Last part ❤️

12.3K 226 5
                                    

Seminggu telah berlalu syuhada telah sedar kan diri selepas melaku kan pemedahan  ..

Masa dalam bilik syuhada di rawat oleh seorang doktor ..

Syuhada- doktor boleh saya tahu siapa penderma itu ??

Tanya syuhada

Doktor- saya rasa saya x boleh beri tahu ~ tapi penderma itu ada suruh saya beri kan surat ini kepada puan ~

Kata doktor itu lalu keluar surat itu dari poket jeket doktor nya ..

Syuhada- terima kasih

Ucap syuhada doktor itu pon keluar dari bilik itu

Syuhada pon buka surat itu

Dear syuhada ~

Saya tulis surat ini buat kali pertama dan kali terakhir untuk awak ...saya mohd amir bin zul yg menderma kan hati saya pada awak ~
saya tahu kalau saya cintakan awak bagi nak mati pon awak x akan balas cinta saya sbb awak mencintai suami awak jadi saya derma kan hati saya supaya saya ada bersama awak dimana awak berada ~

Banyak lelaki di luar sana kata "belah lah dada sya dan tengok betapa besar nya cinta saya "

Tapi saya x akan belah dada saya untuk benda yg x mungkin saya akan dapat ~ jadi saya bagi sesuatu yg penting dalam hidup saya untuk awak ~ sekarang baru saya sedar yg cinta kita mungkin tidak akan berbalas tapi dengan melihat dia bahagia dengan org yg dia sayang yg membuat kan kita bahagia ~

Saya harap awak bahagia dengan keluarga awak ~ dan
Saya akan menanti kan kehadiran awak di sana ~
Semoga awak bahagia dengan keluarga awak ~amir harap syuhada dan keluarga bahagia sampai lah ke jannnah ~

  Syuhada hanya kau yang satu untuk ku ~

yg benar,
Mohd Amir

Syuhada - amir kenapa awak buat semua ini untuk saya!!!

Kata syuhada dalam tangisan

Syahada - saya minta maaf sebab x dapat balas cinta awak ~ tapi satu je saya dapat cakap saya sayang kan awak ~

Kata syuhada lalu menangis sambil memeluk kertas itu..

Tiba² sufian masuk ke dalam bilik syuhada dengan syakina (syakina tengah dukung danial)

Sufian - sayang kenapa awak menangis ??awak sakit ke ??

Tanya sufia lalu belari ke arah syuhada ..

Syuhada-*peluk sufian* amir~

Sufian- kenapa dengan amir ??

Tanya sufian yg mula memikir kan sesuatu yg buruk ..

Syuhada pon memberi kan kertas atau surat itu kepada sufian

Sufian baca surat itu lalu

Sufian- //ya allah ~ betapa besar nya cinta amir dekat syuhada sampai sanggup memberi sebahagian dari diri nya untuk syuhada ~ //
Dah jangan nangis mesti dia sedih tengok awak macam ni ~

Kata sufian lalu mengisap pipi syuhada yg ada air mata itu

Syuhada - saya x sempat nak ucap kan terima kasih dekat dia ~

Kata syuhada pula

Sufian- x apa ~ awak doa kan dia di tempati dengan org yg beriman ~ dan kita mula kan hidup baru lepas ni ~

Kata sufian ..

Setahun kemudian

" aku terima nikah nya eira safia bt ilham dengan mas kahwin nya 800 ringgit  tunai "

Dengan sekali lafas eira telah sah menjadi isteri kepada firdaus aka abang wani ..

Sesudah sahaja majlis itu

Syuhada- eira firdaus taniah

Kata syuhada lalu memeluk eira

Eira telah pon berkhawin

Wani pula tengah sarat mengandung anak fazlan ..

Umirah dan suami nya telah membuka sebuah restaurant makanan Asia di Turki..

Manakala aku telah menjadi suri rumah sepenuh masa..dan aku boleh focus dengan suami dan anak ku ~

Sufian - abang akan jaga sayang selagi abang mampu itu janji abang ~

Bisik sufian di telinga ku

Syuhada - saya pegang janji abang ~ i love you abang~

Sufian- I love you too

Kata sufian lalu mengucip dahi ku

Tamat ..

Sorry penamat story ini sangat x best ...
Kalau saya ada buat story nanti saya janji saya akan buat penamat lagi best dari penamat cerita ni ....
Jadi nanti kan cerita saya yg akan datang ...*bow*

Terima kasih kerana membaca story saya dari awal hinga akhir ..

Hanya Kau yg SatuWhere stories live. Discover now