BAB 27

3.5K 88 0
                                    


Hani sudah mula masuk ke ofis..Hahh Seperti yang diagak memang berlambak File atas meja tu...Adoih...Peningnya....Kak Ju pun satu...Bukan nak bawak file balik ke runahnya...Boleh siapakan...Kak Ju pula disalahkan...sah-sahla orang tu sibuk dengan rumah tangga dia takkan nak pikir kau...

Pintu bilik Hani diketuk

"Masuk.." Arahnya tegas...

"Amboi garangnya Cik boss...Ni hah aku ada bawak kek batik...fav kau kan...makanlah...aku buat semalam" Kata Qila...Perutnya mula ke depan...dah nak masuk 5 bulan dah rasenya...

"Wah susahkan kau aje..thanks weh ingat kau lagi fav aku.." ucap Hani

"Kau dah sama-sama jalankan hobi fav aku haritu...shopping kan...Aku balas dengan kek batik ni la" Jelas Qila

"Sedap lah...Weh mana kau dapat resepi ni....Macam sama dengan mama kau...Mama kau still kat NY ke?" Soal Hani...Qila mengangguk

"My sis, Azira grad tahun ni..Lepas grad diorang balikla...aku tak boleh nak fly..tengok perut aku ni..." Kata Qila sambil mengusap perutnya..

"Haaih happy aku tengok kau happy Qila" Jelas Hani...

"Kau bila lagi?"soal Qila

"Hah yang ni aku ada story...Syafiq....Dia.....Cakap.....kalau aku single 4 bulan lagi, dia ajak aku kahwin" Terang Hani

"Gila....!!! Serius??? Happy lah tu" Jelas Qila

Hani tersengih...Macam kerang busuk kat pasar yang dah tak laku...

"Tapi mak aku suruh hantar awal...Syafiq pun bagi green light" Jelas Hani .

"Eloklah tu...umur kau oun dah nak masuk 25..." Kata Qila

"Yes that's right" Hani mengiyakan kata-kata kawannya itu dan menunjukkan thumbs up...

***********

Hujung minggu itu , kelihatan di luar, kereta banyak ada apa...4 buah kot kereta...Takdelah pulak papa cakap nak hadiahkan 4 buah kereta kepadanya....

Laaaa padanlahhh...Syafiq hantar rombongan meminang..
Serius rupanya budak ni ....
Datang-datang terus Tengku Haizril Osman Berpantun dengan papanya.. eah bukan nak tunang pantun-pantun pulak...

Selepas itu mereka dijamu selera dengan mee hoon yang dimasak sendiri oleh mama dan dirinya..

"Hani masak?" Soal Puan Suzila

"Haah datin...Petua resipi ni semua turun kat dia turun temurun dari arwah nenek saya dulu" jelas mamanya..alahai mama ni malu pulak den...

"Untung Syafiq...Dapat isteri kemain lawo lagi,pandai masak,pandai urus rumah fuhh memang menantu idaman" Terang Tengku Haizril Osman...Puan Suzila hanya mengangguk mengiyakan kata-kata suaminya itu..

"Memang untung pa....Haih nyesal pulak tak kahwin awal kalau tak dah beranak empat dah agaknya" Seloroh Syafiq...Tawa pecah

Amboi suka hati jantung hempedu dia aje bak selorih macam tu...Aku tenyeh dengan cili ada bagusnya ni...Tu kan dapur banyak lagi cili padi hijau pedas aummm tuh...Hani mencebik...

Syafiq mengenyit mata ke arah Hani...Hani menyengetkan bibirnya...

"Hah senget lagi bibir tu...Aku taknak nanti padan muka kau.."Bisik Syafiq...

"Ish kau ni..." Marah Hani....

"Aii dah nak kahwin pun berkau aku lagi...?"soal papa Syafiq.. mereka hanya tersengih...

"Samalh macam kita dulu , bang...lama-lama elok lah tu panggilan diorang" Jelas Puan Suzila...

"Yelah..." Jawabnya sepatah...

--------------
Pihak lelaki sudah pun pulang...hahaha sebulan lagi aku jadi tunang dia...kehkehkeh..
Ni yang nyampah ni haha..

Hani sampai ke Office awal macam biasa...Boss berwibawa haruslah datang awal kan...Cheh

Kerjanya dah berkurang kerana file yabng tak siap lagi tu disiapkan di rumah...Tinggal semak,sign Habis kerja bagi kat Kak ju Nanti dia submit masa meeting...Fuhh...Tak tidur malam siapkan benda tu...Alaa lambat lagi nak tunang ennn....Duit pun bukan aku yang keluar bapak aku yang keluar. .

Amboi tahulah Bapak kau kaya...Jangan dok goyang kaki..majlis kau kau buat sendiri la...Setengah jam lagi, Dia akan berada di meeting room...

Hani menekan punat telefon untuk menghubungi kak Ju..

"hello kak ju dalam masa 45 minit lagi semua ada dalam meeting room...Bincang pasal produk kita and ranking outlets mana yang naik mana yang turun...no one late..got it..thanks kak luv u muahh" tak habis-habis luv u muahh dia tu...KAK Ju mematikan talian dan mengumpul semua yang terlibat dengan penjualan poduct baru syarikat mereka....Dengar cerita Ranking naik...Bagus betul Managing Project syarikat ni...

Dalam pukul 3 petang, Hani masuk ke meeting room selepas menunaikan kewajipan di surau tadi....

"Evening everyone..Today, saya nak tahu pasal report product kita...Saya dapat report dari ELli. as our office managing director, Elli dah buat kerja yang sangat berbaloi ..Satu kesalahan pun saya tak nampak.. Bagus elli,i'm proud of u begitu juga dengan yang lain...Our product ranking naik...7 out of 9 outlets kita naik...Good job guys..Ermm Kimi 4 outlets bawah awak kan...so, 2 out of 4 outlets bawah jagaan awak selling product tak naik so, saya nak awak dan assistant awak turun padang check apa yang jadi den buat report ..I want that report tomorrow...tak kisah pukul berapa asalkan esok...sebab home-selling ni penting.." Jelas Hani sebagai boss yang berhemah hahaha...bangga diri sat...

"Baik cik.. nanti apa-apa masalah saya akan inform cik...Esok dalam pukul 12 sebelum lunch saya hantar report tu...."Jelas Hakimi dan Patuh akan bossnya yang berhemah tuu..

Hani hanya mengangguk menandakan setuju...

"okay...Thanks saya ucapkan pada awak semua yang telah bagi cooperation dalam direct selling product baru syarikat kita...Baiklah...Semua bersurai...Once again...Thank you..

"nothinglha cik...apa untuk cik kitaorang sanggup buat untuk cik cantik ni " jelas Maria..Seaungguhnya pujian tu ikhlas...

"Terima kasih banyak-banyak...Amboi bodek nampak" KAta Hani yang bergurau dengan pekerjanya....

Setia KasihmuWhere stories live. Discover now