BAB 10

458 27 2
                                    

Sambungan dari bab 9
"Bosan lah duduk rumah sunyi je"kata Jihyo.
"Itulah sebabnya kita kena buat anak cepat cepat"kata Jhope sambil menayangkan senyuman nakalnya.
"Eii oppa ni nakal+pervertlah"kata Jihyo sambil memukul lengan Jhope.
ENd sambungan.

"Oppa tak kerja ke? "Tanya Jihyo apabila melihat Jhope masih berada dirumah.
"Oppa amik emergency leave hehehe dont worry oppa kan boss besar."kata Jhope sambil menonton tv.
"Ouhh oppa....lepas chagi sembuh jom pergi bercuti nak?"tanya Jihyo yang sedang merancang tempat percutian mereka. Jhope mengurut dagunya kononnya tengah berfikir lah.

JIHYO POV

"Boleh lah boleh lahh please please aku nak pergi Malaysia pleasee"kataku didalam hati sambil memerhati Jhope.

JHOPE POV

"Acah acah fikir jap ah...hehehe"KAtaku didalam hati sambil melihat reaksi Jihyo yang kemungkinan agak kecewa.

NO ONE POV.

"Yelah boleh hehehe chagi nak pergi mana?"tanya Jhope kepada Jihyo.
"Malaysia...kawan chagi kata kat sana ada satu tempat nama dia Langkawi...tak salah kat sana ada banyak coklat(betulkan?)
"Ouhh okay lah Oppa boleh arrange dalam minggu ni kita pergi hehehe nanti kita lergi rumah mama dengan papa ye bagitau diaorang yang kita nak pergi honeymoon. Kita kan tak pernah buat first night lagi"kata Jhope sambil menayangkan senyuman nakalnya. Jihyo sudah mula memerah muka or blushing. Jhope berasa geli hati melihat muka Jihyo yang tengah malu tu(Wuu mesti Jihyo comell)
"Aish Oppa ni...."kata Jihyo sambil menutup muka.

** *** ** *** ** *** ** *** ** *** ** *** ** *** ** *** ** *
MEREKA BERDUA SEDANG BERADA DIDEPAN RUMAH MAMA DAN PAPA JIHYO. KERANA MAMA DAN PAPA JHOPE TELAH MENINGGAL.

"MAMA PAPA BOGOSHIPEOYOO!!"kata Jihyo seraya melihat mama dan papa nya.
"Aigoo anak mama ni....masih manja macam dulu ye"kata Mama Jihyo iaitu Pn.Ahrim selepas itu memeluk Jihyo. MAnakala papanya sedang memeluk menantunya iaitu Jhope.
"MArilah masuk kenapa tak cakap awal awal nak databg beh mama masak dulu aigoo kamu dua ni"kata mama (sekarang author tulis mama je lah ye harap readers tak keliru)"selepas mendengar kata kata mama Jhope fan Jihyo pun masuk kerumah.
"KEnapa kamu datang mengejut ni?"tanya En.Ilkook iaitu ayah Jihyo.
"Tak de lah papa kami ingat nak inform mama and papa kami nak pergi bercuti nak rilex."kata Jhope sementara Jihyo dan Mama sedang berada didapur.
"Ouh honeymoon ye hehehe cepat lah papa dan mama dapat cucu nanti"selepas mendengar kata kata papa,mereka berdua pun ketawa.
"Amboi amboii oppa....cakap apa dengan menantu kita ni sampai kami berdua datang pun tak perasan."kata mama yang pelik kenapa suaminya begitu galak ketawa dengan menantunya.
"Aish kamu ni marilah duduk ni diaorang berdua nak pergi honeymoon katanya"jelas Papa.
"Eh betul ke Jhope?"tanya MAma pula.
"Iye ma....hehehe "balas Jhope sambil tersengeh sementara itu muka Jihyo sedang memerah menahan malu.
"Cepat lah kita dapat anak ye oppa...kamu nak pergi mana?"kata MAma sambil bertanya kemana mereka hendak pergi. Jhope memandang Jihyo memberi isyarat suruh Jihyo beritahu tapi nampaknya Jihyo tengah malu.

"Pergi Malaysia. Langkawi kalau tak salah"kata Jhope mewakili mereka berdua.
"Bila kamu nak pergi?"tanya Mama.
"Dalam minggu ni kalau tak ada masalah.'balas Jhope.
"Ni Jihyo kenapa diam je."tanya Mama.
"DIa malu tu sayang hahaha"teka Papa. Selepas mendengar tekaan papa Jijyo terus melarikan diri ke biliknya dan mereka semua ketawa.
"Ni Jhope nak minta tolong papa tolong guide company JHope tu. Sebab papa je lah yang Jhope percaya."kata Jhope kepada papa. Mama yang tidak berminat mendengar itu terus pergi ke bilik Jihyo.
"Ouh kalau macam tu Papa tak kisah lagipun papa tak ada kerja. Adik Jihyo dan amik alih syarikat papa."jelas PApa.
"Ohh JoongKi? Mana dia sekarang papa? Lama tak nampak semenjak pergi dulu."tanya Jhope dan PApa nampaknya sedikit terkejut kerana dia tidak tahu yang Jhope sudah pulih ingatannya.
"KAmu dah boleh ingat? BAgusslahh happy papa dengar aah JoongKi siapa  lagi hehehe."kata Papa. Mereka terus berborak tentang Bussiness.

DIBILIK JIHYO.
"Jihyo,boleh mama masuk?"tanya Mama dari depan pintu.
"Masuk lah ma. Hehehe"balas Jihyo.
"Kamu dah pernah buat first night ke belum?"pertanyaan mamanya itu membuatkan dirinya dilanda malu yang teramat.
"Be..belum ma..."kata Jihyo jujur.
"MWO!?"tanya Mama seperti tidak percaya apa yang di katakan anaknya itu.
"Habis tu selama ni Jhope tak pernah sentuh kamu?"tanya Mamanya lagi.
"Tak...sebab selama ni first dia hilang ingatan second Jihyo tengah koma n sakit so....maybe honeymoon ni first night kami.."kata Jihyo malu malu.
"Meh mama bagi tips"kata mama.
"Tips??"Jihyo menjadi blank sementara.
"Hehehe masa first night tu kamu oakai baju tidur yang sexy yang boleh membuat seseorang namja tergoda. Lepas tu kamu urut² lah badan Jhope and u know what suppose be happen?"kata mama . Selepas mendengar tips tips mamanya itu muka Jihyo memerah lagi.
"Aish mama ni....malu Jihyo dengar.."kata Jihyo...
"Hahahaha tak yah malu dengan mama je kot. HEhehe jangan lupa kejap ye mama ada baju tidur sexy tu kamu tunggu ye"mama terus meluru kelyar kebiliknya selepas berkata kata begitu. Jihyo bertukar menjadi mongji sementara mama nya keluar. Selepas 5 minit mamanya pun masuk ke biliknya dengan menbawa sehelai baju tidur yang terlampau nipis dan sexy. Jihyo ternganga melihat baju itu.
"Ni baju yang mama cakap tu jangan lupa pakai ye?"mama memberikan baju itu kepad Jihyo. Jihyo berdiri dan mencuba padankan dengan badannya.
"Omma...baju ni terlalu sexy lah Jihyo malu nak pakai....eiii dah lah nipis...this is unacceptable"kata Jihyo sambil duduk disebelah mamanya
"Alahh kamu ni.....tak yah malu lahh pakai ye dah lah jom teman mama masak dinner. Hehehe simpan lah dalam beg kamu dulu nanti pakai ye"kata mamanya sebelum turun kebawah untuk memasak dinner. Mamanya itu lebih suka memasak sendiri kerana mungkin dia tidak mahu papa berubah hati. Selepad mendengar kata kata mama Jihyo terus menyimpan baju itu kedalam handbagnya sebelum turun untuk menolong mama membuat dinner.

PADA PUKUL 8 MALAM MEREKA SEKELUARGA PUN MEMAKAN DINNER BERSAMA SAMA BERSELANG SELI DENGAN GELAK DAN TAWA. JHOPE DAN JIHYO AKAN MENGINAP SATU MALAM DIRUMAH MAMA DAN PAPA KERANA MEREKA BERBORAK SEHINGGA LEWAT MALAM. YANG LELAKI BERBORAK TENTANG BUSSINESS YANG LADIES PULA BERBORAK TENTANG NAK PIKAT SUAMI LAH APALAH. KEBETULAN PULA SEPUPU JIHYO IAITU JI KYA ANAK KEPADA MAK LONG NYA OR AHJUMMA DATANG. JI KYA TELAH BERKAHWIN 4 BULAN YANG LALU. APABILA JAM MENUNJUKKAN PUKUL 1 PAGI SEMUA BERGERAK UNTUK TIDUR.

MACAM MANA? BEST TAK? HEHEHE MAYBE MASA DIAORANG HONEYMOON TU AKAN ADA PART YANG BYUNTAE SIKIT. JANGAN BASH AUTHOR. AUTHOR PUN BUKANNYA TERLALU BYUN TAPI TAKUT ADA READERS YANG TAK SUKA. HARAP READERS SUKA HEHEHE KALAU SUKA JANGAN LUPA VOTE AND KOMEN. SORRY KALAU BAB NI TAK BEST OR PENDEK THANKS SUDI BACA. LOVE ALL READERSS!!!MUAHH!!!

I NEED YOU REMEMBER ME.[COMPLETE]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang