Jimin seorng pelajar sekolah BIG HIT High School. Jimin seorng yg susah diramalkan. Dia kadang² hyper,kadang² serius dan kadang² muram. Chingu baiknya Jin,Namjoon dan Hoseok sudah terbiasa dngn perangainya tapi mereka kadang² juga ter-tanya² kenapa Jimin begitu sebab Jimin langsung tak nak cerita apa²,dia hanya diam. Mereka ber-4 tinggal serumah.
Jimin ialah ank yatim piatu. Parentsnya telah ditimpa kemalagan jln raya semasa dia dan parentsnya dlm perjalanan balik dari rmh chingu appanya. Masa itu Jimin baru berusia 7 thn.Jimin telah koma 4 bulan selapas excident itu. Jimin telah mendapat satu kuasa yg tidak diketahui sesiapa termasuk orng yg rapat dngnnya. Selepas sahaja dia sedar dari koma,dia boleh nampak roh dan berckp dngn roh. Jimin berasa takut,dia memberitahu mak saudaranya tetapi mak saudaranya tidak percaya. Sejak kematian parents Jimin,Jimin tinggal bersama makcik saudaranya dan suami makciknya. Tiada siapa percaya apabila Jimin kata dia boleh nampak roh. Sehingga ada orng katakannya gile.
Sejak itu,Jimin hanya diam dan tidak bagitahu sesiapa mengenai kuasanya.
Roh² sering memintak pertolongan Jimin utk membantu mereka supaya dpt ke alam sana. Pada mulanya,Jimin sering membantu mereka tapi lama-kelamaan dia menhadi tidak tenteram kerana hampir setiap hari dia di gangu oleh roh² yg tidak tenteram.
Pada suatu hari,Jimin bertemu dngn roh yeoja semasa dia sedang bersantai di tingkat paling atas bangunan sekolah sambil mendengar lagu. Pada waktu itu,tak ada satu pun roh yg mengangunya jadi dia berasa sangat aman.
BIG HIT HIGH SCHOOL
Jimin sedang bersantai sambil mendengar lagu. Dia memandang langit yg biru. Cuaca yg sangat cerah.Jimin- Haaa~ Hari yg indah! Aku harap tak ada roh yg gangu aku. //pejam mata//
"Dengar lagu apa tu?", Jimin membuka matanya apabila terdengar satu suara misteri.
Jimin- //pandang kiri kanan// Mcm dengar suara tapi tak ada siapa pun,roh pun tak ada. Perasaan aku je kot.
Jimin sambung mendengar lagunya. "I NEED YOU GIRL~~" Jimin nyanyi.
"Lagu apa tu?" Jimin bingkas bangun. Dia memandang sekeliling.
Jimin- Tu bukan perasaan aku,memang ada suara. Ya! Jngn gangu aku lah! Aku takkan tolong kau!
Tetiba satu lembaga muncul menembusi lantai. Jimin hanya memerhati.
"Yeoja." soal hati Jimin. Roh itu memandang Jimin.
xx- Annyounghaseyo. //bow//
Jimin- Em? Roh jenis ni? Asal tetiba bagi salam? Sopan betul. //bisik//
xx- Miane,saya tak bermaksud nk gangu awk.
Jimin- Tak apalah,sekarang jngn gangu aku,pegi dari sini!
Roh itu hanya diam terapung disitu. Jimin pandang. Roh itu masih tidak pegi.
Jimin- Hmmmm,apa kau nak? Tak boleh ke bagi aku hidup dngn tenang?
xx- Saya tak nak apa²,saya cuma nak jadi chingu awk?
Jimin- Chingu?
Roh itu angguk dan senyum.
xx- Nama saya Airil.
"Kenapa dia tak seram mcm roh lain? Tak seram sangat. Pakaian pun bersih." bisik hati Jimin.
xx- Boleh tak?
Jimin- Yelah asalkan jngn suruh aku tolong kau sudahlah.
Airil- Yeay! Gomawo! //senyum//
Jimin hanya pandang. Langsung tidak senyum.
Airil- Jimin,buat apa kat sini? Saya selalu nampak awk datang sini.
Jimin- Mcm mana kau tahu nama aku?
Airil- Saya selalu perhatikan awk.
Jimin- Perhatikan aku?
Airil angguk sambil senyum. "Kring..kring..kring.." loceng sekolah bunyi tandanya semua pelajar kena masuk ke kelas utk mulakan sesi pembelajaran.
Jimin- "Nanti jelah aku tanya." Bye,aku nak kena masuk kelas.
Airil- Nae,anyoung Jimin.ssi.
Jimin pun pegi dari situ.
>Jimin POV<
Kelas 5 Bulletproof
Siapa yeoja tu? Bdk sekolah ni ke? Tapi tak pernah nampak pun. Pakaian dia pun bersih,tak ada kesan darah mcm roh lain yg pernah aku jumpa. Ceria lagi.Hoseok yg duduk sebelah Jimin,mencucuk tangan Jimin dngn pen.
Jimin- Aduh! Sakitlah Hoseok! //ckp perlahan//
Hoseok- Yg kau asyik termenung ni kenapa?
Jimin- Tak ada apalah.
Hoseok- Kau ni,citerlah.
Jimin- Tak ada apalah. "Kalau aku citer mcm kau nak percaya."
Hoseok- Citerlah...
Cikgu Jihyo yg sedang berckp di depan,ternampak Hoseok sedang berckp.
C.Jihyo- Hoseok! Kalau nk berckp,ckp kat depan ni.
Hoseok terkejut. Semua pelajar ketawa.
Hoseok- Miane,cikgu.
Hoseok tunduk malu.
"Padan muka kau! Kacau aku lagi." Jimin senyum.
------------------SKIP-------------------
Annyoung,ni fanfic author yg KEDUA. Author ingat nk publish lps habis exam SPM besok(1/12/2015)
Disebabkan dh x sabar,author post jelah,heheh xDSiapa dh tengok BTS Run MV,huhuhu rasa nk nangis je bila tengok MV tu,rupanya Jin yg mati ㅠ..ㅠ
Big Hit ni memang genius,pandai buat ARMY keliru huhuhu....Okaylah,hope u alls suka baca fanfic ni,hehehe...
Comment✔
Vote★
YOU ARE READING
[COMPLETE]Tears Of Spirit (Malay FF)
HorrorAuthor malas nk buat sipnosis,jadi korang baca lah ye ^^ CAST: -Park Jimin -Kim Airil(as you) -BTS members Dont forget to COMMENT✔ and VOTE★