Siapakah Aleesa?

167 1 0
                                    

KOK KOK KOK KOK KOK KOK KOK KOK KOK KOK

Ayam milik pak kaduk, iaitu jiran fariz dan lee chong wei berbunyi menunjukkan hari sudah pagi.

Mereka kemudiannya keluar berjalan kerana hari tersebut hari ahad yang mana hari cuti mereka berdua

"Wei Fariz, kau taknak ajak aleesa keluar jalan2 ke. Aku bosan la asyik pusing2 tempat sama je. Adik dia siapa tu medina ehh, lawa jugak, ajak dia sekali boleh aku cium dia ahaha gurau"kata Lee Chong Wei.

"Apa kau cakap dasar lelaki gatal tak guna!" Seorang perempuan datang menghampirinya lalu terajang Lee Chong Wei hingga dia terjatuh di segenap penjuru tembok.

"ADUHHH, kau ni apahal erkkk"alangkah terkejutnya Lee Chong Wei bahawa perempuan itu adalah medina. Lee Chong Wei berasa amat malu lalu memasukkan mukanya kedalam bajunya.

"Jangan ganas sangat adik." Kata aleesa.
Ehh bila korang datang sini?
"Ni haa semalam Fariz telefon kitorang ajak jumpa sini"kata medina.
"HA sebab tu dari tadi kita pusing2 dekat kawasan ni je. Nak tunggu diorang"kata fariz.
"Kau ni tak cakap, kalau aku tau aku pakai baju yang menggoda sikit"kata Lee Chong Wei.

Kemudian mereka pon berhuhu

Mereka kemudiannya singgah di mekdonel

"HMM ALEESA, kau ni siapa sebenarnya? Macam mana minah negro boleh sesat dekat sini?"kata fariz.
"Aku tak ingat. Yang aku sedar aku ada dekat hospital dan ada sorang budak perempuan yang tolong aku. Ni haa medina ni lah yang tolong aku."kata aleesa.

"Tapi ingatannya telah dipadam dan digantikan dengan mikrocip di dalam otak aleesa. Ayah aku, Karl seorang saintis yang lakukannya."kata medina.

"Ehhh, yeke. Aleesa? APe perasaan kau masa tu?"tanya fariz.
"Hurm perasaan aku,,,,, argh... urgj ahhh ahhh tidak sakitnya ahhh ahhhhhgg"jerit aleesa yang sakit kepalanya akibat teringat akan memori silamnya.
"Teruklah!! Fariz, Lee buncit, lekas tolong aku angkat dia masuk kereta lincah!"kata medina
"Ehhh apakah buncit? Kenapa ni kenapa" tanya lee chong wei

Mereka kemudiannya membawa medina masuk ke kereta lalu dibawa pulang kepada ke makmal ayah medina iaitu Karl

"PAkcik apa dah jadi dekat aleesa!! PAkcik!"kata fariz dengan mukanya yang pucat ibarat sedang memerut tahi yang sembelit.
"Jangan risau. Dia stabil just bagi dia suntikan penenang je dah ok"kata karl.

10minit kemudian

Karl keluar daripada makmalnya dan menuju kepada fariz yang duduk termenung di hadapan jendela. "Fariz boleh pakcik tanya sesuatu macam mana aleesa jadi begini?" KAta karl.
"ENtah lah lepas saya kata apa perasaan awak terus dia sakit kepala macam orang gila"kata fariz.
"PAkcik rasa ada kene mengena dengan masa silam dia ni" kata karl.
"Entahlah pakcik, saya pon tak ingat masa silam saya. Saya hanya ingat perkara sebelum dapat keputusan peperiksaan lepastu semua boom tak ingat. Sedar2 dalam hospital"kata fariz.

"Sebab dalam hospital tulah aku kenal dengan kawan yang mengidap amnesia yang dekat negro tu. Entah apa yang dia buat sekarang" kata hati fariz yang hanya monolog dalaman.

"Siapa dia sebenarnya? Aleesa? Nama macam aku pernah dengar. Ahh" monolog dalaman fariz.

Lagenda Budak NegroWhere stories live. Discover now