Ik race door het centrum van Amsterdam. Oeps.. Auto van rechts. Ik race door. Shaker haat het als ik te laat ben. Snel zet ik mijn scooter neer voor Global Dance Chart. Ik ren naar binnen. Ik knal tegen iemand aan. ,,Sorry!!" Gil ik terwijl ik de trap op ren. Ik klop op de deur van Zaal 13. Ik wacht geen antwoord af en zwaai de deur open. Ook dat nog.. Verkeerde zaal. ,,Sorry verkeerde zaal... Waar is Shaker..?" Vraag ik met een rood aangelopen gezicht. Ik zie een getinte jongen staan, hij grijnst naar me. ,,Zaal 14, succes" zegt hij en knipoogt. Ik sluit gauw de deur, ik voel dat ik rood aanloop, ik ren snel naar de volgende zaal. Ik klop opnieuw aan en zwaai de deur iets minder zeker open. Gelukkig.. Het is de goede zaal.. ,,Zo jongedame wat dacht je?" Shaker kijkt me grijnzend aan. ,,Ja sorry.. Was pas laat uit.." Zeg ik met een ongemakkelijk lachje op mijn gezicht, die duidelijk zou moeten maken: vraag-alsjeblieft-niet-verder. Ik omhels Shaker, Iris, Luca en Bram. Ik gooi mijn vest uit en stretch snel. Ik ben inmiddels al redelijk warm door het fietsen en rennen. Shaker zet de muziek in. Ik neem een slok van mijn water. Iris kijkt me lachend aan. ,,Was je weer eens bij Luke?" Zegt ze lachend. Ja, dit is verwarrend. Luca is mijn danspartner van Global Dance Chart. Luke is mijn vriendje. Ik knik grijnzend. ,,Zo Romy wat dacht je?" Zegt Bram lachend. Hij springt bij Iris op d'r rug. ,,Niks." Zeg ik lachend. Luca loopt nu ook naast me. Ik neem snel nog een slok van mijn water, in de hoop in niet nog meer opmerkingen. De jongen van daarnet in Zaal 13 komt de trap op. Hij knipoogt. ,,Wat was dat..?" Zegt Luca lachend, als de jongen verder is gelopen. ,,Niks." Zeg ik weer humeurig. Ik open de deur en pak mijn fiets op. Iris en ik nemen afscheid van de jongens en stappen op ons scooter. ,,Wat was dat net met die jongen?" Vraagt Iris met een grijns. ,,Ik liep de verkeerde zaal in, daar was hij aan het trainen, maar hij deed echt vaag.." Zeg ik lachend. Iris schiet in de lach. ,,Morgen zelfde tijd?" Vraag ik. Iris knikt. ,,Alleen thuis zeker?" Vraagt ze. Ik knik. Het is normaal voor ons. ,,Ik ook, we bellen wel" zegt ze knipogend. Dat is het enige voordeel dat we beide zo vaak alleen zijn, soms logeren we, soms eten we bij elkaar, als er wat is bellen we elkaar. Iris is als een zus voor me. ,,Doegg mopp" Iris slaat af. ,,Dag dotjee" gil ik. Ik gooi mezelf op mijn tweepersoonsbed. Ik heb geen honger en pak mijn telefoon. "Bericht van Luke❤️" Ik open het bericht en app Luke terug. Ik gooi mijn telefoon op bed en trek mijn kleren uit. Ik loop de badkamer in, die in een aparte kamer aan mijn kamer is. Iris en ik zijn beide enigskind, onze ouders zijn continue op wereldreis. Inmiddels zijn we eraan gewend en hebben we elkaar. Maar vroeger vond ik het heel moeilijk. Ik praatte er nooit met iemand over, omdat ik in het begin altijd medelijden kreeg van ouders, daar kon ik niet tegen. Iris had hetzelfde. Zo zijn wij beste vriendinnen AKA zussen geworden. Iris en ik lijken qua uiterlijk in sommige punten best veel op elkaar, in karakter zijn we bijna hetzelfde. Onze ouders zijn rijk, vandaar onze reuze kamers. Ik stap onder de warme straal van de douche. Zachtjes maak ik mijn haren nat. Ik draai mijn nek los en ontspan mijn spieren. Ik stap na een tijdje weer uit de douche en draai mijn natte bruine haren in een handdoek. Ik sla een handdoek on mijn lichaam en loop naar mijn inloopkast. Ik pak er een hempje en broek uit. Ik klik vervolgens mijn box aan en zet een playlist aan op Spotiy. Er komt een liedje voorbij waarvan ik denk dat het "Tot in de nacht" heet, het komt zo vaak voorbij. Waarschijnlijk is het weer van een of andere lullige boyband, maar het liedje zelf vind ik leuk. Ik gooi een kussen naar mijn wekker. Vrijdag. Eindelijk. Toch is het te vroeg. Zelfs als ik het eerste vrij ben. Ik rol uit bed en val op de grond. Ik klap in mijn handen en het licht schiet aan. Ik kruip naar mijn speaker en zet rustige muziek op. Mijn leven bestaat uit muziek en dansen. Daarin zet ik mijn gevoelens om. Ik kruip naar mijn inloopkast en pak er een ripped boyfriend jeans uit, een lichtroze crop top en een paar zwarte pumps, ik pak ook mijn gouden sieraden en loop naar de badkamer. Mijn bruine haar doe ik in een nonchalante paardenstaart, ik doe eyeliner op, mascara en daarna een lichtroze lipstick. Ik ren naar beneden en pak een shake uit de koelkast. Ik pak mijn Micheal Kors tas uit de gang. Ik pak mijn Iphone van het gangkastje, plug mijn oortjes in en sluit de deur achter me. Dit keer pak ik mijn scooter en rijd ik naar Iris. Ik open mijn kluisje en gooi al mijn boeken erin die ik niet nodig heb. Iris heeft muziekklas, dus ik moet alleen naar huis. Luke komt naar me toe, ik wil hem een kus geven maar hij draait zich weg. ,,Wat is dat?" Zegt Luke met een kwade ondertoon. ,,Wat is wat?" Dit is wel vaker bij Luke, ik ga er niet meer zo sterk op in. ,,Je weet heel goed wat ik bedoel Romy." ,,Luke, doe normaal, wat is er?" Ik word nu ook humeurig. ,,Doe niet zo onschuldig vieze slet, je bent vreemd gegaan met Cassius" zegt Luke. ,,Wie is Cassius nou weer?" ,,Nog liegen ook?!" ,,Ik weet serieus niet wie het is!" ,,Ik hoef jou niet meer te zien, het is uit." Na die woorden, loopt Luke weg. Auw.. Die zag ik niet aankomen. Ik sluit mijn kluis en loop naar de kantine, Iris heeft eerst pauze. Ik val Iris om haar nek. ,,Het is uit.." Zeg ik zacht. ,,Wat?!" schreeuwt ze. ,,Luke had het erover dat ik vreemd ben gegaan met Cassius ofzo.." ,,Wie is Cassius?" Ik haal mijn schouders op. Iris staat op. ,,Ik loop wel even met je mee" zegt ze. Ik knik. We zijn nog niet in de garderobe of het gaat mis. Luke staat bij de kluisjes te zoenen met Emma. ,,WHAAAT?!" Gil ik. Het was een leugen?! Een valse leugen om zelf op iemand anders over te kunnen gaan. Luke kijkt op. Ik loop naar hem toe, sla hem in zijn gezicht en trek Iris achter me aan naar buiten. ,,Moet ik echt niet mee?" Vraagt Iris bezorgd. ,,Het komt wel goed" ik veeg een traan van mijn wang. Wat een rotstreek. Bah.. Ik stap op mijn scooter, geef Iris een kus op d'r wang en rijd weg. Thuis voel ik me opeens heel eenzaam, de tranen rollen over mijn wangen maar de woede brandt van binnen. Wat een rot streek van Luke. Ik ren naar boven en gooi water over mijn gezicht. Vervolgens loop ik naar mijn inloopkast en pak mijn broek van nike en sportbh van nike. Ik trek ze aan, trek mijn sweater erover heen. Ren de trap weer af, pak mijn andere Micheal Kors tas, gooi er een fles water met wat fruit in, mijn dansschoenen, telefoon en pak de sleutels van mijn scooter. Eenmaal bij Global Dance Chart, kijk ik of er een zaal vrij is. Zaal 13, ongelukszaal. Ik ren, de trap op en open de zaal. Ik plug mijn telefoon in en warm me op. Als ik warm ben, pak ik het liedje van gisteravond, Tot in de Nacht. Ik begin wat te improviseren en zet soms wat notities in mijn choreoboekje. Opeens zwaait de deur open, daar staat de jongen van gister met een grote grijns op zijn gezicht. ,,Sorry kan ik je helpen?" Zeg ik zacht. ,,Heb je een choreo op Tot in de Nacht?" Zegt hij met diezelfde grijns op zijn gezicht. Ik knik en kijk hem vragend aan. ,,Mag ik die is zien?" Zegt hij terwijl hij de deur al sluit, als teken dag hij niet van plan is weg te gaan. ,,Hij is niet heel goed hoor.." Zeg ik steeds zachter. ,,Maakt me niks uit." Zegt de jongen, en hij start de muziek.
JE LEEST
Tot in de nacht
RandomWanneer je elke dag alleen bent in een huis, waarin je alleen de weg naar de volgende kamer al kwijt raakt, zonder ouders, omdat deze altijd op zakenreis zijn, voel je al snel alleen. Romy en Iris maken het beide mee. Het zijn geen zusjes, alhoewel...