meg tommel opp og jeg hoppet inn i bilen.

Wow, disse setene var myke. Jeg lente meg godt tilbake og lukket øynene, to sekunder senere var jeg i drømmeland.

Jeg så inn i øynene på dragen. Den åpnet munnen og ild kom ut, jeg hoppet til siden. "Ali! Ali! Ali!" Skrek dragen. Hele meg ristet.

Jeg slo opp øynene og så rett på Em. "Ali, vi er fremme", sa hun og så bekymret på meg. "Hva er det?" Jeg så opp på henne.

"Jeg... Eh.. Har det bra?" Sa jeg. Emily ga meg et blikk. "Tobias", mumlet jeg. Emily fikk store øyne og rakte ut armene for å gi meg en klem.

Emily og Sam visste alt som hadde skjedd. De visste alt om hele barndommen min, alt om hele mitt miserable liv. Tobias var et emne som ikke hadde blitt tatt opp på en stund, og det var det en god grunn til, for hver gang det ble tatt opp ble jeg knust.

"Så, skulking i dag?" spurte Sam og så på meg. Jeg ristet på hodet og dro munnvikene opp i et smil.

"Uansett hvor vondt man har det, ikke la noen se det", sa jeg. Emily himlet med øynene.

"Hvem sa det til deg Ali?" spurte Emily og studerte hele meg. Jeg så ned i bakken. "Moren din sa det, gjorde hun ikke? Jeg sverger jeg skal banke den dama."

"Bare la oss gå inn", sa jeg og så på dem før jeg gikk ut av bilen, jeg trakk pusten dypt inn og ut før jeg klistret et falskt smil på leppene. Jeg gikk inn skoledøra og smilte falskt til alle som vinket.

Sam og Emily kom opp på sida meg mens de skjøt meg bekymrede blikk som jeg ignorerte fullstendig, jeg kunne høre de sukke, men jeg brydde meg ikke. Alt som gikk gjennom hodet mitt var: Se glad ut, se glad ut. Jeg gikk inn i klasserommet og satte meg bakerst, så klart sammen med Sam og Emily, mens jeg tok ut bøkene mine fra veska mi.

Det ringte og flere folk begynte og komme inn i klasserommet og jeg bestemte meg for å tegne litt i tegneboka mi.

"God morgen elever, i dag har vi en ny elev og jeg vil at dere alle skal ønske han velkommen. Kan du ikke si litt om deg selv?" sa læreren. Jeg gadd ikke se opp på hvem den nye eleven var og begynte og skrible i boka mi.

"Hei", sa en stemme som hørtes veldig kjent ut. "Jeg heter Tobias Moon og spiller fotball." T-Tobias hvafornoe?! Jeg så opp og kjente hjertet mitt knuse i ti tusen flere biter. Tobias øyne møtte mine og et stort smil formet seg på leppene hans. "Kan jeg sitte med Alicia? Jeg kjenner hun fra før", hørte jeg han spør.

"Alicia kjenner du Tobias her fra før?" spurte læreren. "Da kan du jo vise han rundt på skolen." Hun ventet ikke på svaret mitt engang, hva slags lærer er hun? Jeg reiste meg opp og gikk ut av klasseromsdøren, gadd ikke vente på Tobias engang.

"Alicia vent da!" Ropte Tobias og løp opp på sida meg. Jeg gikk fortere og prøvde så godt jeg kunne og komme unna han.

"Ali, vent da, jeg vil bare snakke med deg", sa Tobias og tok tak i hånda mi. Jeg rev han fort vekk og snudde meg rundt så jeg så på ham.

"Hva er det du vil Tobias?" Spurte jeg mens jeg lente meg mot skapene.

"Jeg vil at vi skal bli sammen igjen, jeg byttet skole for å få deg tilbake", sa Tobias. Det var noe med det han sa som fikk meg til og smile. Han byttet skole for å få meg tilbake, ingen gutt hadde gjort det for meg før.

Another badboy storyWhere stories live. Discover now