•SSG• Final Ep

1K 76 11
                                    

"Aku rasa kan Baek, kau dah jatuh cinta nixD" Chanyeol

"Mwo?!" Terkejut Sehun dibuatnya.

"Aku pun rasa macam tu.... Ahhhh! Andwae" tukas Baekhyun. Sehun menyentuh bahu Baekhyun. "Terimalah.." Terkekeh-kekeh terus jadinya dua manusia itu. Pabo.. Nasib baik aku sayang korang dua. Getus hati Baekhyun.

______________

"So, apa rancangan kau?" Soal Chanyeol. "Aku nak korang tolong aku!"

"Tolong apa?"
"Plan aku..."

_______________

Dorang plan nak bawa Taeyeon jumpa Baekhyun kat satu kelas yang kosong. Alah, macam dalam mv boy in luv BTS tu.. Tapi lain sikitxD Okey sambung....

Chanyeol memerhati Taeyeon yang sedang leka membaca buku di kelas. Bila waktu rehat dah mula, Chanyeol menunggu semua pelajar lain keluar. Dia memang selalu dapati Taeyeon mesti keluar lambat sikit sebab nak kemas kelas.

"Annyeong, Yeon" sapa Chanyeol. Yeon? Pelik, tak pernah namaku dipanggil begitu. Bisik hati Taeyeon. Tau juga pelik yeoja ni...

"Annyeong.." Taeyeon tersenyum manis. "Taeyeon, Teacher Kang suruh kau kemas kelas tingkat atas yang kosong tu"

"Uh? Waeyo? " hairan Taeyeon.
"Tak tahu... ppalli" Chanyeol menolak sedikit tubuh Taeyeon ke depan.

___________________

"Kau on je lampu ni faham. Pastu kau orang berdua pergi cau" arah Baekhyun. Sehun mengangguk faham. Mereka duduk menunggu Taeyeon selepas mengemas dan mencantikkan kelas itu.

_______________

Taeyeon masuk ke dalam kelas itu. Chanyeol hanya berhenti di depan pintu. "Huh? Gelaplah yeol. Betulke aku kena kemas ni?" Tiada jawapan. Taeyeon meraba-raba dinding. Mana suis lampu ni? Marahnya dalam hati.

"Chanyeol?" Dipandang pintu kelas itu. Chanyeol takde? Tiba2 dia ditarik seseorang. Siapa lagi kalau bukan BaekhyunxD. Taeyeon terkejut lalu menjerit sekuat hatinya. "Arrrrhh.. Ghost!" Chanyeol dan Sehun yg bersembunyi menahan tawa.

Ting!

"Eo?" Satu lampu di tengah kelas itu dinyalakan. Menjadikan suasana romantik. Dua manusia itu sudah lari meninggalkan mereka. Taeyeon memandang Baekhyun.

"Taeyeon ah" Baekhyun menarik nafas sedalamnya. "Taeyeon, saya suka awak!" Katanya yakin sambil memaut tangan Taeyeon. Taeyeon malah tertawa kecil.

"Tak serik ke?" Soalnya tiba2. Serik? Baekhyun pulak yang merasa pelik.

"Tak serik ke sakitkan hati perempuan? Adakah selepas ni aku yang kau tinggalkan? Baekhyun satu sekolah kenal kau! Tapi aku hairan, kenapa semua yeoja kat sini tergoda dengan muka kau dan kata2 kau? Tapi aku tidak!" Ujar Taeyeon. Baekhyun terkaku. Taeyeon tersenyum sinis.

Dia melepas tangannya kasar. Dia ingin berlalu pergi. Namun, Baekhyun pantas menarik tangannya dan membuatkan Taeyeon memandangnya semula.

Baekhyun memegang kedua belah pipi Taeyeon. Dia mendekatkan dirinya dengan Taeyeon lalu mengucup dahi gadis itu lama. Taeyeon terpana.

"Aku betul sukakan kau" Baekhyun memegang dagu Taeyeon dan mengangkat wajah Taeyeon agar memandangnya. "Saranghaeyo~" ujarnya ikhlas. "Baekhyun ah~ perlukah aku percayakan kau?"

Baekhyum menarik Taeyeon kedakapannya. "Would u like to be my yeoja chingi?" Tiada jawapan dari Taeyeon. Baekhyun mengemaskan pelukan itu. "Taeyeon~ kau buat aku macam ni. Kau buat aku hapuskan rancangan nak kenakan kau. Kau buat aku tertekan pada hati aku" Taeyeon melepaskan dakapan itu.

"Taeyeon aku betul2 sukakan kau!" Tegas Baekhyun. Taeyeon memandangnya kosong. "Taeyeon! Aku suka kau! Kau nak jadi yeojachingu aku?" Katanya lagi.

"Baekhyun, actually saya minat awak sejak masuk sekolah ni. Tapi awak selalu sakitkan hati yeoja. Jadi saya takut awak akan jdikan saya mangsa dan sakitkan hati saya" terang Taeyeon. Baekhun hanya diam.

"Taeyeon, kali ni saya tak tipu~" sayu suaranya. Taeyeon menggelengkan kepalanya. "Mianhae~ saya tak boleh"

The End~

Adakah readers suka ending nya. Kalau tak sukaxD Mohon komen. Kalau korang nak saya buat season 2? Maybe?

Vote!
Comment!

ExoArmy_Farahain
IG: farahain_xx
Fb: FarahAin Kimchixx Kpoperz

She's Strange Girl-Baekhyun[complete]Where stories live. Discover now