Hari sudah larut malam
Zzzzz bunyi dengkuran fariz yang menumpang tidur di rumah aleesa.
"UISHHH, dah malam ni, mana aleesa!"kata fariz.
"Aku kat sini, sebelah kau."kata aleesa.Fariz terkejut beruk melihat aleesa yang tidur disebelahnya. Mukanya merah padam
"Ahh aku nak pergi tandas" kata fariz.
Fariz kemudiannya kembali ke ruang tamu di mana tempat lee chong wei, karl, fariz dan aleesa tidur tadi.
Fariz kemudiannya bercakap dengan aleesa.
"Aku sebenarnya tak ingat kisah silam aku, tapi aku rasa ada kena mengena dengan kau lah aleesa." KAta fariz.Tiba-tiba aleesa berubah raut wajahnya. "Aku dah ingat apa jadi dekat kita berdua dulu, macam mana aku boleh masuk hospital, macam mana aku kenal kau and macam mana aku sampai sini, tapi aku taknak ingat semua tu dan taknak bagitahu kau. Aku takut kau berubah kalau aku bagitau kau" kata aleesa.
"WHAT THE? Series? APe niiiiii. Bagitau la" kata fariz.
Tiba-tiba aleesa ditikam daripada belakang. Fariz menjerit. Semua yang ada disitu terbangun apabila terdengar jeritan itu.
"HAHAHA jadi kau dah ingat semua lahye aleesa? MAaf aku terpaksa bunuh kau. Hahahbgahahaha" kata medina.
Alangkah terkejutnya mereka melihat kejadian tersebut.
"Apa dah jadi dengan kau ni medina!" Jerit Lee Chong Wei. Kemudian medina mengambil pisaunya lalu mencampakkan tepat ke arah kepala Lee Chong Wei.
Karl(ayahnya) amat terkejut apabila melihat perubahan drastik anaknya itu. Ayahnya menangis dah mohon medina berhenti daripada membunuh fariz dan dirinya."Kau ni bisingla orang tua" jerit medina.
BANG
Tembakan dilepaskan ke arah perut karl. Karl berlumuran darah lalu jatuhnya ke bumi.
Fariz merayu kepada medina yang menjadi separuh gila.
*medina bercakap bahasa negro kepada fariz
"OIII JANTAN!! Kau tau tak apa awek kau dah buat kat pakwe aku!! Dia dah bunuh pakwe aku, jadi aku patut bayar hutang nyawa dengan nyawa.
"Apa yang dia buat!! Apa semua ni!! Apa ni! Aku tak tahu apa2" jerit fariz.
Medina menghalakan pistolnya ke arah fariz
"Kau akan tahu semuanya bila dekat neraka nanti, selamat tinggal beruk....... Arghhhh" jjerit medina.
"K....kau ya...ng patut matiii ahhh" aleesa yang nyawa2 ikan cuba menikam medina dengan pisau yang menikam dirinya itu.Medina jatuh lalu mati
"Fariz... kau ada tanya apa perasaan aku waktu tu.. jawapan aku..... YA" aleesa menghembuskan nafas terakhirnya
"ARGHHHHHHHHHHG!!!"
Jerit Fariz yang kebingungan dengan perasaan yang amat sedih"Mungkin aku tak patut dekat dengan orang lain. Ye, aku ni hanya menimbulkan masalah je." Kata fariz sambil menangis.
Fariz kemudiannya keluar daripada rumah itu dengan terhuyung hayang.
YOU ARE READING
Lagenda Budak Negro
RomanceMengisahkan tentang : FARIZ Seorang budak pelarian negro yang duduk menetap tanpa passport di Malaysia ALEESA Kawan perempuan Fariz yang sering bermain didalam mimpi Fariz adalah realiti. Apakah? MEDINA Adik kepada Aleesa yang mempunyai udang diseb...