"Apa yang aku dah buat? Apa yang dah jadi ni?"
"Deyyy lu hutang bila mau bayar!!" Jerit seorang lelaki. Lelaki itu adalah ahlong
FARIZ tergamam
"Huhu mana mau larii"
Kedengaran suara daripada belakang fariz"HAHA HAHA HAHAHAHHAHAHHHAA, ©$££€°™®©#&¥&" kata fariz
Yang bermaksud, " hahhaha kau nak bunuh aku bunuhlah. AKu dah tak heran"Ahlong dan balacinya kebingungan tidak faham akan makna yang dibicarakan fariz
"CHIN CHAU, CHIN CHAI!!! kasi settle itu budak" kata ahlong kepada kulinya.
Fariz dipukul dengan kayu besbol di kepalanya sehingga menyebabkan fariz terjatuh.
Tiba-tiba, fariz dapat suatu perasaan dan dia terimbas kembali peristiwa silamnya ituFLASHBACK
"ALEESA! kita dah lama kenal. Jadi saya nak kepastian. Apa perasaan awak dekat saya" kata fariz.
Aleesa menjawab"perasaan saya ye... hmmm awak akan tahu suatu hari nanti"Kemudian aleesa bermain berlari-lari sambil berkejaran dengan fariz sehingga mereka tiba di suatu rumah kosong.
"Ahaha tangkaplah saya kalau boleh" kata aleesa dengan gedik.
"Alaaaa janganlah laju sangat lari. Penat saya" kata fariz yang lebih gedik.Tiba-tiba gempa bumi berlaku
"Ahhh fariz tolong!!!"kata aleesa."bertahan aleesa, pegang tangan saya! Jangan jatuh!"kata fariz.
Namun gempa bumi semakin kuat sehingga menyebabkan rumah itu runtuh
"ALEESA!!!!" jerit fariz.
"FARIZ!!!!" jerit aleesa.Mereka berdua terpisah
Fariz pengsan dan tetap berada di tempatnya manakala aleesa jatuh ke laut lalu dibawa arus ombak sehingga ke malaysia.
Begitulah bagaimana mereka berpisah
FLASHBACK ALEESA :
ALEESA TERSEDAR APABILA MENDENGAR LELAKI KETAWA. ALEESA TERKEJUT APABILA ALEESA MENDAPATI DIRINYA DICABUL OLEH SEORANG LELAKI. LELAKI ITU TIDAK SEMPAT BERBUAT APA2 LANTAS ALEESA BERLARI JAUH DARIPADA LELAKI ITU. NAMUN, ALEESA DAPAT DITANGKAP OLEH LELAKI ITU. ALEESA KEMUDIAN TERNAMPAK SEBILAH PARANG. DIA CUBA MENCAPAI PARANG ITU LALU MENIKAM LELAKI ITU. ALEESA KEMUDIAANYA PENGSAN. LELAKI ITU ADALAH TEMAN LELAKI MEDINA. MEDINA PULA MENYAKSIKAN PERBUATAN TERSEBUT DENGAN MATANYA SENDIRI. MEDINA BERDENDAM DAN MAHU MEMBUNUH ALEESA ATAS PERBUATANNYA.Fariz kemudiannya menginggat segalanya dan dia gembira kerana jawapan aleesa adalah "YA".
Fariz kemudiannya dibelasah sehingga mati. Fariz dicampak ke dalam laut.
Ombak membawa mayatnya kembali ke negro dan dia terdampar di tempat perpisahan dirinya dengan aleesa.BYE
YOU ARE READING
Lagenda Budak Negro
RomanceMengisahkan tentang : FARIZ Seorang budak pelarian negro yang duduk menetap tanpa passport di Malaysia ALEESA Kawan perempuan Fariz yang sering bermain didalam mimpi Fariz adalah realiti. Apakah? MEDINA Adik kepada Aleesa yang mempunyai udang diseb...