9.BÖLÜM
ÖZEL BEYİNLER
Uzman olduğu anlaşılan adam; çocukların karşısındaki masanın başına gelerek ortadaki makinenin üzerinde oluşan sanal, düz görüntüyü elleriyle şekillendirip; üç boyutlu, dev bir ekrana dönüştürürken bir taraftan da etrafında toplanmış kalabalığa telepatik bilgi aktarımına başlamıştı.
-Şu anda görmekte olduğunuz 8 aylık Dipti adlı bebeğin beyin hologramı. Buraya getirilen bebeklerin bizlerdeki gibi iki lob arasında telepatik iletişim tomurcuğu olduğunu görebilirsiniz. Bu yüzden bebekler çok özel kişiliklere sahip olarak büyüyecekler.
-Bebekler mi? Benim gördüğüm kadarıyla sadece dört bebek var. Ya diğerleri? Onlar özel değiller mi? Özel değilseler neden buradalar?
Uzman ardı ardına, sağanak halinde zihnine doluşan kelimeleri kovalamak istercesine elini sallarken yarı öfke yarı şaşkınlık dolu gözlerle önündeki genç ikarusa bakıyordu.
-Sana önce dinle, sonra konuş diyen olmadı mı Yediveren Gülü! adını dilinle mi aldın? İşinle mi? Lütfen bitinceye kadar bekle olur mu?
Derin bir nefes aldı.
-İletişim odacığı büyüklere bizler tarafından yerleştirilecek.
Tekrar ellerini kullanarak farklı bir beyni büyüttü. Uzayan parmağı ile göstererek, anlatmaya devam etti.
-Bu Erin'in beyin hologramı. İnsan beyni birbirinden ayrı üç katmandan oluşur. En içteki birinci katman en ilkel katmandır. Ben ona taş devri katmanı diyorum. Orta katman dünyalılar tarafından limbik sistem olarak adlandırılmış. Belleğin geçişimini ve yeniden biçimlenmesi fonksiyonlarını yerine getirir. En dıştaki katmanda biliş ve düşünme süreci yer alır. Gördüğünüz gibi nöronlar yani sinir hücreleri şu anda limbik sisteme yüksek frekanslı elektrik sinyalleri yolluyor. Bu frekansı ne kadar yüksek tutarsak bilgiler o kadar kalıcı olarak en dış katmana depo edilecek. Biz limbik katmanı tekrar şekillendirip yeni yeteneklerle güçlendiriyoruz.
Bir başka hologramı oluşturdu;
-Nicholas'ın beyni aynı şekilde hızlı nöron faaliyetlerini görüyorsunuz.
-Bu gördüğünüz de insan DNA sı.
Anlattıklarını şekillerle destekliyordu.
-Sanki görünmez çubuğa sarılmış ip merdiven gibi değil mi? Çocukların hücrelerinde bulunan bu DNA lara özel yetenekler ekliyoruz.
Arka taraftan bir hayret nidası beyinlere ulaştı!
-Ama nasıl olur? DNA'larında dört sarmal var. Bu çocukların insan olduklarından emin misiniz? Yanlışlıkla başka bir gezegenden gelmiş olabilirler.
-Kuşkunuz olmasın. Burada olma nedenlerinden biri de bu zaten. Bu çocuklar çok özeller.-önünde sessizce duran Yediveren Gülü'nün başını okşadı.- Sende anlayabildin değil mi dostum?
-Anladım anlamasına ancak ya klonlar? onlar hastaneye yatırıldıkları günkü halleriyle mi kalacaklar?
-Hiç olur mu? Tüm işlemler dünyadaki hastanelerde görevli yetkin arkadaşlarımız tarafından gerçekleştirilecek.
Karar kurulu üyesi, kendi branşının dışında verilen bilgileri hayret ve şaşkınlıkla dinliyordu ;
-Yanlış anlamadım değil mi? Az önce bazı operasyonların dünyada gerçekleştirileceğini söylediniz. Teknolojileri bu iş için yeterli mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UFUK ÜLKESİ
Ciencia FicciónAleda; adamın başının arkasına geçti. Ellerinden çıkan ışınlar bu kez tamamen ateş renginde ve çok daha yoğundu. Beş saniye sonra zavallı inlemeye başlamıştı. Aleda'ın zihninde; kafanın; dümdüz edilmeden önceki beyin kıvrımları canlanıyordu. Işınlar...