Hari ini aku tidak ke kelas.Hanya berbaring di atas sofa sahaja.Pening aku makin teruk.Pagi tadi aku muntah-muntah.Sehingga jam ini satu makanan pun aku tak menjamah.
Ingin sahaja aku mengadu pada Irzaf.Tetapi memikirkan kesibukkan dia,aku membiarkan.Aku bangun dari pembaringan dan menuju ke dapur.Aku harus memasak.Sebentar lagi pasti Irzaf pulang.Irzaf pulang agak awal dari biasa kerana semalaman dia oncall.
Aku keluar dari bilik air selepas terasa mual-mual.Kedengaran suara Irzaf memberi salam.Aku tersenyum.Aku merapikan penampilan sebelum kehadapan.
"Hai sayang.."Irzaf menyapa sebaik melihat aku tersenyum memandang dia.Aku terus menyambut tangan Irzaf lalu menyalaminya.
Irzaf ingin memelukku.Namun aku menolak dadanya kerana rasa mual tiba-tiba datang.
Aku terus lari menuju ke bilik air.Tiada apa yang aku muntahkan namun hanyalah air semata-mata.Peritku rasa.
Tangan Irzaf mengusap lembut dibelakang ku.Aku terduduk lemah dilantai.
"Sayang okay?"dia kelihatan risau.Irzaf menarik tanganku lalu memeriksa nadi."Bila sayang rasa tak sihat?"Irzaf bertanya ku kembali.
"Dalam dua tiga hari ini memang rasa tak selesa.Tetapi muntah-muntah baru pagi tadi."aku menjawab lemah.
Irzaf mengakat aku menuju ke ruang tamu.Dia kemudian bingkas bangun menuju ke dapur.Segelas air diberikan kepada aku.Dia duduk di lantai memandang aku.
"Kenapa sayang tak cerita pada abang yang sayang tak sihat?"Irzaf bertanya setelah dia melihat aku selesai meneguk air.
"Sayang tak nak abang risau.Cukuplah abang risaukan pesakit-pesakit abang dihospital"aku menjawab sambil memandang tetap ke arah matanya.
"Dengan tindakan sayang bergini lagi buatkan abang risau."suaranya kedengaran seperti merajuk.
.....................................Aku merebahkan badan setelah solat isyak.Irzaf mencapai telefonnya setelah ada satu panggilan masuk.
"Sayang.."lembut sahaja suara Irzaf.Dia mendekati aku lalu mencium dahiku.
Aku tersenyum lemah."Nah"Irzaf menghulurkan sesuatu kepada ku.
"Apa ni?"aku bertanya kembali.Bukannya aku tak tahu apa yang ada ditangan Irzaf.
"Cepatlah sayang.abang dah tak sabar"Irzaf menolak aku masuk kekamar mandi.
Aku keluar dari bilik air dan menyerah kembali pregnancy test .Aku tahu pasti dia sedih.Tiada berita gembira buat kami pada masa ini.
"It's okay baby.We will try again."Irzaf memelukku.
Perlukkan ku dilepaskan.Aku terkesima.
"It's it your first time?" Tiba-tiba Irzaf bertanyakan ku sambil mengoyang-goyangkan alat tersebut.Aku hanya mengangguk.Dia tersenyum meleret.Aku masih tidak dapat meneka apa yang difikirkan oleh Irzaf.
"Tengok ni baby"Irzaf menunjukkan sesuatu.Pelik.
Tadi sebelum keluar aku pasti hanya ada satu sahaja line.Tapi mengapa kini keluar satu lagi garisan.
Aku meminta perjelasan dari Irzaf.Dia yang dari tadi hanya tersenyum.
YOU ARE READING
Berikan Aku Rasa Itu
RomanceTidak semua pertemuan pertama itu indah dan tidak semua perakhiran perlukan kesedihan. Siapa sangka niat murni Irzaf menolong Syafiana telah disalah ertikan segolongan pihak. Mereka disatukan dalam keadaan tidak rela. Apakah yang bakal terjadi pada...