•SSG• viii

801 71 2
                                    

  "You must be my Yeoja Chingu!" Kata Baekhyun serius. Taeyeon memutarkan bola matanya. Tak kisah pun. "Shiro!" Bentaknya tidak semena-mena.  Baekhyun mengeluh malas. Arg!! Terpaksa lah dia mengalah untuk misi kali ni.

Click!

Pintu dikuak perlahan. Baekhyun dan Taeyeon tersentak. Senyuman lebar terukir di bibir mungil Taeyeon. Terjengul kepala Sehun disitu. Diikuti Chanyeol. Taeyeon berlari ke arahnya. Dipeluk tubuh Sehun.

  Sehun terkejut. Namja dua orang itu pula terlopong. "Kamsa, Hun!" Dilerai pelukan itu. Kemudian Taeyeon meninggalkan tiga namja itu yang masih terkebil-kebil. Aneh.

_____________

"So, jadi tak?" Soal Chanyeol ingin tahu. Baekhyun mengeluh. "Jadi apanya?  Aku yang Gila adalah.."

  "Aku rasa kau batalkan jelah rancangan ni" cadang Sehun. Hmm.

  "Em.. aku pon dah tak sanggup Wei><" keluh Baekhyun. Chanyeol ketawa terbahak-bahak. "Okey, sebagai balasan kau tak dapat laksanakan misi101 kau, kau kena belanja aku makan selama sebulan. Amacam?"

  "Sebulan???! Ahh... okeylah"

______________

Di Dorm 200(dorm baekhyun, chanyeol, sehun)

Bekhyun tak tenteram mengulang kaji pelajaran. Asyik2 dia serabutkan rambutnya. "Eh, kau dah kenapa mangkuk? Semak aku tengok rambut kau! Dah macam ape je" bebel Sehun.

  "Ahh.. diamlah" tukasnya. Chanyeol dan Sehun saling berpandangan.

Baekhyun melentokkan kepalanya di atas meja. "Frust ker? " tanya Sehun. "Engko diam" jawab Baekhyun selamba.

Beberapa minit kemudian~
Arggggggg... Jerit Baekhyun tiba2

Chanyeol menampar pipi Baekhyun. Hah! Baru tau. "Kau dah kenapa? Seram sejuk aku tengok" ditanya Baekhyun yang sudah tentu terkejut akibat ditampar. Dipandang Chanyeol tidak puas hati.

Sehun menolak tubuh Baekhyun sedikit. "Waeyo? Gwaenchanayo?" Soalnya. Tiba2 Baekhyun membuat muka sedih.

  "Wei, tolong aku~~" katanya mendatar. Risau dibuatnya dua namja itu. "Kenapa?" Ujar Sehun risau.

  " Aku..... aku tak tahu kenapa? Aku asyik terpikir kan yeoja pelik tu je?"

"Yeoja pelik?" Tanya Sehun bingung.

Toinggg!

Hah! Kan dah kena tunjal kepala tu.. Sehun menggosok keplanya. "Aduhh~" "Taeyeon lah bongok... Sape lagi!" Marah Chanyeol.

"Aku rasa kan Baek~~

Published on:  15.11.2015

She's Strange Girl-Baekhyun[complete]Where stories live. Discover now