BAB 42

7.3K 103 14
                                    

4 bulan kemudian

Keluarga Puan Ruhaila dan keluarga Puan Suzila berkumpul di KPJ Ampang Puteri Specialist Hospital kerana Hani sudah pun berada di dalam labour room...

Mereka hanya berdoa agar Hani dan bayinya selamat..Syafiq berada di dalam menemani Hani

Hani tak sudah-sudah meminta maaf kepada Syafiq atas segala kesalahan dan tingkah lakunya kalau ada yang kurang adabnya..
Hani masih lagi berada di ambang maut ketika bersalin..

******

Seorang doktor wanita keluar...

"Macam mana anak saya doktor?" Soal Dato' Ahmad Firdaus Lee

"Jangan risau...Anak dan cucu encik dah selamat...Bayi perempuan seberat 3.23 kg..Tadi bapanya dah mengazankan...So, sekarang dah takde ape-ape yang merisaukan cuma dose ubat pada ibu mengambil kesan... Mungkin dalam separa hari ni si ibu boleh terlelap.."jelas Doktor tersebut

*******

Terasa hangat tangan yang menyentuh wajahnya.. Perlahan-lahan Hani membuka mata, mama adalah orang pertama yang dilihat kemudian barulah ahli keluarga yang lain kecuali syafiq

"Ma...where's my baby?" Soal Hani...Syafiq masuk kedalam wad di mana isterinya ditempatkan bersama seorang bayi yang masih berada di dalam incubator...

"We've to see your mumny sweetie" bisik syafiq pada bayinya...

Hani mendakapnya buat pertama kali keran lepas bersalin jek dia terus tidak menyedarkan diri..

"Sayang mummy...." bilang Hani lalu mengusap pipi gebu yang putih dan comel itu...

Masing-masing yang berada di situ mencuit pipi anak kepada Hani...

******

Hani sudah keluar dari hospital 2 hari lepas kerana anaknya sudah membuang hadas..

"Abang, kita nak namakan puteri kita ni apa?" Soal Hani

"Sayang suka nama ape?"

"How about Afifah? " cadangnya

"Nurul Aishah Afifah?" Sambung syafiq pula...

Hani mengangguk tanda setuju... Rakan-rakan sekerjanya dan kawan rapat melawatnya... Banyak buah tangan yang mereka bawa...Rezeki anak... Farina pun ape kurangnya dah ada isi jugak tu...dia ada lawat di hospital..dengar cerita kandungan baru masuk 2 bulan..

3 bulan akan datang Fifi pulak yang akan ke jinjang pelamin bersama Zafril...Hah jodoh kelas 3 Jed dulu kan hah....Eloklah tu junior akak dia jugak hahhh senang nanti kalau dia buat hal panggil akak senior kerjakan..

"Haih masing-masing dah capai kebahagiaan masing-masing... Sekarang azam kita,kita besarkan anak kita Afifah sayang.." Jelas Syafiq...Hani mengangguk lalu melentokkan kepalanya ke dada syafiq sambil mendukung Afifah yang kecil itu...

"Sayang isteri abang ni..setia kasih sayang kat abang ye tunggu 7,8 tahun dapat jugak dengan abang..." sambungnya lagi

"Isy abang ni...jodoh..lari sampai antartika pun tetap bersatu jua" jelas Hani pula...Mereka sekeluarga hidup bahagia..

Duka,lara,gembira semua dah dilalui sekarang hanya 1 tanggungjawab iaitu tanggungjawab sebagai ibu bapa...

-TAMAT-

Setia KasihmuWhere stories live. Discover now