Jin dan Namjun pun masuk ke dapur. Manakala Jimin dan Hoseok pula mengulang kaji. Mereka dilarang masuk ke dapur semasa Jin sedang memasak kerana pernah terjadi iaitu dapur terbakar semasa Jimin dan Hoseok memasak(teruknya xD) Sebab itu mereka dilarang masuk. Airil pula duduk di tepi meja sebelah Jimin sambil melihat Jimin dan Jhope ulangkaji. "Khusyuknya dia belajar." bisik hati Airil. Tetiba Airil terbang pegi dari situ dan terbang menembusi tingkap. Jimin yg perasan memandang Airil pegi. "Dia nk pegi mana?" soal Jimin pada dirinya. Hoseok memandang pelik pada Jimin.
Hoseok- Wae Jimin? Kau pandang apa?
Jimin- Ha? Anni.
Jimin sambung membuat kerja sekolahnya. Hoseok hanya pandang.
--------------------SKIP--------------------
Setelah siap masak,mereka pun makan.
Hoseok- Wahh! Mashida! //makanan dlm mulut//
Jin- Tengok tangan lah. //smirk//
Mereka hanya senyum. Mereka makan dngn berselera. Setelah mereka habis makan,mereka pun sama membersihkan meja makan.
Kemudian mereka duduk di ruang tamu dan ulangkaji ber-sama². Setelah mereka habis ulangkaji,mereka masuk tidur. (Nk cptkan sbb xde idea)
Keesokkan pagi...
Jimin sedang bersiap utk keluar. Hoseok yg baru lps mandi masuk ke dlk bilik.Hoseok- Kau nk pegi mana awal pagi ni?
Jimin- Jogging. //tipu//
Sekiranya dia bagitahu yg dia nk pegi ke banglo lama itu,mesti banyak soalan dia akan tanya.
Hoseok- Sorang?
Jimin angguk.
Jimin- Aku pegi dulu.
Jimin pun pegi.
Jimin keluar dari rmh lalu menutuo pintu. Dia memandang sekeliling.
Jimin- Mana dia?
Jimin mencari Airil. Sejak Airil tetiba pegi smlm,dia tak muncul selepas tu.
xx- Jimin.ssi.
Jimin toleh ke belakang.
Jimin- Airil,mana kau pegi?
Airil turun ke tanah lalu jalan ke arah Jimin.
Airil- Miane sebab saya lambat. Jom lah pegi.
Mereka pun berjalan pegi ke rmh banglo yg dikatakan berpuaka oleh semua orng.
Rmh banglo
Airil dan Jimin berdiri di depan pagar rmh itu dan melihat rmh itu.Jimin- Besarnya rmh ni,luas pula tu laman rmh dia.
Airil hanya angguk.
Jimin- Mcm mana aku nk masuk? Takkan nk panjat? //pandang atas// Pagar dh lah tinggi.
Airil- Kwaenchana,ada lubang besar kat semak tu,awk boleh masuk dari situ.
Jimin- Semak?
Jimin memandang semak di tepi,memang ada lubang besar yg muat utknya masuk ke dlm. Jimin merangkak masuk. Airil hanya menembusi dinding. Mereka memandang sekeliling laman rmh itu.
Jimin- Luasnya,dpt ke jumpa jari tu?
Airil- Kwaenchana,saya akan tolong awk.
Jimin senyum. Mereka pun memulakan pencarian.
--------------------SKIP----------------------
3 jam mereka cari tapi tak jumpa lagi jari tu. Jimin berasa sangat penat dan lapar.
Jimin- Ahhhh!!! Penatnya! Dah berejam cari tapi tal jumpa pun. Airil,kau pasti ke ada?
Airil- Saya pasti! Awk rehatlah,biar saya cari.
Jimin duduk di sofa yg telah ditutup dngn kain putih. Dia memejamkan matanya. Airil naik ke tingkat atas. Terdpt banyak bilik di tingkat itu. Rasa ada 10 buah bilik.
Airil- Wahhh! Banyaknya bilik?! Baik aku cari cpt!
Airil pun cari di setiap bilik tersebut. Dia mencari dngn teliti.
>Jimin POV<
Aku rehatkan diri aku kerana terlalu penat cari jari tu. Mana tak penat,banglo ni dah lah besar! Mcm mana aku nak cari. Benda tu pun satu,bukan nk bagi clue ke apa,senang sikit aku nak cari. Haishh!Jimin- Baik aku cari cpt.
Aku pandang sekeliling.
Jimin- Mana Airil? //pandang tigkat atas// Dia kat atas kot.
Aku naik ke tingkat atas. Tibanya aku di tingkat itu,banyak betul bilik. Lebih kurang 10 buah bilik. Aku mencari Airil di setiap bilik. Bila aku hendak ke bilik 3,Airil ada kat dlm tu. Khusyuk dia mencari.
Jimin- Airil.
Airil- Jimin.ssi.
Aku melihat setiap pelusok bilik tersebut. Agak kemas dan tak bersepah sangat.
Jimin- Ada jumpa tak?
Airil- Tak. Awk x penat ke?
Jimin- Tak,aku nk cari secepat mungkin.
Airil- Saya akan tolong awk cari sehingga jumpa! //senyum//
Aku tersenyum apabila Airil kata begitu. Dia bersungguh tolong aku. Dan aku perasan,dia selalu senyum bila dngn aku. Senyuman dia langsung tak lekang.
Airil- Jimin!
Jimin- Nae? //terkejut//
Aku meluru ke arah Airil. Dia memandang sesuatu.
Jimin- Wae?
Airil- Saya rasa mcm rasa sesuatu kat dlm almari ni?
Jimin- Rasa sesuatu?
Aku membuka almari itu. Sebaik aku bukanya,aku terkejut besar.
Airil- Dah jumpa!
Rupanya jari tu dlm almari tu tapi kenapa jari tu diletakkan dlm botol kecil?
Airil- Kenapa jari ni letak kat dlm botol kecil?
Jimin- Molla.
Aku sedikit takut bila tengok jari tu. Menyeramkan!
Airil- Baguslah dah ju... //diam//
Aku memandang Airil. Kenapa dia tetiba diam?
Jimin- Waeyo,Airil?
Airil- Dia datang.
Airil terbang pegi dari situ. Dia?
Jimin- Siapa "dia" tu?
Tetiba aku jadi seram sejuk.
xx- Kau dah jumpa?
Tetiba ada suara entah dari mana muncul. Aku memandang sekeliling. Sekarang aku faham. Patutlah Airil pegi. Roh tu datang.
Roh- Ja...ri...
Aku toleh ke belakang.
Jimin- Kau.
Roh- Kau dah jumpa jari aku?
Jimin- Ni.
Aku menunjukkan jari itu.
Jimin- Kenapa jari kau letak kat dlm botol kecil ni?
Roh tu diam. Dia ni asyik diam je bila aku tanya.
Jimin- Sekarang aku dah jumpa jari kau,boleh aku pegi?
Roh- Tak boleh.
To be continue...
Chap ni xde idea sangat.. Hope suka...
YOU ARE READING
[COMPLETE]Tears Of Spirit (Malay FF)
HorrorAuthor malas nk buat sipnosis,jadi korang baca lah ye ^^ CAST: -Park Jimin -Kim Airil(as you) -BTS members Dont forget to COMMENT✔ and VOTE★