Ik begon te huilen. 'Ik ga jullie zo erg missen', zei ik terwijl ik mijn moeder nog een extra dikke knuffel gaf. 'Wij jou ook Lotte', zei mijn moeder en ze gaf me een kus op mijn hoofd. Ik liep richting de gate, het was tijd om te gaan. Ik zwaaide nog naar mijn ouders en mijn zusje die mee waren naar Schiphol. Ik liep verder en verder totdat ik ze niet meer kon zien. 'Nu gaat het echt beginnen', dacht ik bij mezelf en ik stapte het vliegtuig in. De stewardess begroette me vriendelijk en ik zocht mijn plaats op. Een paar jaar geleden had ik hier alleen nog maar van kunnen dromen. Vandaag was de dag dat ik naar Londen zou gaan. Niet zomaar voor een vakantietje zoals ik eerst altijd deed, nee nu voor een heel jaar. Ik wilde voor mijn studie graag een stage doen in het buitenland dus ging ik op zoek. Na veel sollicitaties en telefoongesprekken had ik eindelijk iets gevonden. Toen ik in de klas vertelde wat ik had geregeld kon bijna niemand het geloven, ikzelf eigenlijk ook niet. Maar het is echt zo. Ik heb een stage kunnen regelen bij Capital FM in Londen. Tijdens het jaar dat ik daar ga wonen, heb ik een eigen kamer, wat natuurlijk super vet is. Het zit ook nog eens ergens midden in Londen. Alles is geregeld door capital en het klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn. Ik zat inmiddels op mijn plek in het vliegtuig en ik droomde een beetje weg over hoe erg ik mijn ouders wel niet zou gaan missen maar ook hoe geweldig deze stage wel niet zou worden. Ik keek uit het raampje van het vliegtuig en ik zag dat we begonnen te rijden. Voordat ik het wist zaten we in de lucht. Ik had veel muziek gedownload op mijn telefoon zodat ik tenminste de tijd een beetje doorkwam. Gelukkig is londen heel dichtbij, het is een klein uurtje vliegen. Het was nog best vroeg en met mijn muziek in mijn oren tuurde ik naar buiten totdat ik ineens de stewardess hoorde omroepen dat we klaar waren om te landen. Ik maakte me klaar en we waren al snel geland. Ik stapte het vliegtuig uit en ging opzoek naar mijn spullen. Ik had bijna heel mijn kledingkast meegenomen en echt alles uit mijn kamer gepakt wat ik nodig had. Want een heel jaar zonder genoeg kleding zou ik niet overleven. Toen ik al mijn spullen had, ging ik opzoek naar een taxi. Ik had het adres bij de hand en ik liet het aan de eerste en beste taxichauffeur zien die ik zag. Hij wist meteen waar het was en hij pakte mijn koffers en ik stapte in. Ik keek ondertussen naar buiten en zag het drukke leven van Londen. Ik zag in de verte de Big Ben samen met de London Eye en ik begon me al meer en meer thuis te voelen. Londen is altijd een stad geweest die ik ontzettend leuk vond en waar ik stiekem altijd wilde wonen. Het was inmiddels bijna middag en toen ik aankwam bij mijn appartement besloot ik eerst alles een beetje in te richten. Het appartement was niet heel groot maar wel mooi en eigenlijk zat alles er wel in wat je nodig hebt. Toch wilde ik het nog een beetje eigen maken dus pakte ik de spulletjes van thuis en stopte mijn kleding in alle kasten. Toen ik klaar was stuurde ik mijn ouders een berichtje dat ik veilig was aangekomen en ik besloot naar de supermarkt te gaan om eten te halen. Ik voelde me al meteen zo'n volwassen persoon die voor zichzelf moest gaan zorgen. Ik liep de texco binnen en pakte wat broodjes en een afbakpizza voor in de avond, want ik had niet zoveel zin om een hele maaltijd te koken. Ik haalde alvast wat andere spulletjes voor morgenochtend en liep weer terug naar mijn appartement. Ik kon alles al verassend goed vinden en het voelde eigenlijk alsof ik er al maanden woonde. Nu was het ook niet heel moeilijk, aangezien alles in straat was, maar goed. Ik kwam weer terug in mijn appartement, pakte de broodjes en zette mijn laptop aan om wat series te kijken. Want ik ben echt serie verslaafd. Na de lunch besloot ik londen een beetje te gaan verkennen. Ik had nog een hele middag en aangezien dit waarschijnlijk 1 van mijn laatste vrije dagen zou zijn moest ik het maar goed benutten. Het was al koud in londen, maar het was dan ook november en ik had me dus al aardig dik aangekleed. Ik sloot alles af en liep naar buiten. De sfeer in de stad was geweldig, overal hingen lichtjes en waar wij in nederland rond deze tijd allemaal sinterklaasspullen hebben staan, staat het hier vol met kerstspullen. Ik liep richting de metro een stukje verderop in de straat en ik besloot naar de Big Ben en de toeristische attracties te gaan. Het was niet ver weg van mijn appartement dus na een paar haltes was ik er zo. Ik maakte wat foto's en liep wat rond langs de populairste plekjes. Na een tijdje besloot ik weer terug te gaan naar mijn appartement. Ik nam de metro naar huis en toen ik aankwam in mijn appartement stopte ik mijn pizza in de oven. Het was nog maar 5 uur, maar ik had al best wel veel trek. De pizza was klaar en ik zette de tv aan. Ik whatsappte ondertussen ook nog met wat vrienden en at mijn pizza op. Er waren nog niet echt leuke programma's op de tv dus ik besloot mijn laptop weer te pakken en wat filmpjes te kijken. Uiteindelijk was het nog maar 9 uur s'avonds en wilde ik alvast gaan slapen. Morgen zou mijn eerste echte stagedag beginnen en ik was er best wel zenuwachtig voor. Ik kleedde me om en deed mijn pyjama aan. Ik moest heel erg wennen aan mijn nieuwe bed maar toen ik eenmaal diep onder de dekens was gekropen viel ik toch direct in slaap.
JE LEEST
'Living the Dream' // N.H
Fanfiction'A dream is only a dream until you decide to make it real'