Dorm
Jimin dan yg lain masuk ke dlm rmh. Jimin telah pun keluar dari hospital setelah dibenarkan oleh doktor. Tapi,kepalanya masih lagi berbalut.Jin- Jimin,kau nk makan tak?
Jimin- Kwaenchana,aku kenyang lagi. Aku nk rehat kat dlm.
Jin- Nae,kalau nk apa² ckp je tau.
Jimin hanya anggukkan kepala dan masuk ke dlm bilik. Dia membuka sweaternya lalu gantung di penyangkut baju. Dia baring di atas katil dan termenung.
Jimin- Airil...
Jimin masih lagi tidak dpt nk lupakan Airil. Dia merindui Airil dan ingin berjumpa dngn Airil. Hoseok masuk ke dlm.
Hoseok- Termenung apa tu?
Jimin- Anni.
Hoseok- Dah lah,aku tahu apa kau fikir. Jngn lah sedih lagi. Aku yakin,suatu hari nanti pasti kau akan berjumpa dngn Airil. //senyum//
Hoseok cuba gembirakan Jimin. Jimin senyum. Hoseok terkejut melihat Jimin senyum. Sudah lama dia tidak nampak senyuman Jimin. Sekarang,dia berasa lega.
Jimin- Gomawoyo. Miane atas kelakuan aku selama ni.
Hoseok- Kwaenchana. Dah lah,kau rehatlah. Kalau nk apa² ckp je,arra?
Jimin angguk dan senyum. Hoseok pun keluar.
Keeseokan hari di BIG HIT High School
Jimin pergi sekolah seperti biasa setelah dia sembuh sepenuhnya. Jimin dan Hoseok masuk ke dlm kelas mereka lalu duduk di tempat mereka.Hoseok- Grmbiranya aku kau dah boleh pegi sekolah. Kau tahu tak,3 minggu aku duduk sorang².
Hoseok ber-pura² nangis. Jimin hanya gelak melihat Hoseok.
Jimin- Lps ni takkan sunyi dah.
Hoseok senyum.
Jimin- Aku nak pegi bumbung sekolah erk.
Hoseok- Okay.
Jimin pun beredar.
Bumbung sekolah
>Jimin POV<
Dah lama tak datang sini. Tak ada perubahan. Setiap kali datang sini,Airil yg akan aku ingat. Aku rindu sangat dngn dia. Aku rindu senyuman dia. Senyuman yg dia berikan pada aku setiap hari. Tapi aku tak boleh terus mcm ni,aku tak nak tengok yg lain risau lagi. Aku kena terima yg Airil telah pegi. Walaupun dia dh pegi meninggalkan aku tapi aku akan tetap rindukan dia. Aku senyum memandang langit yg biru seperti lautan. Aku memandang sekeliling. Aku mula perasan sesuatu.Jimin- Kenapa aku langsung tak nampak satu pun lembaga? Lps aku keluar dari hospital,aku langsung tak nampak kelibat roh. Takkan... aku dah tak ada kuasa tu? Tapi,mcm mana?
Aku teringat sesuatu,masa aku excident dngn parents aku,aku boleh nampak roh lps excident tu jadi maknanya...
Jimin- Bila aku excident hari tu,aku dah takkan nampak roh lagi?
Aku senyum lebar. Gembira yg tak terkata!! Akhirnya,hidup aku menjadi aman!!! Tak ada roh yg akan gangu aku lagi!!
-----------------SKIP----------------
Waktu rehat
Jin+Hoseok+Namjun- Jinjja?
Aku ceritakan pada mereka yg aku dah tak ada kuasa melihat roh lagi dan mereka terkejut.
Jimin- Yup!
Jin- Chukkae!
Jimin- Sekarang hidup aku aman~
Mereka senyum memandang aku.
Hoseok- Baguslah kau dah jadi ceria. Lega kiteorng.
Jimin- Aku mintak maaf atas selama ni.
Namjun- Kwaencahan,kiteorng faham. Kalau aku ada kuasa mcm tu pun,aku akan rahsiakan.
Jin+Hoseok- Betul tu!
Aku senyum. Aku rasa gembira ada chingu seperti mereka.
>JIMIN POV end<Jimin dan yg lain berjalan di sekitar Seoul.
Hoseok- Lama dah kita tak keluar jalan² sesama mcm ni.
Namjun- Aah,hari ni kita berparti puas²!!!
Jin- Haiy korang ni.
Jin hanya geleng kepala melihat gelagat mereka berdua. Jimin hanya senyum.
Jimin- Jom pegi makan,aku laparlah.
Jin- Aku pun lapar gak,jom makan jajangmyeon. (Betul ke eje tu?)
Hoseok+ Namjun- Khaja!
Mereka pun berjalan mencari restorent yg jual jajangmyeon.
Setelah mereka habis makan,mereka pun berjalan lagi sambil makan makanan yg mereka beli di gerai² tepi jalan.
Jimin- Seronoknya dpt jalan² dngn korang.
Mereka tersenyum melihat perubahan Jimin dan mereka berasa lega yg Jimim tidak akan murung lagi.
Jimin- Jom pegi kedai tu nak?
To be continue...
HAPPY NEW YEAR!!!
YOU ARE READING
[COMPLETE]Tears Of Spirit (Malay FF)
HorrorAuthor malas nk buat sipnosis,jadi korang baca lah ye ^^ CAST: -Park Jimin -Kim Airil(as you) -BTS members Dont forget to COMMENT✔ and VOTE★