BAB 35

3.5K 77 1
                                    


kelihatan Hani sedang berbaring menghadap ke tingkap..Syafiq perlahan-lahan mendekati isterinya...Hani masih belum melelapkan mata...Tidur-tidur ayam lah katekan.. Syafiq tau Hani tak tidur betul-betul pun...

"Hani...Aku tau kau tak tidur lagi..bukaklah mata tu..." Jelas Syafiq...

"Sayang....." Panggil syafiq lagi..

Hani melepaskan keluhan..

"Ape?" Lemah suaranya...

Syafiq baring di sebelahnya... Cepat-cepat hani berpaling dari suaminya...

"Tak baik membelakangi suami.. Tengok muka suami ni haaa.." Jelas Syafiq..

'ish mamat ni pahal tah nak Sweet-sweet bagai ni nyampah' Hani menggerutu...

"Terkesan lagi ke dengan kes haritu...?? Kan dia dah mintak maaf pasal ni...sebab salah faham" Jelas Syafiq...

Hani diam...

"Aku....."

"Stop berkau-aku...Cuba belajar panggil suami tu 'abg' " jelas syafiq...

Hani terus memandang wajah suaminya tu...

" apasal nak sweet-sweet pulak malam ni?" soal Hani hairan..
Syafiq pula boleh ketawa...apa lawak sangat ke ape soalan ni..

"Bukan memang sepatutnya ke Hani panggil suami hani dengan panggilan abang..." Jelas Syafiq...

"Tak ready...." Jawab Hani pendek..

"Mana boleh tak ready lagi... Bukan kita tak pernah bersama pun please try...I know you can do it...." Jelas Syafiq dan memeluk erat tubuh kecil isterinya itu....

"Please sayang...I know you can" Bisiknya lagi...

'Apa aku nak buat ni alahhhh' Keluh Hani...

********

Keesokan pagi Hani sedar lebih awal...Selalu waktu pagi hari minggu macam ni memang sampai ke tengahari tak sedar.

Apa mimpi nak bangun awal ni.. Hani melepaskan diri dari pelukan Syafiq...Tapi tak boleh!

Disebabkan itu, Syafiq bangun..

"Awalnya bangun...Selalu tengah hari baru bangun...mimpi ape?" Soal Syafiq hairan.

"Suke hatilah...Nak bangun pagi pun kena ada mimpi ke?" balas Hani...Malulah tu...

"Abang tak paksa pun...Tapi abang harap sayang boleh..." Jelas Syafiq...

"Boleh apa?" Sal Hani selamba..

"Tak payah buat-buat lupa..." Jelas Syafiq lalu bingkas bangun dan membersihkan diri...Hani membuat muka seposen...

Syafiq keluar ber-jogging rasenya lepas mandi tadi... Tu yang tak makan dekat rumah...

Hani berseorangan di rumah... Fuh bertepu lah lemak yang makin berisi tu...Bosan.... Tv pun hug hampeh Astro asik ulang-ulang jek cerita best takpe jugak..

huhhh!!! Dapat satu idea... Berlatih panggil syafiq abang...
Hurmm Hani mengambil bingkai gambar syafiq di biliknya lalu dibawa turun ke bawah lalu duduk di atas sofa berhampiran dengan TV di dalam sebuah bilik untuk berehat dan pintu dibiarkan terbuka sedikit...

ok Hani action!!!

"Abang hurm...Ok macam nilah Hani mintak maaf sangat sebab Hani tak percayakan abang then hani....." Hani berlatih...

"Isyh apahal janggal sangat ni" Keluhnya.

"Ok Hani start balik dari yang abang tu..."

"Abang, Hani mintak maaf sebab tak percayakan abang yelahh sebab dulu abang kan dok berkepit je dengan Farina dulu..."

"So,Hani jealous la kalau abang keluar dengan Farina dulu?" soal syafiq yang dah terjengul depan pintu bilik tetamu dimana Hani berdiri...

Hani terkejut...Alamak hancur pecah rahsia aku...

"Ehh...Um..hah...Sya...."

"Abang! tadi molek jek panggil" Jelas Syafiq tegas...

" Betullah Hani jealous... Ala abang pun satu pergi jumpa dia buat apa dah sah-sah dia tu tak ubah lagi perangai..." jelas Hani

Syafiq tersenyum...Syafiq duduk di bersebelahan dengan Hani. Hani memandang wajah suaminya itu...

"Thanks sangat...Sebab Sayang berjaya panggil abang...Tapi kalau nak tengok sayang jealous, abang kena outing dengan Farina dulu ye?" Soal Syafiq dalam nada gurau...

"Kalau abang nak outing dengan Farina, try la sebelum senduk yang Hani buat masak sup tu sumbat kat dalam mulut abang" Rengus Hani...

Syafiq ketawa...Jealous sangat dia ni...Memang start daripada diorang kahwin tu sebenarnya sebahagian daripada rasa bersalah aje...tapi makin lama makin rindu makin sayang...Rasa cinta makin mekar....

Hani terus on kan tv dan senyap.. Syafiq Hanya menatap wajah Hani yang comel bak Gadis Cina melayu terakhir la sangat tu.. Terus badan hani dipeluk..

Haisy makin Hairan aku tengok..

"Sayang nak pergi honeymoon tak? Tapi kejap jek dalam 2 minggu jek kita pergi?" Soal Syafiq..

"Kalau dalam negara jek taknak lah..." Jawab Hani ringkas..

"Nope..kita pergi kat taman memori kita...Jepun? How is it?" Soal Syafiq..

"Yea i miss my moment there.." Jelas Hani...

"abang cuti about 3 weeks...lepas balik honeymoon kita balik rumah mama sayang kayh dah lama dah kan.." Jelas Syafiq...Hani hanya membuat tanda ok dan muka yang comel..

Setia KasihmuWhere stories live. Discover now