Bang..bang...
Eira - ya allah bunyi apa tu?? Syada aku takut lah ~~
Tanya eira yg terkejut lalu memeluk syuhada
Syahada -entah ~aku pon takut juga ni ~ tapi x da lah sampai nak peluk²
Balas syuhada dengan ringkas lalu cuba melepas kan diri dari pelukan eira..
Tiba2 pintu bilik di buka oleh amir..
Amir - bab* kau sufian !!
Marah amir lalu berjalan ke arah syuhada..
Amir - i akan jaga u ~ selagi i boleh ~
Kata amir lalu mengacukan pistol di tangan nya ke arah
pintu bilik itu..2 seorang dari org suruhan amir berdiri di hadapan pintu bilik itu lalu menembak polis yang berada berdekatan dengan bilik itu ..
Bang..bang
Kedua² orang suruhan amir rebah di hadapan pintu..
Tiba² sufian masuk ke bilik itu..
manakala amir mengacukan pistol ke arah sufian..Amir - kalau kau dekat aku tembak kau!!
Jerit amir
Sufian - baik kau lepas kan diaorag!!
Marah sufian lalu mengacu kan pistol nya ke arah amir..
Syuhada-sufian~~
Panggil syuhada yg x beberapa didengari oleh sufian..
Sufian - *pandang syuhada *apa kau nak kat syada ha!!
Tanya sufian
Amir- aku nak kan dia ~ sepatut nya aku yg jadi suami dia bukan kau!!!
Tengking amir
Sufian - kenapa kau x cari orang lain dan kenapa kau pilih dia juga ~
Tanya sufian dan menurun kan pistol nya dengan pelahan²
Amir- sbb aku sayang kan dia dan aku akan BUNUH KAU !!!
Bang...
Balas amir lalu melepas kan satu das tembakan ke arah sufian dan...
.
.
.
.
.
Sufian& eira - Syuhada!!!Jerit sufian dan eira lalu lari ke arah syuhada yg berlumur darah
Manakala amir terduduk kerana dia tidak jangka yg dia telah menembak syuhadaAmir - syuhada ~~/syada ~amir minta maaf ~amir x jangka yg syuhada akan buat macam tu ~~/
Lalu amir menangis
Sufian - sayang ~~bangun jangan tinggal kan abang ~~
Kata sufian yg menangis sambil mengusap pipi syuhada ..
Manakala syuhada dalam keadaan yg lemah dan dapati darah mengalir di peha nya ( wow ayat )Sayuhada- abang anak kita~~
Kata syuhada dalam kesakitan kerana di tembak dan tembakan itu terkena di bahagian dada ..eira dah semesti nya menangis di samping syuhada ..
Sufian - sayang tolong sabar ~ nanti ambulan sampai ~~
Balas sufian lalu memeluk syuhada
Firdaus dan 3org polis masuk ke dalam bilik itu dan menangkap amir ..Firdaus -ambulans akan sampai sekejap lagi ~
Lalu firdaus mengoyak kan (?) kain tuala yg berada di bilik itu lalu membalut tempat yg terkena tembakan itu supaya darah akan berhenti mengalir ...
Skip di hospital
Sampai sahaja di hospital syuhada di masuk kan ke wad kecemasan dan
Sufian - sufian nak gi surau dulu ~
pinta sufian lalu pergi ke surau
Ummi - kenapa banyak sangat dugaan yg menimpa anak dan menantu kita abang ~
Tanya ummi lalu menangis di bahu papa syuhada ~
Papa.s- itu yg di takdir kan oleh allah s.w.t ~ jadi kita kena reda menempuhi semua itu..
Balas papa lalu memeluk ummi ( so sweet )
Bersambung..
Apa akan terjadi di hujung cerita ini ?? Ada kah syuhada akan meninggal kan keluarga dan suami tersayang atau dia akan terselamat ??
Dan saya minta maaf sangat sbb lambat update kerana Internet saya slow ~
Dan insya allah saya akan update ahad ini ~~
YOU ARE READING
Hanya Kau yg Satu
Romancecerita ini mengisah kan syuhada dan sufian yg di paksa khawin atas satu sebab.... baca jangan x baca (^3^)