Spökjakten

160 14 3
                                    

När vi vaknade var vi alla på bättre humör. Vi var som vanligt igen. Idag skulle vi ha spökjakt i skogen. Efter maten delades vi upp i lag. Jag blev med Ida, Sanni och Helly. Helly var ganska tyst av sig. Ida tog hand om kartan. Jag och Sanni lät Ida bestämma. Helly gick lite bakom oss. När vi kom fram till ett litet förråd hörde vi ett susande ljud där inifrån. Sanni tog mig hårt i handen.
- Vi går in! Sa Ida och var väldigt upphettsad.
- Nej, hörde man Hellys ynkliga röst bakom oss.
- Fegis, sa Ida och gick sakta in i förrådet.
Jag och Sanni hängde sakta efter. Ida skrek, jag och Sanni började också skrika. Ida började sen skratta så hon höll på att ramla omkull. Jag och Sanni slutade skrika och såg irriterat på Ida. Vi gick ut och såg Helly som vinkade till mig. Hon signalerade att jag skulle komma. Jag släppte Sannis hand och gick mot Helly. Hon tog tag om min arm och drog mig bakom ett träd.
- Kan jag lita på dig? Viskade hon och släppte min arm.
- Ehhm, ja, sa jag och och försökte le mot Helly.
- Okej, kom till förrådet kl. 18.00 imorgon, och säg inget till Ida och Sanni! Helly såg allvarligt på mig.
- Okej, sa jag och gick.
Ida och Sanni tjatade på mig hela tiden om vad Helly sa. Jag hade ju faktiskt lovat Helly att inte säga nåt. Vi kom på femte plats. Man skulle hitta "spöket" och det gjorde Nina, Selma, Ellie och Mona. Dem skröt alltid om att dem hade så fint hus osv. Vi bestämde oss för att bada med Kevin, Emil och Vedin. Det var gummet i vattnet med det var skönt.

Rum 13Where stories live. Discover now