"Huh?" Taeyeon segera menuju ke arah pintu. Bingo! Jerit hati Baekhyun. "Baekhyun! Pintu ni berkunci!" Kata Taeyeon cemas. "Mwo?!" Baekhyun berpura-pura terkejut. Senyum sinisnya kian kembali.
"Yah! Ada orang tak? Yah!" Jerit Taeyeon dari dalam. "Baekhyun, pecahkan pintu ni!" Pintanya. "Gilakah? Habislah patah tulang saya" balas Baekhyun. Dia langsung tiada rasa panik. Misi untuk membuat Taeyeon jatuh cinta padanya bakal berjalan.
Baekhyun terduduk. Dia menyandarkan bahunya di dinding. Dilihatnya Taeyeon masih berusaha membuka pintu itu. Terukir senyiman sinus dibibirnya. "Nampaknya, kits kena bermalam kat sini!" Ujar Baekhyun.
"Yah, Baekhyun! Awak tak risau ke?! Saya tengok awak selamba je!" Marah Taeyeon. Baekhyun terus berdiri. "Taeyeon ahh, macama.." "Tolonglah saya buka pintu ni! Jerit ke?! Ini selamba saja saya tengok. Macam tak perlu nak dirisaukan!" Tengking Taeyeon tidak semena-mena. Baekhyun mula bengang. Tak pernah aku ditengking-tengking begini!
"Taeyeon! Aku pun risau juga!" Balasnya tidak puas hati. Gila yeoja ni! Tiba2 Taeyeon menangis. Dia memaut kedua-dua kakinya. "Habislah saya kena marah" ucapnya. Baekhyun memerhatinya kasihan. Kesian pulak.
Dia duduk berhadapan Taeyeon. "Kwaenchanayo?" Tanya Baekhyun. Esakan Taeyeon serta merta hilang. Dia memandang Baekhyun sambil tersenyum. Meremang terus bulu roma Baekhyun. "Hahahaah, bagus jugak kalau terkurung di sini" katanya riang. Terlopong Baekhyun dibuatnya. Taeyeon berlari menuju ke sofa lalu menghempaskan tubuhnya disana. Akhirnya dia terlena. Baekhyun pula terdiam, tak tahu nak buat apa.
"Yeoja ni Gred-A pelik!" Katanya sendiri. Dia bergerak menuju ke bilik latihan 1. Dibukanya peti sejuk lalu mengambil satu botol air minuman. Tak, dua botol air minuman. Dia menuju ke ruang tengah. Dilihatnya Taeyeon benar2 lena. Comel jew. Eh eh! Baekhyun, what are you say just now! Dia terus meneguk air minuman rakus. Dahaga sungguh.
2 jam kemudian, Baekhyun mengeluh perlahan. Hah! Bosan. Baru beberapa minit hp nya habis bateri. Misi tinggal 1 jam je lagi sebelum Sehun dan Chanyeol membuka kunci pintu ini. Takkan aku kejutkan pula?
"Errr.. huh" Taeyeon mengeliat perlahan. Baekhyun tersenyum sinis. Tak payah kejut, dah bangun.
Taeyeon menggosok matanya. "Dah pukul berapa ni Baekhyun?" Tanyanya. "Eh, kejap.. awak kan ada bawa hp, Cuba awak call kawan awak." Cadangnya teruja. "Mianhae, hp aku habis bateri". Taeyeon merengus kasar.
"Taeyeon ahh.."
Published On: 25.10.2015
YOU ARE READING
She's Strange Girl-Baekhyun[complete]
Random"Baekhyun, Cuba kau ngorat perempuan yang diri depan pintu tu. Kalau kau dpt jadikan dia Yeoja Chingu kau dalam masa seminggu ni, aku tabik kau bro"-Chanyeol "Asal seminggu? Susah sngat ke ngorat dia?"-Baekhyun Baekhyun seorang namja yang suka menya...