Nampaknya sekumpulan monyet liar telah muncul. Monyet-monyet ini lebih kuat dari 8 orang lelaki dewasa dan monyet-monyet ini memang suka mengganggu semua orang yang ada. Tidak kiralah sama ada di bandar mahupun di hutan, mereka tetap mengganggu ketenteraman orang. Ketika kumpulan ini baru mempunyai kesemua Ketua Kawasan, kami terpaksa menguruskan monyet-monyet ini. Monyet-monyet ini dahulu pernah berbaik dengan manusia kerana takutkan kami.
Aku cuma berharap monyet-monyet ini masih ingat pada aku. Budak perempuan itu terkedu dan terus membaling shuriken-shuriken aku kearah monyet-monyet itu. Aku tidak pasti sama ada dia terlalu takut atau dia memang teruk dalam mensasar, aku berasa risau kalau sesuatu terjadi kepadanya. Tiba-tiba monyet itu menjadi marah dan mula menyerang budak itu. Aku terus lari dan cuba dapatkan budak itu, nampaknya aku tidak sempat bawa dia keluar dari hutan.
Aku terpaksa melawan monyet-monyet itu untuk selamatkan budak perempuan itu. Aku berhenti dan bersemuka dengan monyet itu, aku berjaya kalahkan 23 ekor monyet itu tetapi mereka masih tidak mengalah. Tiba-tiba monyet-monyet itu terhenti, ketua kumpulan monyet ini sudah muncul. Kami berlawan selama setengah jam, nampaknya aku terpaksa munggunakan serangan terkuat aku. Tumbukan terakhir aku telah berjaya mengalahkannya. Kesemua monyet itu terus berundur dan tinggalkan kami.
"Adik nama apa? Buat apa disini?" Aku bertanya. Budak itu menjawab. "Nama saya Shizuku Nano, saya pernah sesat di sini, saya hairan kenapa ada banyak senjata disini. Jadi saya berlatih guna semua senjata dan berada disini bila perlukan masa bersindirian." "Hmm... Jadi, adik boleh guna senjata yang mana?". "Tiada satu pun yang saya tahu guna." "Macam nilah, biar abang bawa kamu pulang dahulu kemudian kita bincangkan perkara ini. ok?"
YOU ARE READING
Kumpulan "Letter"
FantasyCerita ini mengisahkan tentang sebuah kumpulan bernama "Letter" yang sering menolong masyarakat tanpa mengira waktu,tempat dan keadaan.Ketua kumpulan ini bernama Aizo atau yang digelar sebagai "A" mengetuai kumpulan yang ditubuhkan oleh dirinya send...