'Zijn we er nu al?': vroeg Hans.
'Nog even. ': zei zijn moeder.
Ze stuurde de auto zo scherp naar links dat de twee op de achterbank door elkaar werden geschud. Uiteindelijk parkeerde ze de auto voor een klein cafeëtje. Thomas en Hand stapte uit en keken naar het cafeëtje.
'De lekke Ketel': stond er op een vaal uithangbord.
Hans keek er naar en vroeg toen: 'Weten jullie zeker dat dit geen grap is?'
'Ja zeker, kom maar meer': zei Stefan.
Zijn moeder duwde de deur open en de drie boers stapte naar binnen. De ruimte waar ze binnen stapte stond vol met tafels. Achter de bar stond een man glazen te poetsen. Hij keek op en lachde zijn witte tanden blood.
'Dat is Jasper, hij heeft ze zaak over genomen van zijn grootvader Tom': vertelde de moeder van Thomas en Hans.
Ze groete de man beleefd en toen leide ze hun naar een deur achter de bar die ze open deed. De ruimte waar ze nu stonden was nauwlijks drie bij drie en op een paar vuilnis bakken na was het leeg. Maar Thomas had geleerd niet op het eerste gezicht te vertrouwen en klom op een van de vuilnisbakken en keek over de muur. De weg achter de bar was duidelijk zichtbaar.
'We hadden ook gewoon kunnen omlopen hoor': zei hij.
'Wacht maar, maar ik eens mam?': vroeg Stefan.
'Jawel.'
Stefan haalde uit zijn jaszak ook een toverstok en tikte daarmee op de muur. De muur begon te trillen en de stenen schoven opzij. Toen de straat achter de muur zichtbaar werd viel de mond van Thomas open. De straat die net nog horizontaal aan de muur liep was nu veranderd in een straat die rechtuit liep. Aan de zijkant waren winkels te zien. Mensen liepen alleen of samen door de straad en kochten boodschappen bij de verschillende winkels. Ze stapte door de muur en Hans draaide zich nog net om om te zien dat de muur weer dicht schoof.
Thomas haalde zijn lijst uit zijn zak en bekeek wat erop stond.
´Alle leerlingen dienen in het bezit te zijn van de volgende voorwerpen.
Schooluniform:
- 3 normale gewaden (zwart)
- Een puntmuts (zwart) voor schooltijd.
- Een paar beschermende handschoen (drakenhuid of soortgelijk)
- Een wintermantel
Alle kledingstukken dienen voorzien te zijn van naamlebels.
Schoolbenodigdheden:
Alle stunten dienen een exemplaar te bezitten van de volgende werken:
- Het standaardspreukenboek niveau 1 door Miranda Wiggelaar.
- De geschiedenis van de toverkunst door Bathilda Bagsnot
- Toverdranken voor Beginers door Harrold Blanket
- Magische theorieën door Albert Waffel.
- Transfiguraite voor beginers door Hermelien Griffel of door Emeric Switch.
- Een overzicht der Kruiden door Marcel Lubbermans.
- Fabeldieren en hun verzorging door Rubeus Hagrid.
- De zwarte kunsten: een Handboek der verdedeging door Qeuntin Trimble of De zwatre Kunsten: Bescherming en Gebruik door Harry Potter.
- 1 toverstok
- 1 ketel ( standaardmaat 2, tin of staal.)
- 1 set glazen of kristallen flesjes.
- 1 telescoop.
JE LEEST
Harry Potter : een nieuw begin
AdventureHet zijn de rustige jaren nadat Voldemord is verslagen, dus iedereen geniet van de rust en de vrijheid. Twee jongens, Hans en Thomas, krijgen een brief waarin staat dat ze naar Zweinstein mogen, net als hun broer Stefan. Maar, wat gebeurt er, als hu...