"Wei, gempak plan kau!" Chanyeol bertepuk tangan riang. Kalau rasa gembira tepuk tangan. Clap Clap.
"Tapi, kalau plan cinta kau ni tak jadi? " kata Sehun. Baekhyun menunjal kepala Sehun perlahan. "Ini bukan Plan Cinta Tak Jadi, bongok" balas Baekhyun. Sehun menggosok dahinya. Omma~~~
"Bila nak mula?" Tanya Chanyeol. "Esok!" >•<
_____________________
Taeyeon mengemas bukunya ke dalam beg. Dia kemudian berjalan keluar kelas. "Hei, hei. Taeyeon" kata dua pelajar lelaki. "Kamu siapa?" Tanya Taeyeon terkejut. "Kami kawan Baekhyun". "Baekhyun, siapa?" soalnya lagi. Kemudian Taeyeon ketawa. Dua manusia itu saling berpandangan. Ahh! "Saya Sehun, dan dia Chanyeol" jawab Sehun. Terus mati tawa Taeyeon. Tiada reaksi apa2. 7 saat kemudian, baru Taeyeon tersenyum. "Oh, hai" katanya. "Hai" kata dua manusia itu serentak.
"Taeyeon, Baekhyun nak jumpa awak kat bilik muzik 05" kata Chanyeol. "Nak buat apa kat situ? Bukannya ada barang muzik pun." Tanya TAeyeon hairan. "Pergi aje" gesa Sehun. Ditolak perlahan tubuh gadis itu ke hadapan. "Ish, yelah2!" Marah Taeyeon. Dia terus bergerak ke bilik Muzik 05 tergesa-gesa.
__________________
Baekhyun menunggu sabar kehadiran Taeyeon. Aik mana pulak Yeoja strange ni? Lama betullah kerja Sehun ngan Chanyeol ni. Getus hatinya. Dia duduk di atas sebuah sofa. Dikeluarkannya hp nya dari poket kot sekolahnya.
Laju dia menaip mesej kepada Sehun.
-Wei, mana Yeoja tu? Lambat betul lah korang dua ni! Aku dah tunggu 30 minit ni- Baekhyun.
__________________
"Hahahah, tak sabar aku nak tahu, Yeol" Sehun ketawa riang. Hp nya bergegar menandakan mesej masuk. Diramasnya poket seluarnya lalu mendapatkan hp nya. Sehun melihat skrin kaca hp nya.
"Baekhyun! Baekhyun" katanya teruja. "Tengoklah apa dia mesej! Kits start ke? " gesa Chanyeol. Sehun membaca mesej itu. Berkerut dahinya. "Mwo?" Katanya sendiri. "Waeyo?" Soal Chanyeol. Chanyeol merampas hp dari tangan Sehun. Dia membaca isi mesej itu. "Eo?" Mereka saling berpandangan. Mereka ingin bergerak keluar dari Cafe. "Wait, Sehun. Tu Taeyeon!" Kata Chanyeol. "Mana?" Chanyeol bergegas menuju ke meja bahagian sudut Cafe itu.
"Taeyeon, bukan awak sepatutnya ada kat bilik Muzik 05?" Tanyanya gelojoh. Taeyeon dengan muka selamba menggelengkan kepalanya. Dua pelajar lelaki itu menepuk dahi mereka masing2
"Taeyeon, kan kami dah kata Baekhyun nak jumpa awak kat bilik tu" ujar Sehun sedikit bernada tinggi.
"Bila?" Tanya Taeyeon kemudian berfikir sejenak. "Eh haah lah" Dia bergegas keluar dari Cafe.
"Amnesia agaknya yeoja tu" kata Chanyeol sambil mengeluh perlahan.__________________
"Baekhyun shii, mianhae saya lambat"
Published On: 24.10.2015
YOU ARE READING
She's Strange Girl-Baekhyun[complete]
Random"Baekhyun, Cuba kau ngorat perempuan yang diri depan pintu tu. Kalau kau dpt jadikan dia Yeoja Chingu kau dalam masa seminggu ni, aku tabik kau bro"-Chanyeol "Asal seminggu? Susah sngat ke ngorat dia?"-Baekhyun Baekhyun seorang namja yang suka menya...