Setia Kasihmu

4.7K 137 0
                                    

BAB 10

2 bulan sudah pun berlalu...Hani sudah berada di majlis Graduate...salah satu daripada peristiwa yang bersejarah bagi dirinya.. Ahli-ahli keluarga terdekat turut menghadiri walaupun jauh....Termasuklah ibu dan bapanya yang hampir 8 tahun berpisah akan bertemu kembali...Apa agaknya reaksi mereka..

Puan Ruhaila terkejut apabila melihat bekas suaminya berada di situ juga....Puan Ruhaila terkaku sebentar di tempat doa berdiri...Hani terus mendapatkan ibunya...Hani bersalaman dengan ahli keluarganya al-maklumlah 6 tahun tak jumpa...cuti semester pun balik sekejap aje...

"Hani macam mana kat sini? Okay?" Soal Puan Hajah Ima

"Okay..alhamdulillah semua berjalan lancar seperti yang diharapkan" jawabnya ringkas...Fifi tidak kelihatan kerana sedang sibuk di universitinya juga di u.s...4 Tahun lepas Fifi mengkhabarkan bahawa dirinya telah terbang ke U.S.A....negara yang maju pesat membangun seperti negara Jepun yang diduduki selama ini...

"Lepas ni ada lah teman lepas Fifi fly u.s mama dengan nenek je tak ade kawan nak berborak asyik-asyik cerita yang sama" jelas Puan Ruhaila.

"Amboi, bertuah punya anak" Kata Puan Hajah Ima kemudiannya mencuit lengan anak tunggalnya itu....

Dato' Ahmad Firdaus Lee hanya tersenyum melihat keletah anak beranak itu...Rindu pula dengan arwah mummy yang dah meninggalkan dirinya semasa kecil akibat breast cancer critical stage yang dihidapu oleh mummy-nya Datin Seri Syaura..

"Yea sayang....i'm proud of you my first princess...Finally you bring the scroll of the first honours in economics...i'm really proud Hani" Jelas papanya

"Thanks pa, kan Hani dah janji Hani nak bawak balik scroll untuk papa,mama,nenek,fifi" Ucap Hani

"Yow uncle....wahhh long time no see lah uncle" sapa Hafiz...

"Tulah bukan ke Hafiz belajar kat u.s ?" Soal Dato' Ahmad Firdaus Lee kepada Hafiz merangkap anak buahnya...

"Rasa macam susah aje di u.s tu...tu yang sambung kat Jepun sama tahun pulak dengan si Hani" jelas HAfiz

"Hafiz Suhaimi pulak mana?" Soal puan Ruhaila...Puan Ruhaila kenal sangat dengan Hafiz yang suka bergurau

Hafiz hanya tersenyum hambar...
"Hafiz suhaimi meninggal 3 tahun lepas...leukimia" sambung Dato' Ahmad Firdaus Lee

"Inalillah...dah lama tak jumpa arwah...tu yang tak tau khabar..."Jelas Puan Ruhaila...Hafiz Suhaimi adalah abang angkat kepada Hafiz Iskandar yang sejak kecil dijaga oleh ibu bapanya..Mereka sangat rapat...Mereka mula berenggang sejak Hafiz Suhaimi belajar ke Jepun...ni lah Hafiz yang Fifi panggil abang tu....

"By the way Encik Hafiz Iskandar, adik aku Fifi tu lagi 2 tahun habis belajar tahu...Tak ada pulak dia mengeluh lambat habis ke ape ke" Jelas Hani

"Ouh Fifi adik kau yang cun melecun tu wahh..ruginya kalau tak aku boleh jumpa dia..dahla cun" Guraunya

"Habis aku tak cunlahh?!" Soal Hani dalam nada marah-gurau"aku hampok kau nak?" Kata Hani lagi sambil menayang penamparnya

"Eh cun cun...tapi adik kau up sikit la bukan sikit tapi banyak" Jelas Hafiz dalam ketakutan-gurau...
Gelak pecah....

Setia KasihmuWhere stories live. Discover now