Jacy's POV
"Pffff" zucht ik. "Eindelijk, school is voorbij." Helemaal uitgeput loop ik samen met Ann en Fay de school uit.
"Ja." Zucht Fey. Ze vouwt haar handen alsof ze gaat bidden. "Jes eindelijk weekend!"
"Hey Ann ben je ook blij dat school voorbij is?" Ik stoot Ann aan die voor zich uit zit te staren.
"Hm wat?" mompelt ze. Ik merk meteen aan haar blik dat ze zich zorgen maakt.
"Wat is er?" vraagt Fey.
"Nee...niks, er is niets." Ann glimlacht, maar ik blijf de blik zien.
"Jawel, er is wel iets. Ik zie het aan je blik." zeg ik.
Ann zucht diep. "Ik maak me gewoon een heel erg klein beetje zorgen om je broer. Ben jij dat niet dan?"
Ah natuurlijk. Mentaal sla ik mezelf voor m'n hoofd. "Tuurlijk wel, ik haat hem misschien, maar hij blijft m"n tweelingbroer." zeg ik. "Maak je niet druk. De politie vind hem vast wel."
"Hmm...ja dat lukt ze vast." Ann glimlacht weer. "Dank je Jacy."
"Geen dank." Ik geef Ann een knuffel."
"Hey mag ik ook meedoen?" Vraagt Fey. "Ik kon gisteren ook niet slapen doordat je broer was vermist hoor!"Ik lach."echt niet."
"Oke, eigenlijk niet. Ik wil gewoon een knuffel van mijn twee besties."
"Kom hier dan!" Ann sleurt Fey mee in onze omhelsing.
*20 minuten later nadat Jacy bij haar huis is aangekomen.*
"Mam! Ik ben thuis!" Gil ik, terwijl ik de voordeur dicht doe. Geen antwoord. Ik smijt mijn tas in een hoek, gooi mijn jas op een haakje van de kapstok en loop de woonkamer binnen.
"Mam?"
Daar zit ze op de bank met een vrouw die ik niet ken. Ze heeft blond haar, gitzwarte ogen en haar leeftijd moest rond de 35 zijn."
"Hallo lieverd." zegt mijn moeder. Ze kijkt ernstig.
"Wie is dat?" vraag ik.
De vrouw glimlacht. "Ik ben een vriendin van je moeder. Mijn naam is Evi. En we willen je iets vertellen."
"Oke.... wat dan?"
Mijn moeder haalt diep adem en ze kijkt me aan. "Jacy.... ik ben je moeder niet."
Lukes POV
Langzaam open ik mijn ogen. Het was donker en ik lag op iets. Mijn hoofd bonkt en mijn borst brandt. Voorzichtig kijk ik omlaag. Om mijn borstkas zat verband gewikkelt en ik droeg een wit overhemd waarvan de eerste paar knopen niet aan elkaar zitten. Steunend op mijn ellebogen probeer ik overeind te zitten.
"Blijf liggen."
Ik schrik en laat me weer zakken. "Wie is daar." Mijn stem klinkt schor, alsof ik te veel gerookt had.
Dan gaat opeens het ligt aan. Een vrouw met gitzwart haar en vreemde amberkleurige ogen komt naar me toe. Het was alsof haar ogen licht gaven. Haar huid was lijkbleek en ze droeg een lange bloedrode jurk.
"Hij heeft niet zachtjes gedaan." Mompelt ze.
Dan herrinner ik me alles weer. Tommy die me doorboorde met een zwaard en me vervolgens buiten westen sloeg. De vrouw komt nog dichterbij en ze pakt mijn kin vast.
Ik ruk me los en schuif achteruit. "Wie ben jij?"
De vrouw snuift afkeurend.
"Hoe kun je zo onbeleefd zijn tegen je bloedeigen moeder?"
Jacy's POV
"Wat?!"
Mijn moeder knikt spijtig.
"Je maakt een grapje zeker mam." Dit kan niet. Ze was mijn moeder! Honderd procent zeker weten.
"Jacy, ik ben je moeder niet. Ik ben eigenlijk je tante."
"Heh?"
"Ik ben de zus van je vader. Ik moest van je ouders op je passen tot......
tot dit moment.""Heh?!"
Nu neemt Evi het woord. "Deze wereld waarin je leeft." Ze gebaart om zich heen. "Is niet de enige, er is nog een wereld. Eigenlijk zelfs 2.
De magische en de onderwereld. Waar alle demonen leven. En jij komt niet hier vandaan. Je komt uit het magische rijk, uit Calise."Dit was te veel informatie. Mijn moeder is niet mijn moeder en er bestaat nog een andere wereld?! Twee zelfs?!
"Stop." Zeg ik. "Is Luke wel mijn tweeling broer?"
Evi knikt. "Ja Luke is je broer. Maar luister even naar mijn verhaal en daarna zal je alles begrijpen."
"Oke" mompel ik.
"Goed, in het magische rijk is verdeelt in 5 koninkrijken. Calise, Nythia, Meawha, Fyro en Arcandia. Iedereen leefde daar in vrede en harmonie, totdat Lilith kwam. De demonenkoningin van de onderwereld. Ze wilde het magische rijk voor haar zelf en begon land te veroveren. Dat deed ze door verschrikkelijke legers vol met radojidemonen en andere demonen ten strijde te trekken en alles te vernietigen.
Ze had Calise, Nythia en delen van Fyro werden verovert. Lilith had ook alle hoop verdreven. Veel bewoners gaven het ook op. Maar toen kwam er een voorspelling, er zou een meisje komen de uitverkorene, een afstammeling van een uitgestorven volk. De lyrathan. Dat was jouw moeder, je echte moeder. Jouw vader was prins van Calise en jouw opa Koning. Maar na een verschrikkelijke gebeurtenis stierf je opa en moest jouw vader op 16-jarige leeftijd het overnemen. Samen met jouw moeder en een leger van Calisianen hebben ze de radojidemonen verslagen. Je moeder heeft Lilith gedood. Na de eindstrijd trouwde je vader met je moeder. Ze kregen ook kinderen. Jij en je broer. 5 jaar die volgenden was iedereen weer hoopvol en leefde iedereen weer in harmonie en vrede. We dachten dat Lilith verslagen was en nooit meer zal terug komen."
Evi neemt een pauze. "We hadden het mis, een organisatie strijders die Lilith in de oorlog bij hadden gestaan, ontdekten hoe ze Lilith weer tot leven kon wekken. Die organisatie heet de Doodswacht. Ze vielen Calise binnen en namen de macht over. Je ouders vochten terug, maar uiteindelijk zagen ze dat ze gingen verliezen. Om jou en je broer in veiligheid te brengen. Gaf jouw moeder jullie aan Merle. Die voor jullie moesten zorgen en jullie moest beschermen. Want voordat de doodswacht binnenviel, hoorde jouw moeder een voorspelling. Hij ging over jullie. Als jullie de leeftijd hadden bereikt, zouden jullie het werk echt afmaken."
Evi stopt weer en ik zie een kleine aarzeling in haar ogen. Maar dan gaat ze toch verder. "We denken nu dat die leeftijd nu is bereikt."Ik ben helemaal verbijsterd. Ik Jacy de sullige... ik ben eigenlijk een princes?!
"Maar...maar hoe zo is nu de leeftijd bereikt?"Evi bijt spijtig op haar lip en kijkt mijn moeder die eigenlijk mijn tante is aan. Dan zegt ze het:
"Omdat je broer niet zomaar vermist is....wij denken dat hij is door de doodswacht meegenomen."
Sorry!!! Sorry dat hij een dag later uit is! Ik was het vergeten :/ maar geniet! En stemmen en reacties zijn altijs welkom!! Zondag of maandag komt het volgende hoofdstuk.
Duus enjoy en klikken op dat sterretje!
Xxsoofje
JE LEEST
Uitverkoren 2 De Doodswacht
FantasyDeel twee van Uitverkoren het meisje met de storm ogen. Het slimst is om eerst deel 1 te lezen! maar op zich kun je het ook nog los lezen. 5 jaar na de eindstrijd. Het waren 5 jaren van vrede en harmonie. Iedereen dacht dat er eeuwen van vrede op...