-Bella.
Ik open mijn ogen en ik voel een warm lichaam om mij heen. Ik draai lijn gezicht voorzichtig om en zie Shawn liggen. Ik kijk naar mijn zij en zie dat Shawn zijn arm erom heen ligt. Ik leg zijn arm voorzichtig weg en sta op. Ik ga naar mijn tas en haal onderhoed uit. Ik neem één van mijn nieuwe jeans. Ik trek hem aan. Ik voel zachte lippen in mijn nek. Ik draai mij om met een glimlach."Hey." Zegt Shawn zijn hese ochtend stem.
"Hey." Zeg ik terug.
"Ga je weg?" Vraagt Shawn.
"Nee, ik maak mij klaar voor school."
"Weet je zeker dat je wilt gaan?" Vraagt hij met een bezorgde blik.
Ik knik zacht en hij staart mij aan.
"Dan maak ik mij ook klaar." Zegt hij met een glimlach en kleed zich om.
Ik neem een bloesje die ik kocht en trek het over mij heen. Ik borstel mijn haar en doe snel wat make up op.
"Ik ga naar beneden." Zegt hij.
Ik knik en kijk hoe hij weggaat.
Ik staar naar mijn gips en neem een schaar uit de badkamer. Ik ga gaan zitten op zijn bed en probeer het gips rond mijn been af te halen. Ik knip er stuk voor stuk uit tot het er helemaal af is.
Ik leg de schaar neer en probeer op te staan. Ik kan staan maar het is wel met serieus veel pijn.
Ik neem mijn witte all-stars en doe ze aan. Dat voelt goed om nog eens 2 schoenen aan te doen. Ik neem mijn schooltas en wandel voorzichtig naar beneden. Ik ga naar de keuken en zie Shawn zitten.
"Wil je een ei?" Vraagt hij en kijkt op.
"Omg! Waar is je gips?!"
"Af." Zeg ik met een glimlach.
"Het is nog niet genezen!"
"Ik heb geen pijn." Zeg ik en stap dichter naar Shawn.
"Zeker?" Vraagt hij en wrijft over mijn arm.
Ik knik en ik krijg een kus op mijn hoofd.
"En je pols?" Vraagt Shawn.
"Nog pijn." Zeg ik.
Hij staart mij bezorgt aan.
"Ik heb gisteren een leuk appartementje gevonden. Ik ga vanavond gaan kijken ga je mee?" Zeg ik.
"Ja graag." Zegt hij.
"Nee." Zeg ik.
"Wat?"
"Ik wil geen ei." Zeg ik.
Shawn begint te lachen.
"Ik hou van je." Zegt hij.
"Ik ook van jou Shawn." Zeg ik en geef hem een kus op zijn lippen.
"Klaar?" Vraagt hij.
Ik knik zacht en ga samen met Shawn naar de auto. Natuurlijk ben ik niet klaar om weer naar school te gaan en weer in elkaar geslagen te worden maar ik moet. Ik zeg dat ik klaar ben omdat ik weet dat Shawn naar school wilt, de musical voorbereiden voor het einde van de maand.
Hij doet mijn deur open en ik stap in. Hij doet mijn deur erna dicht en stapt ook in. We rijden naar school.
Hij stopt de auto voor de school op de parking. Ik staar naar het grote gebouw. Hij neemt mijn hand vast en staart mij aan.
"Ben je er klaar voor?"
Ik slik even goed en knik erna. Ik doe meteen mijn deur open en stap uit. Shawn komt naar mij toe en neemt mijn hand stevig vast zodat er mij niemand van hem kan weg trekken.
"Ik blijf bij je." Fluistert hij in mijn oor.
Ik glimlach.
Hij geeft een kus op mijn wang en gaat samen met mij naar school.
"Biologie." Zeg ik.
"Ja ik ook." Zegt hij met een glimlach.
We gaan samen naar binnen. Ik voel dat iedereen mij aanstaart. Ik neem met mijn vrije hand Shawn zijn arm vast en loop er een beetje achter.
We gaan het lokaal in en we nemen plaats op de achterste bank. Niemand heeft oog voor de les ze kijken alleen maar naar mij en Shawn die zijn arm over mij heen legt.
Ik voel mijn telefoon trillen in mijn broekzak en ik haal hem uit.
-Lucas:
Wie denk je wel dat je bent?! Kom meteen terug! Of ik zal je komen halen..Ik slik even goed en probeer dan mij weer op de les te focussen, wat niet goed gaat. Ik heb te veel aan mijn hoofd. Lucas, het moment dat ik in elkaar geslagen werd. Het komt allemaal weer voor mij op.
"Gaat het?" Fluistert Shawn.
"Ja.. Ja." Zeg ik zacht.
"Zeker?" Vraagt hij en wrijft mij zijn hand over mijn schouder heen.
Ik knik zacht met een glimlach. Ik leg mijn hoofd tegen hem aan. Het maakt mij niet uit hoe we nu samen in de les zitten. De leerkracht zegt er toch niets van en ik heb zijn hou vast stevig nodig.
De les is voorbij en we gaan samen naar muziek. Vandaag mogen al degene die meedoen aan de musical oefenen. We gaan het muziek lokaal in en Shawn neemt 2 stoelen. Hij neemt plaats om de ene stoel en ik neem plaats op de stoel recht over hem.
Hij plaatst de gitaar op zijn schoot en in zijn hand. Hij begint te spelen en samen zingen we het nummer. Ik krijg er altijd tranen van in mijn ogen. De tekst herinnert mij altijd aan gewoon 'something'.
JE LEEST
My prom with Shawn Mendes
RandomBella is een meisje van 16 jaar. Ze gaat naar een nieuwe middelbare school haar 5e jaar. Ze leert een jongen kennen. Shawn Mendes. Ze beleeft allerlei goede maar ook mindere momenten mee. Wil je weten hoe het verder gaat lees het boek dan. WIL JE A...