SUDAH SEMINGGU JIHYO KOMA. DIA MASIH TIDAK SEDARKAN DIRI. JHOPE TELAH PUN SEMBUH DARI PENYAKIT AMNESIANYA. DIA JUGA SELALU MELAWAT DAN BERBUAL DENGAN JIHYO EVEN JIHYO TAK SEDARKAN DIRI SEBAB DIA TAHU JIHYO BOLEH DENGAR APA YANG DIA CAKAP.
"Chagii...ireonaa...bogoshipeoyo..."kata Jhope apabila tiba di wad Jihyo. Jhope berasa semua ini adalah salahnya kerana dia tahu yang Suzy marah dengannya kerana telah memutuskan hubungan mereka.
SELEPAS SEBULAN JIHYO MASIH BELUM MENYEDARKAN DIRI. SELEPAS 2 MINGGU JIHYO KEMALANGAN OMMA JIHYO IAITU PN.JIWON MENINGGAL AKIBAT KEMALANGAN KAPAL TERBANG YANG DINAIKINYA TERHEMPAS. SELEPAS 3 BULAN BARULAH JIHYO SEDAR DARI KOMA.
"Oppa...."kata Jihyo apabila sedar dan melihat Jhope sedang tidir diatas kerusi disisinya sambil kepalanya terlentok diatas katil.
"Chagi...chagi dah bangunn...jap oppa panggil doktor"kata Jhope yang terkejut+happy itu terus keluar dan mencari doktor Kim. Selepas Jhope memanggil doktor. Doktor pun datang dan memeriksa Jihyo. Sementara itu Jhope segera menelefon mama dan papanya iaitu Pn.Ahrim dan En.Ilkook. MAma dan papa Jhope pun terus ke Hospital 'S'. Doktor Kim selesai memeriksa Jihyo."Yah Namjoon macam mana dengan Isteri aku?"tanya Jhope apabila Nam Joon iaitu doktor yang bertugas memeriksa Jihyo keluar.
"Dia okay and dia kena rehat tapi kena tahan kat wad dulu and kemungkinan kaki dia akan lumpuh so dia kena buat terapi kau discuss dengan dia okay kalau dia setuju kau call aku okay lah bro tak boleh borak lama alama lepas ni nak kena meronda pula."Jelas NamJoon sebelum bergerak pergi. Selepas mendengar kata jata NamJoon Jhope pun terus memasuki wad Jihyo."Chagii...oppa rindu chagii...kenapa tido lama sangat"kata Jhope apabila masuk kedalam wad Jihyo dan terus memeluk Jihyo sambil menitiskan airmatanya. Selepas 10 minit Jihyo dan Jhope berbual mama dan papa Jhope pun datang. Jihyo berasa pelik kenapa mama nya tidak datang sekali.
"Oppa..mama..papa...mana mama Jihyo..."tanya Jihyo.
"Jihyo..oppa harap Jihyo sabar...ye...Mama Jihyo meninggal selepas 2 minggu Jihyo kemalangan sebab kapal terbang yang dinaikinya terhempas. KAta Jhope yang sedang cuba bertenang.
"Oppa.....semua ni tipu kan...."kata Jihyo sambil memeluk Jhope dan menitiskan airmata.
"Gwenchana kami semua ada dengan Jihyo. Oppa takkan pernah tinggalkan Jihyo lagi. Oppa janji...kita akan lalui semua ni bersama. SUdah jangan sedih and Jihyo kena amik rawatan Terapi tu ye."kata Jhope sambil memujuk Jihyo. Akhirnya Jihyo reda keatas kematian mamanya itu."Chagii katja...hari ni chagi kena pergi terapi."kata Jhope sambil membangunkan Jihyo yang sedang lena tidur.
"5minutes please"kata Jihyo kerana masih mengantuk.
"BAik CHagi cepat bangun kalau tak Oppa tak nak belanja Chagi dekat Rest. Traditional FOod tu baru tau"kata Jhope sambil mengugut Jihyo. Selepas memdengar ugutan Jhope Jihyo terus bangun dan mengambil tongkatnya untuk membantunya berjalan.
"Ehemm tak nak Oppa mandikan ke?"tanya Jhope dengan senyuman nakalnya
"Yah!GAtalnya Oppa"kata Jihyo sebelum masuk kedalam tandas
"Oppa gatal pun dengan wife oppa apa salahnya hehehe"kata Jhope dari luar pintu tandas. Selepas 30 minit Jihyo sudah siap dan mereka terus ke hospital. Selepas sampai dihospital Jhope danJihyo terus ke bilik rawatan Terapi. Jihyo berasa terharu kerana Jhope selalu bersabar dengan karenahnya yang macam macam itu dan sentiasa memberikan sokongan.
"Eh Jhope. Macam mana dengan Jihyo dah ada perubahan?"tanya NamJoon ataupun Rapmonster yabg sedang mengawasi pesakit Terapi yang lain.
"Oh NamJoon. Not bad lah dia dah boleh jalan pakai tongkat so maybe soon dia akan jalan macam biasa hehehe"kata Jhope sambil tersengeh. Selepas mendengar kata kata Jhope NamJoon pun terus berjalan sekitar bilik terapi dan menyapa pesakitnya yang lain.SELEPAS 2 JAM TERAPI BERLANGSUNG AKHIRNYA TAMAT JUGA. MEREKA BERDUA TERUS BERGERAK KE TRADITIONAL KOREAN FOOD REST. OR TKFR. KERANA JHOPE TELAH BERJANJI DENGAN JIHYO INGIN MEMBELANJANYA DISITU.
"Ahjumma Korean Beaff A++++ 2 set juseyo.(author tak tau pebende nak cakap bahasa korea complicated sangat heheehe)"kata Jhope memesan makanan mereka berdua. Sementara itu Jihyo sedang mencari makanan sampingan ataupun dessert seperti kimbao,kimchi,tteobeokki dan lain lain. Selepas 10 minit baru Daging Korea A++++ sampai ini kerana daging itu mesti direbus dulu sebelum dihidangkan bagi melembutkan dan menyedapkannya. Jihyo pun telah siap mengambil makanan lain sementara menunggu Jhope memangganh daging itu. Selepas beberapa minit daging tersebut pun sudah pun siap dipanggang dan boleh dimakan. Mereka pum memakan daging itu dengan penuh selera. Setelah selesai makan mereka pun pulang kerumah.
"Oppa.....chagi bosan ahh bila oppa kerja chagi duduk seorang je."adu Jihyo kepada Jhope.
"Itulah sebabnya kita kena ada anak hehehe jom buat"kata Jhope sambil membuat senyuman nakalnya.
"Oppa ni nakal lah + pervertt "kata Jihyo sambil duduk di birai katil.HUHUHU MACAM MANA? BEST TAK? HEHEHE AUTHOR HARAP READERS SUKA LAH SEBAB AUTHOR DAH MELALUT PULAK JEHEHE BAB 10 NANTI MAYBE AGAK BYUNTAE TAPI TAK LAH SAMPAI TERLALU DETAIL. SEBAB AUTHOR TAKUT ADA READERS YANG TAK SUKA. HEHEHE KOMEN AND VOTE LAH EH AND SORRY KALAU TERLALU PENDEK AND KELAUT HEHEHE. 감사합니다.(entah betul ke tak heheh) ABAIKAN TYPO AUTHOR SEKIAN.
KAMU SEDANG MEMBACA
I NEED YOU REMEMBER ME.[COMPLETE]
RomanceMAYBE KORANG PERNAH JUGA BACA NI SEBAB AUTHOR DAH HANTAR DALAM FB HEHEHE KALI NI CERITA ROMANTIK PULAK TAPI BELAKANG DIA AKAN ADA SEDIKIT BYUNTAE....HOPE YOU DONT MIND. SINOPSIS JHOPE DAN JIHYO DAH BERKAWAN LAMA DARI KECIK TAPI SUATU HARI JHOPE TERP...