Arissa menggendang meja. Air yang diorder pun dah masuk dua gelas. Jam ditangan menunjukkan hampir pukul 1 pagi. Tidak lama kemudian kedengaran bunyi kereta yang megah bersuara. Arissa menarik nafas lega. Lambat betul lah Darren ni!
"Sorry my princess. I've encountered with a massive centaur on my way to your mighty kingdom." Darren mengambil tempat duduk disebelah Arissa. "Banyaklah kau punya centaur! Sekali aku lesing kau.. ha.." Arissa malas untuk melayan. Banyak betul alasan!
"Janganlah marah." Ketawa. "Ni Azril. Yang aku cerita dekat kau tu." Darren menyambung. Arissa melemparkan senyuman kepada Azril. Kacak. Eh. Arissa terhibur dengan sikapnya sendiri.
"So, apa motif kau ajak aku keluar malam malam buta ni? Dah lah lambat." Arissa merajuk. Dah lah ajak tak kena masa, datang lambat. Ingat aku ni takda benda lain ke nak buat? Arissa mengomel dalam hati. Darren geli hati melihat Arissa sebegitu rupa. Muka comel, tapi garang. "Takda lah. Azril ni ha. Dia boleh tolong adjust sikit kereta kau tu." Arissa menunjukkan reaksi ingin tahu. "Dia kenal orang orang bengkel dekat area dia. Boleh kau dapat discount sikit."
"Tak sia sia aku tunggu kau macam tunggu ayam jadi itik." Ketawa. "Betul ke you nak tolong I ni Azril?" Matanya memandang tepat pada Azril. Menunggu jawapan. "Yes I'm sure. Lagipun bukan semua guna kereta macam you punya. It needs special touches for a special lady." Amboi. Orang tanya sikit, dia mengayat pula.
"So mind telling me what car are you using? So that I can tell my friends and they'll let you know what is required?" Azril menyambung. "R35. V6 twin-turbo. Biasa punya je." Jawab Arissa selamba. Perempuan muda guna kereta macam ni? Ini luar biasa! Azril mengalih pandangannya kepada Darren. Darren ketawa. "Aku dah cakap dia ni unique sikit. Muka macam Audrey Hepburn. Naluri jiwa macam Toretto." Satu meja ketawa.-tu bi kontiniu....-
YOU ARE READING
Ilusi
Short StoryKehadiran seseorang mampu mengubah dunia kita. Tetapi adakah seseorang itu yang kita mahukan?