Pasangan bahagia Hani dan Syafiq telah mendarat di tanah air...Mereka sampai Malaysia pada waktu petang so naik teksi ajelah sampai ke rumah..Mereka pulang ke rumah mereka dulu untuk mengambil kereta ke rumah mama Hani..
Mereka tiba di rumah..Kelibat satu kereta yang dikenali Hani... Mercedez umm...Sepasang pasangan keluat dari kereta kelihatan itu adalah Farina dan Irfan...kenapa diorang datang sama-sama ni...
"Assalamualaikum," mereka memberi salam
"waalaikumsalam" Hani menjawab lalu menghadiahkan senyuman yang manis... Yalah irfan pun dah dikira sebagai abang kandungnya...
Syafiq keluar dan terkejut akan kehadiran mereka...
"Masuklah dulu"Pelawa Hani
"Tak pe tak pe...sekejap aje ni sebab ada hal...ni nak bagi kad" Jelas Farina lalu menghulurkan sekeping kad perkahwinannya
"Laaa tak sangka awak nak kahwin dah ye Irfan...Untung sebab Farina cantik" ucap Syafiq..
kening hani terangkat sebelah apabila mendengar pujian suaminya terhadap Farina..
"Tu intan payung dah jealous dah tu" Kata Irfan..
"Mana ada," jelas Hani.. Ketawa pecah...
"Abang gurau ajelah sayang Farina dah ada prince charming dia dah pun lah...Nak tengok mata abang lebam dengan penangan buku lima Irfan? " terang syafiq...sempat pulak eah nak sweet-sweet ni...Aisyh...
"oklah kami gerak dulu...banyak perkara nak bereh..."jelas irfan..
"okay hati-hati...Pasangan bakal pengantin baru ni darah manis" Pesan syafiq. Farina mengangguk lalu mereka pergi dengan senyuman...Orang nak kahwin of coz lah happy and senyum je..
"Ok...it's time to go to my mom house" Jelas Hani..
"Ya sayang...." Jelas Syafiq pula..
Makin bahagia sekarang Syagiq dan Hani...Nak nak lagi baru balik honeymoon kan...
Sampai sahaja di kediaman banglo milik Dato' Ahmad Firdaus Lee dan Puan Ruhaila mereka terus bersalam dan berpelukan...Rindunyaaa mama... Anak manja macam tu la..
"Seronok honeymoon ?" Soal papanya sejurus mereka duduk di hadapan tv...
"Of coz seronok pa...Nak nak si Hani ni haih...hyper betul kat sana asik shopping je kerja dia" Jelas Syafiq...Mereka ketawa...
"Hani dah 6 months kahwin yakde tanda-tanda nak terima orang baru ke?" jelas mamanya..
Hani yang baru nak minum air terus membatalkan niatnya..Nasib tak tersedak..
"Belum rezeki lagi ma nak buat macam mane" jawabnya ringkas..
"Kau ni Hani alaa nanyi adelah tu kau dengan abang Fiq jarang-jarang ke buat tu?" Soal Fifi tersengih..
"Kau ni soalan tu pulak kau aju eah...isyh bangang punya fifi.." jelas Hani lalu bantal di sofa terus dibaling ke arah adik kesayangannya itu...selama 2 minggu mereka bercuti Fifi mengambil alih Pejabatnya sementara lepas naik kerja, Fifi menguruskan boutique yang baru dibangunkan 2 bulan lepas..
Fifi tersengih...
"office macam mane fi?"soal hani
"Office beres kau tak payah risau sebab aku yang jaga" jelas fifi
"Tapi hari-hari masuk office pukul 10 " Jelas mamanya..
"otak dia...Kau tengoklah aku ni boss berwibawa...Jadilah macam hakak kau ni" Hani mula membangga diri...
"siot" Fifi membalas...
Malam tu tekak terasa nak makan Lamb chop la pulak... Hani mengajak Syafiq keluar untuk makan di western corner yang sedap tu...
Syafiq mengeluh tapi tetap terima lepas dipaksa banyak kali oleh Hani..
Selepas makan mereka pulang semula ke rumah mama Hani...
Malam tu tekak Hani mula rasa mual...Cepat dia berlari ke toilet untuk muntah..."kenapa ni? ok tak?" soal syafiq risau..
"Rasa nak demam la abang..." Jelas Hani..
"Apa kata kita pergi klinik" Jelss syafiq...
"Takpelah esok jelah" Jelas Hani..
"No hani malam ni jugak.." Arah Syafiq tegas..Dah tak larat nak lawan suara so, ikut jelah...
"nurul Dania Hani" Panggil salah seorang jururawat di situ untuk masuk berjumpa dengan doktor..
"Puan Hani...Emm mari saya check..." Jelas Doktor Fadila...
"I've good news..Umm before that where your husband?" soal doktor Fadila
"Di luar" jawabnya ringkas..
"Boleh awak panggilkan dia saya ada berita baik" Arah Doktor Fadila..
Hani mengangguk lalu manggil suaminya...
"Macam ni,hasil Tadi saya check...hurmm...Tahniah, Isteri encik puan hani pregnant 2 months 3 week.." jelas Doktor Fadila..
Dah tak boleh sorok dah perasaan Syafiq terus memeluk isterinya...Gembira? Of coz la... Nak jadi bapak orang lah weh...
"but, ingat puan hani..awak baru first trimester so, becareful ok.." nasihat doktor Fadila...
"ok thanks doktor" Ucap Hani dan syafiq lalu keluar dan pulang ke rumah.
Mereka kembali ke rumah...
"So,?"soal syafiq
"So, what?"
"Great news have to share sayang" terang syafiq..
"esoklah kan diorang dh tidur" Balas Hani... syafiq ni pun satu memanglah good news kena share tpi tgk keadaan lah...Kan gelap rumah sekarang...fikir ada orang?
"yelah esok esok."
*******
Keesokan pagi Hani dan Syafiq sudah duduk di meja makan untuk bersarapan bersama keluarga...Sorang-sorang turun...
"Morning...awal harini" tegur Puan Ruhaila..
"Morning ma pa....fi" ucap syafiq..
"We have good news actually to tell" Jelas Syafiq..
"What is it?" Soal mereka tertanya-tanya..
"i'm pregnant 2 months" terang Hani
"congrates kak baru semalam kot aku tegur...wahh...yeay dapat anak sedare..." ucap fifi...
Masing-masing mengucapkan syukur...mereka semua bersarapan dengan tenang barulah mereka melakukan tugas masing-masing
YOU ARE READING
Setia Kasihmu
Romancebab 1 Fifi tersentak mendengar bunyi kaca yang pecah.Fifi yang berasa tak sedap hati terus mengejut kakaknya, Hani. "Apa?!Kacaulah aku nak tidur.Kau"belum sempat Hani menghabiskan ayat,pintu bilik mereka ditendang "Hani!Fifi! kau bangun sekarang k...