Del 15 -

37 4 1
                                    

''Det skjedde ikke noe tull?'' spurte pappa strengt.

Jeg himla med øynene ''Nei, herregud hva tror du om meg?''. Han løfta armene som om han overga seg. Jeg løp opp på rommet mitt og slang meg på senga med et smil. Jeg røsket Ipaden ut av laderen og sjekka instagram og snapchat, men det var ingenting nytt. Etter en time med glaning på Instagram og åpning av meningsløse My stories på snapchat ble jeg egentlig ganske lei. Jeg røsket derfor opp mac'en for å sjekke om det var kommen noen nye chatter.

Ls133 har startet en samtale med deg.

Ls133: Hei. Vil du komme hjem til meg imorra? Isåfall, så passer 12:30 ganske bra.

Hedvig15: Kommer veldig gjerne, jeg!

Ls133: Fint, sees!

Ls133 har logget av.

Logan bodde egentlig ikke så langt borte fra meg. Han fortalte meg på daten hvor han bodde og nummeret på huset. Jeg hadde jo en anelse om hvorfor, men jeg var ikke helt sikker, men nå var jeg det.


_____________________1 MND SENERE

Etter en rekke med mange koselige besøk hos hverandre hadde jeg og Logan fått et enda mere dypere og åpent forhold. Vi snakka om alt mellom himmel og jord og vi delte det aller meste, med små unntak. Vi delte dype hemmeligheter, bare ikke for dype. Ingen måtte vite at jeg faktisk følte meg ekstremt plaga på skolen og at jeg takla det på en meget dum måte. Jeg fikk blandt annet vite at Logan ikke var jomfru, han hadde mista jomfrudommen da han var et år eldre enn meg, altså 15. Og det vil jo også si 2 år siden. Jeg må innrømme at jeg ble ganske sur og såra, men hva kan jeg forvente? Vi hadde jo egentlig bare kjent hverandre knapt 2 måneder og jeg kunne jo ikke styre den han skulle miste jomfrudommen sin til. Jeg skulle jo selvfølgelig ønske det var meg, for da hadde jeg vel egentlig følt meg enda tryggere. Nysgjerrig ja, det var jeg iallfall, på hvem han mista den til. Og ettersom han fortalte meg at han ikke pleide å slippe inn folk var det et enda større mysterium. Jeg hadde grublet på det lenge, men jeg ville ikke spørre, for da ville jeg sikkert blitt oppfatta som den desperate og gale kjæresten. Men ingen ville vel sløse sin første gang bort på en man ikke elska? Samme kan det være, tenkte jeg. Jeg fortalte jo han at jeg var jomfru og responsen hans var akkurat som han visste det. ''Jeg vet'' var det han svarte. Jeg spurte hvordan i svarten han kunne vite det. ''Du er ganske så lett å lese, Hedvig. Og enda lettere å lese er du nå som jeg kjenner deg'' sa han. Jeg ga han da et uttrykk som viste at jeg forsto.

På skolen gikk det litt bedre. Jeg ble bare slengt kraftig inn i veggen noen få ganger, eller så og si hver enste dag av mange forskjellige jenter. Jeg var rett og slett pisslei.

Det var igjen en søndagskveld og jeg lå og scrollet opp og ned, fram og tilbake på den oppskrytte appen instagram. Da jeg plutselig merket en vibrasjon i Ipaden så jeg det poppa opp ett ikon over Direct message. Det første jeg gjorde var jo selvfølgelig å klikke inn på denne DM'en. Da jeg gikk inn på DM'en ble jeg helt stiv og mista Ipaden rett i gulvet uten å reagere.

____________

Beklager kort del og dårlig med oppdatering!


I'm okWhere stories live. Discover now