#Didalamkereta
Amira: "//hari ni dah genap lima bulan aq tunang dengan sufian jadi nak buat ape ye?? //
Beberapa minit kemudian amira call sufian.
(Otp)
Tutt..tutt..
Sufian: " hello~~"
Amira:"hello awak "
Sufian:" ade ape call saya ni mira?? "
Amira: "saya call ni sebab nak jumpa awak kat restaurant biasa boleh x??"
Sufian:"hmm saya free dalam pk 3 kalau macam tu ok lah and ade ape2 lagi sayangku~~ nak tanya?? "
Amira:"hihi x de ok lah jumpa pk 3 bye love you muahh"
Sufia:" love you too~~ bye "
(End otp)
# pada pk 3 di
restaurant _____
#sufianpov
Sufian:"//mana mira ni??//"tanya sufian dalam hati sambil mengambil sejambak bunga rose merah yg ingin di beri kepada amira .
Tiba2
(BOM!!!)
sufian terdengar bunyi hentaman di hadapan restaurant ituSufian pon bangun dari duduknya sambil membawa bunga rose itu sekali .sampai saja di hadapan kedai .
Sufian:"encik kenapa ade ramai org tu ya??"tanya sufian kepada seorang lelaki .
L.tu:"oh ada accident agak nya "
Sufian :"teruk sangat ke ??"tanya sufian yg ingin tahu
L.tu:" saya x pasti jom tengok " berlalu di kalangan org ramai
Sufian pon pergi di hadapan dan ternampak amira terlantar di atas jalan dalam keadaan yg berdarah .
Sufian :"AMIRA!!"kata sufia lalu melepas kan bunga rose itu dan pergi ke arah amira yg dalam keadaan yg terlantar .
Sufian:"mira bangun sayang !!"kata sufian dalam tangisan
Sufian:"amira~~amira~~ amiar~~~ amira awak dah janji akan bersama dengan saya dalam masa terdekat ni ~~"kata sufian
(beberapa minit kemudian ambulance pon sampai)
#di hospital
#no pov
sufian menunggu dihadapan bilik ICU sambil menangis.
Tiba2...
Doktor:" maaf kan saya encik ke keluarga kepada nurul amira bt nizam"
sufian:" saya ~~macam mana keadaan amira sekarang ye doktor??"tanya sufian dalam kedaan risau
Doktor:"saya minta maaf kami tidak dapat selamat kan mangsa ~" kata doktor itu.
sufian :"Doktor jangan nak tipu saya amira belum mati kan !!!!"
Doktor:"kamu boleh tengok mangsa buat kali teakhir" kat doktor itu dan berlalu pergi
sufian pon masuk ke bilik itu untuk melihat jenazah buat kali terakhir .
sufian :"mira kenapa awak buat saya macam ni ?? saya x boleh hidup tanpa awak~~ saya perlu kan awak untuk selamanya ~~kenapa semua ni terjadi kat awak mira!!!!! kenapa!!!! "
??:" sufian dah lah dia dah pulang kepada ilahi "
sufian:"kenapa mira yg kena?? kalau lah aq boleh ganti kan dia ~~"
??:" Allah lebih sayang kan dia kita kena redakan pemergian dia "
sufian:" ape aq nak buat lepas ni fazlan?? aq x boleh hidup tanpa amira ~"
fazlan:"ko boleh ~~ko kena pecaya jodoh di tangan tuhan. kita just doa kan mira di tempat kan dengan org yg beriman "kata fazlan sambil menepuk bahu sufian dengan seluh
fazlan:" ko dah call keluarga amira?? "
sufian:"belum ~"
fazlan:" kalau macam tu aq call keluarga amira and keluarga ko dulu"kata sufian dan berlalu pergi.
Bersambung....
YOU ARE READING
Hanya Kau yg Satu
Romancecerita ini mengisah kan syuhada dan sufian yg di paksa khawin atas satu sebab.... baca jangan x baca (^3^)