Part 15

1.4K 124 3
                                    

"Mmm, nak bagitau ke tak? Takpelah esok aku bagitau...."
................................................................

"Seungcheol, bangun! Kan kamu ada practice? Ppali, ppali bangun!!!" Kejut Una noona

"Hmm, 5 minit, 5 minit...." balas Seungcheol.

"Kalau lambat Noona panggil Arra suruh dia tengok leader apa macam ni. Member dah bangun dulu leader lambat."

"Jangan lah, Noona... Malulah Seungcheol" kata Seungcheol yang menutup dirinya dengan selimut.

"Dah tau, bangun. Apalah dongsaeng noona sorang ni... "

Daripada mereka menetap di sini lagi, Una noona menjadi pengganti kepada ibu mereka. Noona lah yang masak, noona lah yang jaga diorang masa sakit. Kalau diorang ada masalah, noona orang yang pertama mereka cari.

Una noona manjakan mereka kerana dia anak tunggal dan tinggal bersama pembantu rumah sejak 13 tahun. Kasih sayang noona diberikan sepenuhnya kepada ahli Seventeen sejak mereka kecil lagi.

Una noona sebenarnya berat hati ingin berkahwin. Tetapi atas hajat parents mereka, Noona ikutkan sahaja.

"Nanti bangun tau! Member lain bebel jangan salahkan noona pulak..."

"Okay!!"

Jeonghan mundar-mandir memikirkan tentang sesuatu.

"Hyung! Tak penat ke? Mundar-mandir. Macam hilang benda je ke...." tanya Seungkwan.

"Ehhh... Jangan nak merepek. Hyung bosan lah. Duduk lama-lama bukan buat apa. Baik mundar-mandir. Kot-kot timbul idea buat lagu ke?"

'Lagu? Memang sampai tahun depan lah mundar-mandir.'

"Hi! Good morning!!" Sahut Arra sambil menuruni tangga.

'Alamak, dia dah turun pulak... Nak cakap ke tak? Cakap, tak?'

"Good morning, Arra! " sahut semua member.

'Mak oihh, kalau macam ni setiap kali aku ucap selamat pagi ke apa mau ada retak-retak..'

"Arra, dah breakfast?" Tanya Joshua.

"Arra dah breakfast dengan unnie pagi tadi. Emm, korang. Ehh.. emm.."
Nak panggil apa ehh? Aku bukan tau umur diorang.

"Panggil je Oppa. Kesian Arra terpinga-pinga. Hehehehehehe..." kata Wonwoo

"Oh, okay. Oppa semua dah breakfast?"

"Dah, tinggal tunggu Seungcheol hyung je" jawab Joshua.

"Hi, korang. Oh, hi Arra!! Morning!" Kata Seungcheol.

"Oh, hi oppa! Morning!"

"Ready?"

"Hyung, dah lama kita orang tunggu. Dah boleh tidur dah tau." Kata Mingyu

"Ala, jangan marah. Hyung tengok drama sampai tak sedar pukul berapa, tu yang bangun lambat tu..." kata Seungcheol.

"Apalah hyung, tengok drama tak ajak!!" Kata Seungkwan.

"Entah, apalah hyung!!!!!!!!!!" Sahut member lain.

Arra yang duduk di bucu dinding hanya tertawa melihat semua protes bila leader mereka buat hal. Lalu dia pun beredar setelah mengucapkan selamat tinggal kepada Seventeen.

Sementara yang lain beransur untuk ke practice room, Jeonghan hanya melihat kelibat Arra beredar tanpa disedari ahli lain.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Apalah yang nak diberitahu Jeonghan ni? Tangguh, tangguh. Lupa tak nak tanggung.

Thanks kepada yang vote and comment.

Teruskan tunggu part seterusnya, okay.

From,
Kamenashi Kazuya's fan,
Hahahahah!


[COMPLETE]Seventeen My CousinWhere stories live. Discover now