BAB 3

723 39 0
                                    

"Jhope..siapa yang datang tadi?"tanya Pn. Jiwon apabila melihat Jhope masuk dengan membawa satu bungkusan. Jhope terus duduk disebelah ommanya yang sedang menonton drama korea kegemarannya.

"Ouhh... ni tadi ada budak perempuan nama dia Mong Ji datang bagi. Its smell good.... tapi kan omma.....who is she? How she know me?"balas Jhope sambil membuka bungkusan itu. Selepas itu dia bertanya tentang Jihyo.

"Ouh Song JiHyo..... dia kawan baik kamu sebelum kita pindah Amerika. Kamu dan Jihyo tak pernah berenggang. Dimana ada Jihyo disitu ada Jhope. Kamu sangat rapat pernah satu hari kamu propose(author pon broken english)dia masa birthday dia... Sebelum omma lupa esok kamu akan start masuk Universiti'K'. And motor kat luar tu kamu punya dan semua barang keperluan kamu ada dalam kotak dekat bilik kamu and omma akan start ambil alih syarikat ayah kamu yabg ada dekat sini sementara kamu menghabiskan perlajaran kamu."jelas Pn.Jiwon kepada anaknya Jhope. Jhope segera menuju keluar rumah untuk melihat motor yang dikatakan oleh ommanya itu.
"So Cool..."kata Jhope apabila melihat sebuah motor kawasaki ninja keluaran terbaru yang berwarna merah hitam itu. Selepas itu,Jhope terus berlari menaiki tangga untuk ke biliknya. Apabila dia tiba di biliknya dia pun membuka kotak yang dimaksudkan oleh ommanya tadi.
"Hmm bidang pengurusan.. not bad sama macam kat Amerika dulu."kata Jhope setelah melihat kad identitinya.

******************************************************************************

"Omma!!!!Jhope pergi dulu yer!"jerit Jhope daripada luar rumahnya sebelum bergerak untuk ke Universiti 'K'. Didalam perjalanan Jhope berhenti dibperhentian bas apabila melihat Ji Hyo yang sedang gelisah menunggu bas.
"Song Ji Hyo!!!!!"jerit Jhope apabila berhenti di tepi jalan. Ji Hyo kelihatan blank tetapi dia tetap berjalan kearah Jhope.
"Yer? Ada apa saya boleh tolong?"tanya JiHyo kepada orang yang tak dikenalinya itu. Ini kerana Jhope masih memakai topi keledarnya.
"Ouh mari lah saya tumpangkan awak pergi U. LAgipun U kita kan sama."balas Jhope.
"JAp siapa awak ye?"tanya JiHyo.. selepas Jihyo bertanya Barulah dia menyedari yang dia lupa hendak membuka topi keledar. Dia terus membuka topi keledarnya.
"Jomlah aku tumpangkan kau jom. Omma aku dah ceritakan yang kau ni kawan baik terbaik aku dulu. Jom lah naik kita pergi sama sama aku takut kau lambat. Nanti masa balik aku cerita semua and kita start dari zero okay."kata Jhope. Selepas Jhope berkata begitu Jihyo pun terus menaiki motor Jhope dan mereka terus menuju ke Universiti 'K'.

"Eh siapa lelaki handsome yang datang dengan Jihyo si Mong tu?"pelajar pelajar perempuan di Universiti bergosip sesama sendiri. Jhope dan Jihyo berpisah untuk pergi ke kelas masing masing. Tetapi mereka berjanji akan berjumpa di tempat Jhope meletakkan motornya.

BERSAMBUNG~~

SORRY KALAU PENDEK OR TAK BEST HEHEHE KOMEN LAH SIKIT HEHEHE

CONVERSATION
AUTHOR;BANGGALAH KAU JHOPE
JHOPE;THANKS YE AUTHOR
JIHYO;AUTHORR!!!!!!
AUTHOR:BYE JHOPE LARI DULU*LARI*
JIHYO:AUTHOR!!!!*KEJAR*

I NEED YOU REMEMBER ME.[COMPLETE]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang