Chap 9

226 27 0
                                    

Aku masuk ke perkarangan sekolah. Apabila aku pandang ke atas,aku ternampak satu lembaga.

Jimin- Airil?

Tanpa berfikir,aku terus berlari masuk dan menuju ke atas.

Bumbung sekolah
Aku terus menerjah masuk. Masuk sahaja aku ke dlm. Airil berada di situ.

Jimin- Ya! Airil!

Airil- Jimin?

Jimin- Apa awk buat kat sini? Kan aku suruh kau tunggu kat rmh.

Airil- Miane,saya rasa nak duduk kat sini lagi.

Walaupun aku marah dia,dia masih mengukirkan senyuman di bibirnya.

Jimin- Apa kau buat kat sini lagi?

Airil- Tak ada buat apa,hanya tengok pemandangan kat sini.

Jimin- Ouh...

Airil- Boleh awk teman saya?

Jimin- Ok.

Aku duduk di sebelahnya. Airil ni nampak pelik,selalunya dia tak mcm ni.

Airil- Jimin,awk tak jawap lagi soalan saya.

Jimin- Soalan apa?

Airil- Selama kita berkwn,awk seronok x bersama saya? Please,saya nk dngr jawapan awk.

Aku agak terkejut. Aku sebenarnya segan nk ckp sebab tu aku mengelak.

Jimin- Ye,aku gembira. //tanpa memandang Airil//

Airil- Gomawo.

Aku memandangnya. Air mata?

Jimin- Airil,kau menangis?

Aku tak tahu yg roh boleh menangis. (roh boleh nangis ke? Entahlah,tajuk pun "Tears Of Spirit")

Jimin- Kenapa menangis?

Airil- Saya menangis sebab saya gembira,saya gembira dpt berada di sisi awk selama beberapa bulan ni. Kalau saya x jumpa awk,mesti saya akan bersendirian.

Jimin- Airil...

Aku tak dpt nk bls kata² Airil. Air mata Airil,pertama kali aku tengok. Selama ni,hanya senyuman yg dia tunjuk pada aku.

Airil- Jimin,saya harap kita akan jumpa lagi dan saya harap dpt bersama awk.

Jimin- Airil,dah lah jngn ckp lagi. Kau ckp mcm nak tinggalkan aku je. Dah lah,jom balik. Sejuk lah.

Aku bangun dan menuju ke pintu. Aku membuka pintu,aku menoleh ke belakang dan melihat Airil masih duduk diam di situ.

Jimin- Airil,palliwa!!

Airil- Nae.

Airil pun bangun lalu datang ke arah. Kiteorng pun meninggalkan sekolah dan balik.

Sepanjang perjalanan,aku dngn Airil hanya diam. Kiteorng tak mengeluarkan satu ayat pun. Kenapa aku rasa Airil mcm akan pegi tinggalkan aku.
>JIMIN POV end<

10:30pm
Jimin- Airil,kenapa kau asyik diam je? Selalunya kau banyak ckp tapi hari ni,diam je. Kau ada masalah ke?

Airil- Anni.

Jimin- Kau tak ada simpan apa² rahsia dari aku kan?

Airil- Tak ada. //senyum//

Jimin- Hmm,yelah.

Tetiba Hoseok masuk.

Hoseok- Jimin,kau buat apa? Kau ckp dngn siapa tadi?

Jimin terkejut,Airil memandang Hoseok.

Jimin- Tak ckp dngn sesiapa pun.

Hoseok- Hmmm,okay lah aku nk tidur. Kalau kau nk tidur,tutup lampu tau.

Jimin- Nae.

Hoseok pun membaring badannya di sebelah Jimin lalu menyelimutkan dirinya dan tidur. Jimin memandang Airil.

Jimin: //bisik// Airil,janji dngn aku. Janji yg kau takkan pegi.

Airil terkedu dngn janji Jimin tapi dia hanya senyum. Jimin senyum lalu dia pun tidur dan menutup lampu bilik. Airil hanya memandang Jimin dlm kegelapan bilik itu.

11:59am
Jimin ternampak satu susuk tubuh yeoja. Jimin mengenali susuk tubuh itu.

Jimin- Airil? Kenapa dia kat situ.

Jimin berlari ke arah Airil dan menarik tangan Airil.

Jimin- Airil?

Airil- Jimin.

Airil tersenyum memandang Jimin.

Jimin- Kenapa kita kat bumbung sekolah? Bukan kita kat rmh ke?

Airil- Jimin,saya tak dpt lagi nk berada kat sisi awk.

Jimin terkejut dngn kata² Airil. Dia tak faham apa yg Airil maksudkan.

Jimin- Apa maksud awk? Takkan berada kat sisi saya?

Dari "aku kau" bertukar ke "awk saya".

Airil- Masa saya dah tiba. Saya kena pegi. Jimin,terima kasih sebab jaga saya dan sudi kwn dngn saya.

Jimin- Airil,stop! Jngn ckp lagi. Awk dah janji yg awk takkan tinggalkan saya.

Airil- Miane. Saya tak dpt nk buat apa². Saya pun tak nak tinggalkan awk.

To be continue...

[COMPLETE]Tears Of Spirit (Malay FF)Where stories live. Discover now