" Imogen, kom je aan tafel? " roept m'n moeder van beneden. " Nee, heb geen honger! " roep ik terug. " Ah, kom op. Ga gewoon eten. " zegt Luke, die hier nogsteeds zit. " Liever niet. " zeg ik. Er wordt op de deur geklopt. " Imogen, doe eens open. " zegt mam. " Waarom? " roep ik. " Laat maar, ik zie je vast wel verschijnen. " zegt ze en ik hoor haar de trap aflopen. " Kom. " zegt Luke en doet het raam open. " Wat doen? " vraag ik. " We gaan pizza halen, dus eigenlijk hebben we een pizza date. Ja.. Kom nou maar. Ik trakteer. " zegt hij. " Nou, oké. " Ik pak m'n schoenen en trek ze aan. Ik pak m'n mobiel en zucht diep. " Niet schuldig voelen dat je zo maar weggaat, alsjeblieft. " zegt hij. Ik knik en loop naar het raam. Luke klimt door het raam en steekt vervolgens z'n hand uit. Ik pak z'n hand aan en klim ook door het raam. Op dezelfde manier als de vorige keer, klimmen we van het dak. Luke steekt de straat over en pakt z'n fiets die hij daar heeft neergezet. " Spring maar achter op. " zegt hij en stapt op z'n fiets. Ik ga bij hem achterop en hou me aan hem vast. " Op naar Domino's Pizza! " roept hij enthousiast. Ik grinnik zachtjes en kijk rond. We rijden al in het centrum van Melbourne, waar het aardig druk is. " Ben je niet bang dat mensen van school ons zo zien? Ik bedoel, ja.. " " Wat? Dat we samen een pizza gaan eten, omdat je het thuis niet fijn hebt? Lekker belangerijk wat hun denken, wij weten het beste. " zegt hij. Hij stopt voor Domino's pizza en stapt af. Ik spring van z'n bagagedrager af en wacht op Luke. " Wat voor pizza zou je willen? " vraagt Luke als we binnen zijn. " Pizza Hawaii, alsjeblieft. " zeg ik en glimlach. " Wacht maar daar, ik ga even bestellen. " zegt hij en loopt naar de bali. Ik ga zitten en pak m'n mobiel, drie berichten van Faye.
Faye: is t leuk met Luke?
Faye: daten jullie al?
Faye: IMMY
Imogen: wat?
Faye: ik zag je wel
Imogen: waar?
" Achter je. " Ik draai me om en zie Faye staan. Ze gaat aan tafel zitten en kijkt me aan. " Dus.. Wat doe je hier? " vraagt ze. " Ik ben hier omdat Luke en ik hebben afgesproken. " zeg ik. " Een date. " " Nee, geen date. " zeg ik. " Oh, hey. " Ik kijk naast me en zie Luke staan met twee dozen pizza. " Zullen we gaan? " vraagt hij. " Is goed. " zeg ik en sta op. " Veel plezier, tortelduifjes. " zegt Faye met een grijns.
~
" En dat is de reden waarom ik nooit maar dan ook echt nooit meer op een skateboard ga. " zegt Luke. " Alleen omdat je viel? " " In de hondenpoep, ja. " zegt Luke. Ik lach en neem een hap van m'n pizza. " Gaat het al een beetje? " vraagt hij. Ik knik en neem weer een hap. " Je.. Je hebt daar iets op je wang. " zegt hij. Ik veeg het weg en kijk Luke aan. " Andere wang. " zegt hij en leunt voorover. Hij veegt het weg en kijkt me met een grijns aan. " Wat was het? " Hij kijkt me even aan, en geeft uiteindelijk antwoord. " Saus. " zegt hij. " Maar, d'r zit geen saus op m'n pizza? " zeg ik. Hij opent een bakje knofloossaus en kwakt het op m'n pizza. " Luke.. " " Sorry, ik wou je van dichtbij zien.. " zegt hij. " Oh, ja.. Dat kan. " zeg ik lachend. Hij lacht mee en neemt een hap van zijn pizza.
JE LEEST
trust » l.h
Fanfiction' Weet je wel niet hoe moeilijk het is om van iemand te houden, als de persoon waarvoor je zoveel moeite deed, voor een ander kiest? ' Imogen Phon is een meisje van zeventien uit Melbourne. Het gaat niet zo heel goed met haar. Ze heeft slechte cijfe...