Ik rijd met Iris naar Global Dance Chart. We hebben beide ons Adidas ft Selena Gomez setje aan, we zijn verliefd op die collectie. We zetten onze scooter neer en lopen naar binnen. Shaker heeft een groep voor ons. We lopen binnen en leggen ons spullen neer, opeens zie ik Cassius, hij lacht naar me. Ik lach terug. Hij staat met nog 4 jongens om hem heen. Ze dansen op hetzelfde liedje als Cassius gister. Shaker zet de muziek uit. ,,Zo Romy, een keer op tijd?" Zegt hij lachend. Ik kijk hem verveeld aan. ,,Doei man" de jongens geven Shaker zo'n bro-hug-geval. Luca en Bram komen binnen. Cassius loopt naar me toe. ,,Half drie in Zaal 13 okay?" Hij knipoogt. Ik knik alleen. ,,Jullie kennen elkaar?" Vraagt Shaker. Cassius en ik knikken. Shaker haalt zijn schouders op en start de muziek. Ik neem afscheid van de jongens en Iris en loop naar Zaal 13. Cassius staat met zijn rug naar de deur te dansen. Ik sluit zachtjes de deur en kijk naar hoe beheerst hij danst. Ik glimlach. Opeens draait hij om. ,,Hoe lang sta je daar al?" Zegt hij lachend. Ik haal mijn schouders op. ,,Goed.. Wat had je in gedachten?" Vraag ik. Ik gooi mijn tas neer. ,,Je doet ook aan Moderne dans toch?" Zegt hij. Ik knik. ,,Aha.." Hij knikt. ,,Dus...?" Zeg ik aarzelend. ,,We kunnen een duo-dans doen op Thinking Out Loud van Ed Sheeran?" Zegt hij terwijl hij me met die typische grijns aankijkt. ,,Valt te proberen" Cassius plugt zijn telefoon in. We bekijken de clip, we proberen verschillende soorten van een lift, we vallen, we gaan door, we lachen en uiteindelijk hebben we iets. Het is een soort van moderne dans met veel soorten lifts erin. ,,Een keer helemaal doen?" Vraagt Cassius, hij neemt een slok water. Ik knik. ,,Wauw..." Horen we Shaker opeens zeggen. De dans is voorbij en Shaker staat in de deuropening. Ik stond nog in een soort van omhelzing met Cassius en ga op mezelf staan. Ik staar naar de grond. ,,Wauw.. Jullie zijn echt goed samen.. Hoe lang doen jullie dit al?" Zegt Shaker weer. ,,Hoe laat is het?" Vraagt Cassius lachend. ,,Half zes" zegt Shaker, hij kijkt ons raar aan. ,,Drie uur" antwoord Cassius nu. Shaker zijn ogen gaan van mij, naar Cassius, naar mij en weer naar Cassius. ,,Jullie moeten hier iets mee doen" zegt Shaker. Ik kijk naar Cassius. Hij lacht. Ik lach terug. ,,Maandag, 20.00 uur, deze zaal, be there" daarmee loopt Shaker weg. De deur klapt dicht en ik val Cassius om zijn nek. Hij zwiert me rond. We vallen lachend op de grond. ,,Goddamn.. Ik ben moe" zeg ik zuchtend. ,,Retweet" zegt Cassius ook zuchtend. ,,Ik peer hem" zeg ik terwijl ik opsta. Cass knikt. Ik pak mijn spullen en geef hem een kus op zijn wang. ,,Doeiii" gil ik. Ik gooi de deur dicht.
~Pov. Cassius~
Ik staar Romy na. Ze is bijzonder. Ook omdat ze me niet herkende. Ergens vind ik het fijn, gewoon eens mezelf zijn. Ik pak mijn spullen, ik zie Romy haar telefoon liggen. Shit.. Ze is haar telefoon vergeten. Ik ren naar buiten. ,,Romy!!" Schreeuw ik. Al weg. Ik zoek haar adres op in haar telefoon. Dan maar even langs brengen. Ik bel met trillende handen aan. Wat als haar ouders open doen? Ja hallo, u kent mij niet, dit is de telefoon van uw dochter, doe haar de groeten, doeii. Goede indruk Cass. De deur gaat open. ,,Cassius.." Zegt ze verrast. Ik geef haar haar telefoon. ,,Fuck.." Zegt ze lachend. Ik lach. ,,Sorry.." Ze lacht. Die lach alleen al. ,,Geen probleem" ik knipoog. Ze glimlacht. ,,Wil je anders even binnenkomen?" Zegt ik, starend naar de grond. ,,Ik heb nog een afspraak sorry.." Ik baal, dat is het leven van een boy uit een boyband.. Ze lacht, met die kuiltjes in haar wangen, bezaait met kleine sproetjes. ,,Mag ik je nummer?" Vraag ik. Goddamnn.. Wat zal ze wel niet denken.. ,,Ja tuurlijk!" Ze steekt haar hand uit voor mijn telefoon. "Rooms❤️" zo zette ze zichzelf erin. Ik lach om haar bijnaam. Ik zit op mijn scooter en rijd naar Dioni toe. Opeens kom ik Luke tegen. ,,Eyy bro" gil ik. ,,We moeten snel weer is afspreken maat" gilt Luke terug. Ik knik en rijd door.~Pov. Romy~
Ik val op de bank, gezicht in mijn kussens. Hoe kan ik mijn telefoon nou vergeten, arme Cassius. Ook dat "Rooms", hoe kinderachtig, hij zal wel denken. Ik ren naar boven en stap in de douche. Als ik uit de douche ben, loop ik naar mijn inloopkast. Mijn oog valt op een donkerblauwe trui. Luke.. Ik haal hem van de hanger. Raar.. Ik wist niet dat die hier hing. Opeens krijg ik een idee. Luke is veel groter dan mij, ik pak een zwarte panty en trek deze aan, daarna trek ik de trui van Luke aan. Het valt precies goed, net alsof het een jurkje is. Ik pak mijn zwarte enkel boots en trek deze aan. Mijn haar gooi ik los, mijn haar is van zichzelf enorm stijl, krullen helpt gewoon niet, dus ik laat t zo hangen. Ik doe wat mascara op en een nude lipstick. Wat blush op mijn wangen. Ik knik tevreden. Denk maar niet dat Luke die trui nog terug krijgt. "Stadje doen?xox" App ik naar Iris. "On my way tooo youuxox" Appt Iris terug. Ik pak mijn donkerblauwe Gucci tas en gooi mijn Iphone erin. Ik stap uit de deur en pak mijn scooter. ,,Omgg je jurkje" gilt Iris uit. Ik lach. ,,Is die trui niet van Luke?" Zegt ze dan. Ik knik en rol met mijn ogen. ,,You go girl" ze lacht. We rijden naar Starbucks. Ik loop Starbucks en zie opeens Luke. Ik stoot Iris aan. ,,Terug lopen or nahh..?" Zegt ze zacht. ,,Ik ga mijn leven niet laten verpesten door die sukkel wat denk jij" Ik loop vastberaden door. Opeens zie ik Cassius en 2 van de jongens van bij Global Dance Chart staan. Naast Luke. Ik stoot Iris opnieuw aan. ,,Cassius..?" Vraagt ze zacht. Ik knik. We lopen naar de kassa's en bestellen. ,,Romy" roept Cassius. Ik draai me om en lach. Luke staat er naast. Hij kijkt me aan. Een jongen schrapt zijn keel. Hij zit net als ik onder de sproetjes. ,,Cass? Zal je ons niet eens voorstellen" zegt de jongen lachend. ,,Ohja.. Romy dit is Samuel" hij wijst naar de jongen. ,,Hai" zeg ik lachend. ,,Dit is Kaj" hij wijst naar de andere jongen. ,,En dit is Luke" hij wijst naar Luke. ,,Dat weet ze" zegt Luke verveeld. ,,Oh.. Jullie kennen elkaar" zegt Cassius. ,,Nogal.." Zeg ik arrogant. ,,En wie ben jij dan" zegt Kaj, hij knikt naar Iris. ,,Iris" zegt ze lachend. ,,Aangenaam" zegt Kaj met een grijns. Iris en ik worden geroepen en we halen onze Frappuccino's. ,,Mogen we bij jullie komen zitten?" Vraagt Samuel lachend. Ik knik. Iris ook. Luke sjokt er wat achter aan. ,,Leuk jurkje" zegt Samuel, hij knipoogt. Ik lach. ,,Dankje" ,,Is dat..?" Zegt Luke. Ik negeer het. Dat is van mij ja, nu wel, mwuahaha. ,,Waar kennen jullie elkaar eigenlijk van?" Vraagt Cassius opeens. ,,Ze is mijn ex" zegt Luke bot. Ik knik. Iris kijkt Luke arrogant aan. Ik lach. ,,Iris ook soms? Ze kijkt zo lief naar je" zegt Kaj lachend. Samuel en ik schieten in de lach. ,,Gelukkig niet" zegt Luke met rollende ogen. ,,Pardon?!" Gilt Iris. ,,Een van die twee was al genoeg gezeik" ,,Pardon?!" Gil ik nu ook. ,,Jullie zijn zusjes?" Vraagt Kaj. We schudden ons hoofd. ,,Huh?" Merkt Samuel op. Ik glimlach naar Cass, hij lacht ongemakkelijk terug. Er is wat aan de hand.. ,,Die twee zijn ouders-loos" merkt Luke droog op. Auw.. Die deed pijn. Ik zie Iris slikken. Ik slik ook. ,,Oh.. Ik.." Zegt Samuel. ,,We zijn niet ouders-loos. Onze ouders zijn vaak op reis, daarom zijn we vaak bij elkaar" maakt Iris met een vernietigende blik naar Luke op. ,,Oh.." Zegt Samuel nu opgelucht. ,,Jullie lijken wel veel op elkaar" zegt Cass. Ik glimlach. ,,Dat horen we vaker" zeggen we tegelijk. ,,Hee, het was gezellig, maar ik moet toch echt gaan" zegt Samuel. ,,Mag ik je nummer?" Vraagt hij aan mij. Hij geeft me zijn telefoon. Ik zie Cassius met een pijnlijke blik kijken. Ik negeer het maar even. "Romy" Zet ik erin. Dit keer geen rare bijnaampjes. Samuel lacht. ,,Doei Samuel" ,,Voor jou is t Sam" hij knipoogt. Iris en Kaj wisselen ook nummers uit.~Pov. Luke~
Stomme slet is het ook. Beetje in mijn trui rondlopen paraderen. Ze is toch zo rijk? Koop je eigen truien. Door haar ben ik Emma ook al kwijt. Niet dat ik echt om d'r gaf, meer om m'n status. Ze trapte wel echt in die "vreemdgaan-truc", ik lach gemeen.~Pov. Samuel~
De sproetjes dansen net als bij mij over haar gezicht, Irisdaar in tegen. Het zijn als twee druppels water. Alleen de ene met net wat meer ranja als de ander, snap je? Moeilijk uit te leggen, ze zijn niet helemaal hetzelfde, maar wel in houding.. Ach laat ook maar. Cassius had al veel over haar verteld. Ik vond dat hij overdreef. Ik neem het terug. Ze is echt leuk.~Pov. Kaj~
Ik lach naar het meisje tegenover me, ze lacht terug. Ze zijn geen zusjes, vaag.. Toch zijn ze leuk samen. Iris heeft duidelijk geen klik met Luke. Ik moet lachen als ik aan haar val-dood-blikken denk naar Luke. Ik kijk naar mijn telefoon. "Iris" staat er in mijn scherm. Mijn hart klopt sneller als ik haar naam lees.~Pov. Cassius~
Fuck.. Daar gaat ze.. Voor mijn neus door Sam weg gekaapt.. Daar lijkt het op. Ik baal. Ze kijkt me soms met die felblauwe ogen aan, haar mondhoeken bewegen zachtjes op een neer. Als een soort van choreografie. Samuel loopt weg, Kaj loopt mee, ik baal.~Pov. Iris~
De jongen voor mij lacht naar me als ik Luke vernietigend aankijk. Mijn blik ontdooit. Kaj zijn stem, maakt de opmerkingen die hij maakt alleen maar leuker.
JE LEEST
Tot in de nacht
RandomWanneer je elke dag alleen bent in een huis, waarin je alleen de weg naar de volgende kamer al kwijt raakt, zonder ouders, omdat deze altijd op zakenreis zijn, voel je al snel alleen. Romy en Iris maken het beide mee. Het zijn geen zusjes, alhoewel...