Setelah beberapa minit duduk di dalam kereta...
"Ahjussi, dah sampai belum? Dino sakit perut lah?"
"Hah! Habislah. Ppali ahjussi ppali! " kata S.Coups
Ahjussi pun bawa dengan kelajuan yang maksima sampai Arra dan Una nuna pun sampai ke depan. Demi Dino, yang lain tahan je...
Setelah sampai di Mall, yang lain cepat-cepat keluar. Arra yang berada di belakang cuma melihat dengan perasaan keliru.
"Unnie, kenapa kalau Dino sakit perut semua kelang kabut?"
"Oh! Sebab Dino ada masalah perut. Dia tak boleh tahan. Dah, jom. Wahai adikku sayang, come on..."
"Tak nak kitaorang nak tunggu Dino. Kesian dia." Kata Joshua.
"Haah!" Kata yang lain.
"Okaylah, nanti Dino dah habis cari Nuna okay?"
"Okay Nuna. "
Arra dan Una unnie pun pergi ke salah sebuah cawangan Nature Republic.
"Wah, kayanya nuna!. Patutlah muka cantik, pakai barang mahal. Guna nature pulak tu.... Lahai...."
"Hah! Arra. Tak ada nak beli barang. Banyak promotion ni. Kot- kot kawan nanti nak ke? Tak ada yang kirim?"
Aduhai unnie, bukan tak nak beli. Tapi...
"Arra nak unnie belanja?"
Aikk, unnie macam tau-tau je Arra tak ada duit. Lupa nak mintak kat Appa.
"Takpelah, Arra nak nanti Arra ajak Omma pergi. Unnie beli untuk unnie je... Arra nak pergi beli coffee kat depan tu."
"Okay, jangan hilang pulak!" Kata Una unnie
"Okay!"
*Sementara itu di hadapan tandas*
"Dino, kau dah okay. Risau hyung tengok kau." Kata S.Coups
"Dah okay sikit,hyung. Jomlah nanti nuna cari kita. Kesian dia" balas Dino
"Kau ni tengah sakit pun fikirkan orang lain lagi. Dino, dino..."
"Eh hyung tu bukan Arra ke. Jom pergi kat dia" kata Joshua.
"Jom! Yang lain ada??" Kata S.Coups.
"Ada!"
"Arra!" Sergah semua ahli Seventeen.
"Mak kau! Eh, oppa. Terkejut Arra. Nasib tak tersimbah coffee ni. Kalau tak melecur badan oppa."
"Hehehe. Sorry,sorry. Tak ada niat pun." Kata Dino.
"Aikk, oppa dah elok perut. Kesian Arra tengok oppa tadi. Sakit ke? Kalay tak baik lagi Arra ada minyak angin. Nak?"
Lalu Arra pun mengeluarkan minyak angin yang memang disimpan di dalam beg.
"Ouh, thanks Arra. Oppa memang perlukan benda ni." Balas Dino dengan senyuman.
"Sama-sama. Oppa semua nak coffee. Arra nak belanja."
"Takpelah Arra, kita orang nak kita orang beli. Mana Una nuna?" Kata Hoshi yang sejak tadi senyap.
"Ouh, unnie ada kat kedai tu cari barang dia. Arra tak nak kacau. So, Arra beli lah coffee. Kita duduk sini je lah ehh?".
"Okay jugak. Dapat kitaorang tanya soalan kat Arra. Dah lah selalu jumpa macam tu je."
"Boleh. Kalau Arra boleh jawab, Arra jawab."
"Arra dah jumpa semua ahli Seventeen?" Kata S.Coups
"Belum, tapi nak jugak tau siapa cousin Arra yang awesome ni semua.."
Kata Arra.Semua tersenyum dengan kata-kata Arra.
"Esok kalau ada peluang kita orang jumpa okay?" Kata Wonwoo
"Amboii, laju je ehh nak kacau schedule kitaorang. Tak boleh, nuna dah booking dia dulu." Dengan tiba-tiba Una nuna mereka sampai.
"Alah, nuna ni kacau lah. Bagi lah dia kenal kitaorang." Kata Mingkyu.
"Yela. Jangan korang kacau-kacau dia. Kalau Nuna tau, jaga korang."
"Okay nuna" balas mereka.
Maka, perjalanan mejelajah mall malam itu diakhiri dengan makan di kedai Bibimbap yang sedap. Semua kenyang dan beransur pulang.
*Pada keesokkan paginya*
"Aikk apa ni. Semalam rasanya barang semua dah bawa masuk. Hmm.." Arra pun membawa masuk beg kecil yang diletakkan di depan pintu biliknya.
"Ni bukan ke beg Nature Republic yang unnie bawa ke? Ada kad lagi..."
Kepada Arra,
Terima hadiah yang unnie bagi,okay?
Ni hadiah unnie sebab Arra ni sanggup layan cousin yang gila-gila semalam. Unnie tau Arra nak barang ni sebab semalam unnie nampak Arra pandang je barang ni.
Pakai tau! :)Hebatlah unnie! Macam tau-tau je.. Ishh malunya....
Setelah habis mandi, Arra menyeburkan sedikit perfume pemberian Una unnie dia pergelangan tangan dan leher.
"Mmm. Wanginya!!"
Lalu Arra pun turun untuk bersarapan.
"Wanginya Arra pagi ni. Hehehe"
"Thanks unnie belikan untuk Arra. Arra jaga baik-baik perfume ni. Yang lain mana?? Diorang tak turun ke?"
"Ouh, diorang pagi-pagi macam ni selalu pergi taman. Kenapa Arra."
"Takda apa-apa unnie."
Selepas sarapan, Arra pergi ke bilik yang diduduki oleh Seventeen. Tanpa memberikan amaran atau ketukan, Arra masuk ke dalam bilik Joshua.
"Omo! Macam ni rupanya bilik idol. Uyoo..."
Hmm...mmm...mmm...mmm...
" Aikk kenapa bilik ni tak berkunci. Ni mesti Seung Cheol ni... Aishhhh..."
Woiii!!!
"Oiii, kau! Weyh hantu tu datang balik. Aduh macam mana ni. Omma... omma. Nak balik!!!" Rayu Arra sambil tertunduk memeluk kaki.
"Hey! Aku bukan hantu lah. Suka hati je... Weyh macam mana kau ada dalam bilik ni." Kata "hantu"
"Saya cari Joshua dengan S.Coups oppa. Semalam diorang kata.... ehh, kejap? Betul ke awak ni bukan hantu. Ke roh?" Teka Arra.
"Weyh nak tuduh-tuduh pun agak lah... Aku ada nama ehh Jeong.... eh silap Choi Han." marah "hantu"
Tanpa Jeonghan sedar dia hampir membuka identiti sendiri
"Kalau minah ni tau, dia tanya Suho hyung mati aku."
Jeonghan teringat akan janji dia pada Suho hyung.
Kau jangan dekat dengan adik aku. Kalau aku dapat tahu, siap kau. Aku masih ingat lagi apa yang jadi dekat Kim Junri.
Ngeri bila ingatkan muka Suho hyung yang merah padam...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thanks kepada yang vote dan comment.
Teruskan menunggu part yang seterusnya dan vote okay?
Annyeong!!!
YOU ARE READING
[COMPLETE]Seventeen My Cousin
РазноеCerita ni bermula apabila Kim Arra terpaksa mengikut ibu bapanya ke Korea untuk menghadiri perkhawinan sepupunya. Semasa di majlis itu, dia terlihat ada group yang selalu diperkatakan temannya di sekolah. Cerita seterusnya mestilah baca, Arasso! 안녕!