#skip (hari perkhawinan )
#syuhada povmasa aq sedang bersolek tiba 2 wani dan yg lain masuk ke bilik ku.
wani:" syada sampai hati kamu khawin dulu. sepatut nya aq yg khawin dulu baru kamu!!! "
syuhada:" dah jodoh aq sampai dulu nak buat macam mana "
umirah:" tahu x pa dah jodoh syada sampai dulu nak buat macam mana kan ~"
eira:" tahu x pa " sokong eira
wani:" yelah ~~and lawa ko hari ni"
syuhada:" biasa lah aq sentiasa lawa "
eira: " yelah tu ~~tapi aq lagi lawa okey ~~"
wani:" okey dah ~~syada cuba kamu bangun jap aq nak bergambar dulu ~abg (fazlan) sini jap "
fazlan:" nak apa wani?? "
wani:" tangkap gambar wani dng syada please~~"
eira:" eh eh... fazlan tangkap gambar aq and umirah sekali~~"
fazlan :" yelah ~ " kata fazlan sambil mengambil gambar aq dan yg lain.
ummi: " dah lah tu bergambar nya ~~syada jom pengantin lelaki dah sampai "
kata ummisyuhada:" ye "
tiba lah masa nya untuk di hijab kabul.
sufian:" aq terima nikah nya Nurul syuhada bt dato' mohd haziq dng maskhawin rm 500 tunai. " kata sufian dengan sekail lafas
"sah"
"sah"
'sah"
"sah"
ummi: " sekarang syada dah jadi isteri sufian~ jadi syada kena dengar cakap sufian ya "
syuhada:"ya ummi ~syada akan cuba " kata syuhada
masa membatal kan air sembayang .sufian datang ke arah syuhada dengan penuh gaya nya.
sufian: "//kau tunggu syuhada aq akan buat ko terseksa!! //"
syuhada:"//aq akan cuba jadi isteri yg bertanggungjawab untuk sufian aq akan buat kau cinta kan aq //"
tiba saja sufian di hadapan syuhada dia mengambil cincin yg di serah kan oleh fazlan kepada nya lalu menyarungkan cincin ke jari manis syuhada .
tiba masa nya syuhada menyarung kan cincin kepada sufian.
syuhada: " //syuhada kau boleh //"
syuhada menyarungnkan cincin dan menyalam tangan sufian.
lalu sufian pon cium dahi syuhada dan berbisiksufian:" aq x kan pernah cinta kan kau!! " lalu memutus kan ciuman dan berdiri di hadapan syuhada.
#skip malam di rumah keluarga sufian
#dalam biliksyuhada dari tadi x habis2 ke hulu-kehilir.
syuhada:" apa aq nak buat ni "
tiba2 pintu tandas terbuka
sufian: "*pandang syuhada* kau x nak mandi ke rimas mata aq pandang ko ni tepi lah sikit!!! " kata sufian lalu menolak syuhada ke tepi.
syuhada: " ya allah kau kuat kan lah semangat ku untuk lalui semua ni amin~~~ "kata syada dalam hati dan masuk ke dalam tandas
#syuhada pov
masa aq keluar dari tandas aq nampak sufian sedang membaca buku di atas katil.
syuhada:" //aq nak tido kat mana ni?? //"
beberapa minit aq berfikir dan aq buat keputusan untuk tidur disebelah sufian
syuhada:"harap 2dia x marah aq //'
lalu baring di sebelah sufian dan lelap kan mata#end syuhada pov
#sufian povpandang syuhada yg sedang baring di sebelah ku.
sufian: "mak ai wangi nya dia!!! sufian jangan pandang dia abaikan dia!!! buat macm dia x wujud!! //"kata sufian lalu baring dan tutup lampu .
#ke esokan hari nya
syuhada bangun dari tidur nya.
tiba-tiba ~~~
(bersambung)
YOU ARE READING
Hanya Kau yg Satu
Любовные романыcerita ini mengisah kan syuhada dan sufian yg di paksa khawin atas satu sebab.... baca jangan x baca (^3^)